The big small question topic, part 5
-
- 7500km gereden
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
Triforce schreef:Tombo schreef:Directe inspuiting is een verstuiver ín de cilinderkop, dus niet in/op het spruitstuk. Dat is best wel moderne en geavanceerde techniek, en je hebt een speciale cilinderkop nodig, vandaar mijn opmerking
Je kreeg er ook een nieuwe kop bij waar de verstuiver in zit, ik kan die site niet meer vinden waar dat ookal weer was.
En hoe ga je dan je uitlaat gassen weg spoelen?
- Tombo
- 17500km gereden
Via de uitlaatpoort?
In feite heb je dan gewoon een soort van 2-takt compressor. Hij zuigt lucht aan via de spoelpoorten, en het mengsel wordt geïnjecteerd op het juiste moment. En alles gaat er via de uitlaatpoort weer uit. Alleen zal je dan wel alles apart moeten smeren (maar volgens mij is het autolube systeem daar perfect geschikt voor)

In feite heb je dan gewoon een soort van 2-takt compressor. Hij zuigt lucht aan via de spoelpoorten, en het mengsel wordt geïnjecteerd op het juiste moment. En alles gaat er via de uitlaatpoort weer uit. Alleen zal je dan wel alles apart moeten smeren (maar volgens mij is het autolube systeem daar perfect geschikt voor)
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
Triforce schreef:mpro09 schreef:http://www.youtube.com/watch?v=Lg_PmKmMCHI&feature=related
2.8litah
3.6litah V8![]()
http://www.youtube.com/watch?v=lRKeuHyI ... re=related
moeten ze daar maar is een paar behoorlijke uitlaten voor maken
- Triforce
- 2500km gereden
Tombo schreef:Via de uitlaatpoort?
Je hebt hierdoor een vele malen betere verbranding dus betere performance
- Triforce
- 2500km gereden
-
- 7500km gereden
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
-
- 7500km gereden
-
- Tombo is mijn testpiloot
Twowheeler schreef:met hoeveel nm moet je een kopje ookalweer aandraaien?
1.0 tot 1.2 kg
dat is 10 tot 12 nm.
dit moet je in een paar stapjes doen en kruislinks
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 7500km gereden
jeps dat weet ik nog
alleen was de waarde vergeten.
ga vanmiddag met een vriend (zoon van fietsenmaker) rondje rijden, dan kan ik dus mooi nauwkeurig ff een nieuwe pakking monteren.
en anders die alluminium die marco vanavond meeneemt (of een van een maxi)
kopje begon toch een beetje te lekken
(had ook wel een k*t pakking hoor)
maakt het uit of de motor nog warm is bij het monteren? denk het wel toch?

alleen was de waarde vergeten.
ga vanmiddag met een vriend (zoon van fietsenmaker) rondje rijden, dan kan ik dus mooi nauwkeurig ff een nieuwe pakking monteren.
en anders die alluminium die marco vanavond meeneemt (of een van een maxi)
kopje begon toch een beetje te lekken

maakt het uit of de motor nog warm is bij het monteren? denk het wel toch?
-
- 7500km gereden