Sam's Hotrod Pickup

Voor alles wat niet FS1-gerelateerd is
Plaats reactie
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10822
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

YamaSam schreef:het zijn de gewilde 'domed' pistons, die zijn bovenaan bol, en hebben extra ringen (hi tech toen hoor!)


Zijn die bollingen voor extra compressie? Lachen met die dubbele schraapveren.

Heeft het nog zin om bij zo'n blok de poorten allemaal even groot te maken en de zuigers en drijfstangen te checken op deckheight en gewicht? Vaak hebben die amerikanen enorme verschillen en die wegwerken levert vaak een blok op dat nog een slag rustiger en mooier rond loopt.
Kijk eerst even in de FAQ.
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

In een woord: prachtig!
dit is echt techniek van de bovenste plank, echt een tastbare technische tijd reis.
die foto's zijn echt smullen hoor Sam!
en idd die dubbele schraapveren, dat is toch wel erg mooi, en dan ook dat gat om weer te smeren.
zo simpel en toch zo doeltreffend.
Misschien weinig performance, maar wel erg duurzaam blijkt maar weer
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

NIX schreef:
YamaSam schreef:het zijn de gewilde 'domed' pistons, die zijn bovenaan bol, en hebben extra ringen (hi tech toen hoor!)


Zijn die bollingen voor extra compressie? Lachen met die dubbele schraapveren.

Heeft het nog zin om bij zo'n blok de poorten allemaal even groot te maken en de zuigers en drijfstangen te checken op deckheight en gewicht? Vaak hebben die amerikanen enorme verschillen en die wegwerken levert vaak een blok op dat nog een slag rustiger en mooier rond loopt.

dat wegen van die pistins is idd wel een goeie tip, het davert al ruimschoots voldoende vanzichzelf :)
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10822
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

8 cilinders met bijna gelijke compressieverhoudingen kan ook nog aardig schelen. Zelfs bij een gemiddelde 1:5. Of 1:5,3 met bolle zuigers.
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18360
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

compressieVERHOUDING van 1:5??! :shock:
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

ja, er gaat wat ruimte in die zijkleppers kwijt :shock:
daarom kan dat zeker alleen met van die grote zuigers?
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10822
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Nee, hoor, je hebt ook kleine zijklepmotortjes. Het is vooral ook de ongunstige vorm van de verbrandingskamer en de ruimte die er moet zijn voor geopende kleppen. Ik weet niet exact hoe hoog of laag die compressieverhouding is, maar laag is ie wel. Start wel gemakkelijk en loopt rustig stationair.
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18360
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

En vraagt dus om een hele dikke blower
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

hahhhaahhahhh
when men were men, and helmets were for divers
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

idd :P

waarom zitten de bougies trouwens boven de kleppen en niet boven de zuigers?
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

Omdat alles naar de klep ruimte gestuurd word?
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

compressie van de fabriek uit is 6.8-1

100pk tegen 3800 toeren :)

bij offenhauser kon je koppen kopen die naar de 9 gaan, maar die gaven vaak brokken, edelbrock houdt het iets rustiger qua compressie..
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18360
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

klopt wel niet allemaal

v8 bestond vroeger al wel, een in één stuk gegoten onderblok, dát was het grote nieuwe aan deze blokken
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23444
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Mooi die ouwe techniek.
Yamaha Sheriff 1981
Plaats reactie