The Big small question topic, partnumber 6
-
- 1500km gereden
neem iemand mee als je 'm gaat bekijken die er echt veel verstand van heeft, dat heeft meer effect dan 1000 vragen over de mail
die deskundige weet de juiste vragen terplekke wel te stellen....................een prutser valt zo door de mand.
bekijk de brommer nauwkeurig, maar ook de verkoper en de omgeving..........is z'n werkplaats geordend of is het een zootje.............geeft een indruk
maak een flinke proefrit, motor moet pit hebben, geen olie lekken, niet te warm worden en volhouden, verder moet ie goed sturen, remmen, elektra moet er netjes uitzien, liefst dat alles werkt, maar iig voor- en achterlicht, contactslot etc.
die deskundige weet de juiste vragen terplekke wel te stellen....................een prutser valt zo door de mand.
bekijk de brommer nauwkeurig, maar ook de verkoper en de omgeving..........is z'n werkplaats geordend of is het een zootje.............geeft een indruk
maak een flinke proefrit, motor moet pit hebben, geen olie lekken, niet te warm worden en volhouden, verder moet ie goed sturen, remmen, elektra moet er netjes uitzien, liefst dat alles werkt, maar iig voor- en achterlicht, contactslot etc.
-
- 5000km gereden
-
- 5000km gereden
-
- 5000km gereden
koppel schreef:neem iemand mee als je 'm gaat bekijken die er echt veel verstand van heeft, dat heeft meer effect dan 1000 vragen over de mail
idd letten op lekken, ketting enzo,...
en de brommer zoveeel mogelijk afbreken, als je een plekje roest ziet moet je die luidop opsommen
en dan een stuk van zijn prijs doen (hoeveel jij er wil voor geven) en als hij niet akkoord gaat moet je zeggen wat voor werk er nog aan is enzoo..
je zult het wel ondervinden!
-
- 5000km gereden
- Triforce
- 2500km gereden
the_destroyers schreef:Heb net een mailtje gehad, de brommer is gereviseerd door een erkende dealer, en hij heeft de factuur...
Dusja ik zie wel! Maar komt goed.
Veel kans dat er ook een orri F5B opzit.
Kan je die eigenlijk herkennen zonder die tattoo??
Niet helemaal.
De letters zijn heel erg duidelijk, uitlaat schroefdraad loopt niet door tot aan de koelribben.
-
- 5000km gereden
Triforce schreef:the_destroyers schreef:Heb net een mailtje gehad, de brommer is gereviseerd door een erkende dealer, en hij heeft de factuur...
Dusja ik zie wel! Maar komt goed.
Veel kans dat er ook een orri F5B opzit.
Kan je die eigenlijk herkennen zonder die tattoo??
Niet helemaal.
De letters zijn heel erg duidelijk, uitlaat schroefdraad loopt niet door tot aan de koelribben.
Ok, dus eigenlijk is die mooier afgewerkt dan een immi?
-
- 1250km gereden
-
- 5000km gereden
- Jeti
- 17500km gereden
Ik zou de aanschaf van de brommer er niet van af laten hangen wat voor cilinder erop zit, en of het ori of imi is..
Je kunt beter kijken naar de kwaliteit van andere onderdelen, of ergens speling op zit, en hoe hij rijdt. En of hij meer bij een dealer heeft laten doen.
Alhoewel dat nog niets zegt.. veel dealers zijn ook prutsers of oplichters. Dan zegt een factuur ook weinig.

Je kunt beter kijken naar de kwaliteit van andere onderdelen, of ergens speling op zit, en hoe hij rijdt. En of hij meer bij een dealer heeft laten doen.
Alhoewel dat nog niets zegt.. veel dealers zijn ook prutsers of oplichters. Dan zegt een factuur ook weinig.
- Jeti
- 17500km gereden
-
- 7500km gereden
Jeti schreef:kan ik een chrome tank laten stralen, om het chrome eraf te halen? zodat ik hem kan spuiten.
(voor de street)
ik heb al een uur geschuurd, maar er is niet door het chrome heen te komen. en bij plekjes waar het er al af is, blijft altijd een randje.
vandaag goed materiaal gehaald, staalborstel voor op de slijpschijf, krijg je echt alles mee af

Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
-
- 1250km gereden
Jeti schreef:kan ik een chrome tank laten stralen, om het chrome eraf te halen? zodat ik hem kan spuiten.
(voor de street)
ik heb al een uur geschuurd, maar er is niet door het chrome heen te komen. en bij plekjes waar het er al af is, blijft altijd een randje.
Dat is mogelijk, scheelt je veel tijd. Let wel, dat er geen straal grit in de tank komt.....
-
- 7500km gereden
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens