
The big small question topic, part 5
-
- 5000km gereden
- Berichten: 5485
- Lid geworden op: 06 jul 2009, 17:44
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18360
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Suzuki GT750, 3-cilinder 2-takt. Kawasaki heeft ook een grote 3-cilinder 2-takt.
Verder zijn bijna alle sneeuwscooters en waterscooters uitgerust met grote 2-takt motoren (900cc 3-cilinders heb je veel, 180 pk ofzo). Ook veel kleine ultralights gebruiken grote 2-takt motoren (700cc 2-cilinder, 500cc 2-cilinder). Voor onze racehovercrafts hebben we Rotax 503 motoren, 500cc 2-cilinder 2-takt
Verder zijn bijna alle sneeuwscooters en waterscooters uitgerust met grote 2-takt motoren (900cc 3-cilinders heb je veel, 180 pk ofzo). Ook veel kleine ultralights gebruiken grote 2-takt motoren (700cc 2-cilinder, 500cc 2-cilinder). Voor onze racehovercrafts hebben we Rotax 503 motoren, 500cc 2-cilinder 2-takt

-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
Die 2takt diesels in schepen zijn meer dan 750cc
Maar die lijken niet op wat wij 2takt noemen.
De limit in cillinder grootte zal liggen in het niet meer goed kunnen spoelen(vullen) van de
Het mengsel moet namelijk helemaal vanuit de hoeken naar binnen stromen.
Plus in je Carter.
Je zou het op kunnen lossen door directe injectie maar dan zit je weer met afvoeren van je uitlaat gassen (kan je ook weer oplossen met lucht)
Maar kort gezegd: de vermogenswinst van een 2takt boven een 4takt gaat bij die grote's niet meer op
Correct me if i'm wrong

Maar die lijken niet op wat wij 2takt noemen.
De limit in cillinder grootte zal liggen in het niet meer goed kunnen spoelen(vullen) van de
Het mengsel moet namelijk helemaal vanuit de hoeken naar binnen stromen.
Plus in je Carter.
Je zou het op kunnen lossen door directe injectie maar dan zit je weer met afvoeren van je uitlaat gassen (kan je ook weer oplossen met lucht)
Maar kort gezegd: de vermogenswinst van een 2takt boven een 4takt gaat bij die grote's niet meer op

Correct me if i'm wrong

- Triforce
- 2500km gereden
- Berichten: 4927
- Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
- Locatie: Zwolle
Camiel schreef:je hebt een 250 cc 2takker (RD van mitchel)
je hebt een 150 cc 2takker (MZ van jet)
En je hebt er nog veeel meer.
Maar wat ik me afvraagBestaat er ook een 750 cc (of meer) 2 takker?
Zoja welkeen anders, waarom is dat niet mogelijk??
(k vroeg het me net af)
Je hebt een TZ750 en 700
RD500 TZ500
YZ serie (zonder de F want dit is viertakt)
Ik heb een YZ250, DT175 en een RS100 alle 3 2takt.
Je hebt trouwens al directe inspuiting voor 2takten, ik kan een setje kopen voor de RS100.
En kijk naar de Ditech van aprilia sr.
- Triforce
- 2500km gereden
- Berichten: 4927
- Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
- Locatie: Zwolle
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18360
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
- Triforce
- 2500km gereden
- Berichten: 4927
- Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
- Locatie: Zwolle
Tombo schreef:Directe inspuiting is een verstuiver ín de cilinderkop, dus niet in/op het spruitstuk. Dat is best wel moderne en geavanceerde techniek, en je hebt een speciale cilinderkop nodig, vandaar mijn opmerking
Je kreeg er ook een nieuwe kop bij waar de verstuiver in zit, ik kan die site niet meer vinden waar dat ookal weer was.
- Triforce
- 2500km gereden
- Berichten: 4927
- Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
- Locatie: Zwolle
mpro09 schreef:http://www.youtube.com/watch?v=Lg_PmKmMCHI&feature=related
2.8litah
3.6litah V8

http://www.youtube.com/watch?v=lRKeuHyI ... re=related