marco schreef:Probeer eerst die 16mm een keer uit dan kan je ook wat zwaarder vertanden.
de 16 verhoogt de topsnelheid niet, een heel klein beetje de trekkracht, maar ik wil hem eigenlijk niet veel zwaarder vertanden, eigenlijk een iets krachtigere uitlaat oid, en dan misschien een tandje minder voor ( = meer trekkracht over hele toerenbereik, en een iets hogere top)
marco schreef:Zit er een dikke rand onder de cilinderkop?
hoe bedoel je?
vaak zit er een redelijke rand aan de cilinderkop voor de squishband begint, waardoor je met een heel grote squish zit die de prestaties niet bepaald bevordert.
Een homoet is pas de laatste stap in het opvoeren. Eerst zet je er een gewone snelle pijp op. Die lijk je al te hebben. Dan verhoog je de compressie, dan ga je naar een grotere carb en kun je de vertanding verzwaren. kan kun je nog een snellere cilinder pakken of zelf de poort uitvijlen en de kop nog verder vlakken. Pas daarna ga je baat hebben bij een expansiepijp.
Voor kleiner vertanden en een homoet eronder gaat je niet brengen wat je zoekt. Beter verhoog je je compressie en zet je er een groeter carb op, dan heb je meer trekkracht.
Als je allang weet wat je wil en gewoon toch een homoet gaat monteren en een kleiner voortandwiel, prima, niemand verbiedt het je, maar waarom dan hier erover beginnen?