The Big small question topic, partnumber 6
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
maar daar heb ik geen keerringset...
EDIT: gevonden!
EDIT2: http://www.jmpb.nl/store/index.php?act= ... ductId=102
hier staat er dat er een keerring niet inzit die sommige blokken wel hebben, heb ik zo'n keerring nodig of is dat niet voor mijn blok?
EDIT: gevonden!
EDIT2: http://www.jmpb.nl/store/index.php?act= ... ductId=102
hier staat er dat er een keerring niet inzit die sommige blokken wel hebben, heb ik zo'n keerring nodig of is dat niet voor mijn blok?
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10825
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
-
- 5000km gereden
- Berichten: 6140
- Lid geworden op: 11 apr 2010, 20:14
- Locatie: Mechelen
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10825
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Dan heeft ie 3 maanden de tijd om aan een goed koppeling te komen en kan hijn ook nog rijden.
Jongens, weten jullie nou echt steeds alles beter? Is prima, dan bemoei ik me er niet meer mee.
Ik leg het nog 1x uit:
- Kruklagers is een klotewerk, het blok moet er helemaal onderuit en ook nog gesplitst.
- Schijfgedoe is allemaal leuk, als je zelf niet heel handig bent, pak dan gewoon een snelle en stop die erin. Klaar, hoeft ook de boel niet meer open en de koppeling eraf als blijkt dat een zelf aangepaste schijf toch niet zo heel goed aangepast was. En je FS1 komt goed tot zijn recht, zolang je geen F5B, 2RU of 3E9 cilinder hebt. Kun je toch rijden en ook nog lekkerder dan tot nu toe.
- Oude koppeling gewoon monteren, die doet het nog prima en vervangen is geen gedoe zoals kruklagers. lekker er mee rijden, dan hoef je niet te wachten tot er eens een mooie koppeling je weg kruist. Als je die een keer een treft, gewoon vervangen, je blokje kan gewoon onder de brommer blijven zitten. Is een werkje van minder dan een uur.
Of je luistert lekker naar alle andere deskundigen en blijft prutsen en geld ertegenaan smijten dat je ook aan leuke of werkelijk noodzakelijke dingen kunt uitgeven.
Jongens, weten jullie nou echt steeds alles beter? Is prima, dan bemoei ik me er niet meer mee.
Ik leg het nog 1x uit:
- Kruklagers is een klotewerk, het blok moet er helemaal onderuit en ook nog gesplitst.
- Schijfgedoe is allemaal leuk, als je zelf niet heel handig bent, pak dan gewoon een snelle en stop die erin. Klaar, hoeft ook de boel niet meer open en de koppeling eraf als blijkt dat een zelf aangepaste schijf toch niet zo heel goed aangepast was. En je FS1 komt goed tot zijn recht, zolang je geen F5B, 2RU of 3E9 cilinder hebt. Kun je toch rijden en ook nog lekkerder dan tot nu toe.
- Oude koppeling gewoon monteren, die doet het nog prima en vervangen is geen gedoe zoals kruklagers. lekker er mee rijden, dan hoef je niet te wachten tot er eens een mooie koppeling je weg kruist. Als je die een keer een treft, gewoon vervangen, je blokje kan gewoon onder de brommer blijven zitten. Is een werkje van minder dan een uur.
Of je luistert lekker naar alle andere deskundigen en blijft prutsen en geld ertegenaan smijten dat je ook aan leuke of werkelijk noodzakelijke dingen kunt uitgeven.
Kijk eerst even in de FAQ.
over mijn koppeling ben ik al uit hoor, zoals ik daarnet zei ga ik de inslag een klein beetje uitdiepen
en ivm met mijn schijf ik ga gewoon op safe spelen, 4graden vervroegen en 10 verlaten(zodat ik wat speling heb en niet meteen bij het limiet zit), denk dat mijn fs1 ook daarmee al veel beter zal rijden, niet?
het enigste wat ik nu nog zoek is lager 6303 bij jmpb, maar die staat niet tussen de lijst, wel 6303 c3(heb ik ook nodig) maar niet de gewone 6303, of kijk ik er weer over.. :s
@ nix, ik zeg toch niet dat ik het beter weet?
ik overweeg enkel, en ik dacht in het begin dat een koppeling vinden niet zo'n probleem ging zijn, maar blijkt toch groter probleem te zijn dan ik dacht
en ivm met mijn schijf ik ga gewoon op safe spelen, 4graden vervroegen en 10 verlaten(zodat ik wat speling heb en niet meteen bij het limiet zit), denk dat mijn fs1 ook daarmee al veel beter zal rijden, niet?
het enigste wat ik nu nog zoek is lager 6303 bij jmpb, maar die staat niet tussen de lijst, wel 6303 c3(heb ik ook nodig) maar niet de gewone 6303, of kijk ik er weer over.. :s
@ nix, ik zeg toch niet dat ik het beter weet?
ik overweeg enkel, en ik dacht in het begin dat een koppeling vinden niet zo'n probleem ging zijn, maar blijkt toch groter probleem te zijn dan ik dacht
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23448
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23448
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Jep.
Die keerring is alleen voor membraam blokken.
Arnoute schreef:EDIT2: http://www.jmpb.nl/store/index.php?act= ... ductId=102
hier staat er dat er een keerring niet inzit die sommige blokken wel hebben, heb ik zo'n keerring nodig of is dat niet voor mijn blok?
Die keerring is alleen voor membraam blokken.
Laatst gewijzigd door marco op 28 feb 2011, 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Yamaha Sheriff 1981