The Big small question topic, partnumber 6
-
- 5000km gereden
- NIX
- 10000km gereden
-
- 1000km gereden
Camiel schreef:Wat rijdt fijner?
Stokstuurtje of M-stuurtje?
Wat vinden jullie? zeg ook even waarom en wat voordelen/nadelen zijn enzo?
Thnx
heb geen stokstuur gehad maar een m-stuur is een verademing bij het standaard 2ru-stuur. Voor mijn gevoel kon ik met een m-stuur de bochten een stuk scherper aansnijden
-
- 7500km gereden
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
-
- 5000km gereden
-
- 7500km gereden
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
-
- 7500km gereden
- NIX
- 10000km gereden
Ik zou op een 2RU eerder nog een oud spijlstuur of motocrosstuur zetten. Persoonlijk vind ik de pedalen wat ver naar voren zitten voor een M-stuur. Ik heb daarom de Beuner van een soort van backstep voorzien. Dat hoera stuur dat die Fransen op de 2RU geprakt hebben vind ik echt niet mooi. Maar nogmaals: Ieder zijn smaak.
En over de breedte: er zijn echt heel veel soorten M-stuur te koop. Smalle brommerstuurtjes, brede brommersturen voor dubbele set (heb ik zelf maar wel met enkele teller, oud kreidlerstuur, dacht ik, heb het ook maar een keer bij iemand meegenomen na wat hulp) ik heb er een die net echt een M is met een nogal groot uitgevallen middenstuk, en je hebt motorsturen die behoorlijk breed zijn en die oude Honda sturen waar de eindstukken iets naar beneden wijzen. Die vind ik mooi op oude tijdsorigineel gepimpte Yammies. Doordat het middenstuk van de brommerstuurtjes tamelijk kort is, zit je niet al te ver naar voren. Daar zou ik even op letten. Met motorfiets sturen kom je aardig naar voren te zitten meestal.
En over de breedte: er zijn echt heel veel soorten M-stuur te koop. Smalle brommerstuurtjes, brede brommersturen voor dubbele set (heb ik zelf maar wel met enkele teller, oud kreidlerstuur, dacht ik, heb het ook maar een keer bij iemand meegenomen na wat hulp) ik heb er een die net echt een M is met een nogal groot uitgevallen middenstuk, en je hebt motorsturen die behoorlijk breed zijn en die oude Honda sturen waar de eindstukken iets naar beneden wijzen. Die vind ik mooi op oude tijdsorigineel gepimpte Yammies. Doordat het middenstuk van de brommerstuurtjes tamelijk kort is, zit je niet al te ver naar voren. Daar zou ik even op letten. Met motorfiets sturen kom je aardig naar voren te zitten meestal.
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- 50km gereden