als die um nog heeft, een ongerestaureerd originele paarse 378.
je zult er hard voor moete prate denk, en misschien een aardig centje voor moete neerleggen, mar wel in 1 klap een perfect project! en bij de juiste man
Als er nu geen een te vinden is, of de prijs er van is gewoon te hoog.
Dan blijft alleen de mogelijkheid over om hem uit losse onderdelen te gaan op bouwen. ( per slot denk ik dat bij een komplete ook het een en ander vervangen moet worden. )
Ik alles dan nog wel verkrijgbaar vraag ik mij af.
Als je alles netjes origineel en gereviseerd wil hebben gaat er best een beetje geld in zitten.
Ook moet je goed kijken naar de framenummers van een 378 omdat deze van 73,74 en 75 kunnen zijn
van de laatste 2 heb je al geen plaatjestank meer nodig en daar zit een bovencontactslot op.
Maar goed je zegt het zelf al een complete moet vaak ook het een en ander aan vervangen worden.
Dus ja wat is wijsheid.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
Die van mij toendertijd had een contact slot in de zij deksel.
De kleur was dat metalic goud/geel met zo'n witte bies
Kan mij alleen niet zo goed herinderen of het een 4 of 5 bak was.
In april 1975 werd ik 16 jaar en heb er toen een gekregen en weet nog wel dat hij toen niet helemaal nieuw was.
Hoe zit dat met de frame nummers
Kan je er aan zien uit welk jaar het frame en motor blok komt.
Weet dat het begint met 378 als ik het goed heb.
Aan de framenummers kun je het bouwjaar zien ja.
Motornummers kwamen niet altijd overeen met het framenummer wel de eerste 3 cijfers in dit geval 378.
Als je in onderdelen gaat kopen let wel op wat je koopt voor wat betreft de standaard onderdelen.
tot en met 1976 had de fs1 een losse tandwieldrager in het achterwiel, ket daar dus ook op met de aanschaf
van de achterbrug.
Ook t/m 1976 zit de voorrem rechts in het voorwiel let daarop met de aankoop je kunt het wiel niet omdraaien.
De stuur ornamenten zeg maar zijn voor de rechterkant voor trommelrem modellen allen gelijk behalve de sheriff
de linkerkant moet je er een hebben met bovenchoke.
Spatborden achter heb je het zogenaamde goot model nodig en voor een met het rubber rechts, of koop er een bij john in
hilversum zonder gaten dit zijn perfekte immi,s.
Accuplaat is van de zijcontact modellen ook anders deze laat de accu een beetje uit het frame steken.
Zijkappen links uiteraard met groot gat en rechts het model zonder deuk 73-76.
Het stuur is origineel een spijlstuur en het achterlicht een ulo sokkel achterlicht.
Je kleur was candy gold.
Maar je moet m bouwen zoals je m zelf mooi vind een folder originele is saai.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
in de begin jaren niet niels, ik weet dat dat bij de fs1 nummers zeker zo was.
bij de geribbelde nummers was het wel gelijk zover ik weet, maar ook daar
waren uitzonderingen ik weet nog dat ik in 77 een nieuwe kocht en daar
veschilden motor en framenummer ook een of twee cijfers.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
Dat zijn absolute uitzonderingen. Ze komen echt zo goed als altijd overeen. 378-0***** is in 99% van de gevallen een '73-er.
Opbouwen van scratch is mogelijk, maar sommige delen zijn wel idioot duur. Je hebt bijna altijd beter een zo goed als compleet project met vooral het juiste frame en blokje, een complete tank, zadel, naven compleet, armatuurtjes en brug. De rest is redelijk makkelijk te krijgen. Spatjes zijn bijna altijd rot en zo goed als niet te krijgen, ik zou die gewoon imi pakken. Armatuurtjes zit ook altijd verschil in en niet alles past op elkaar. Wat precies '73 is weet ik niet, daarom zou ik een compleet project willen als het perse een '73-er moet zijn. Als je tevreden bent met wat past en enigszins lijkt, ben je sneller klaar. Of je pakt gewoon wat je tegenkomt, tot je wat beters kunt krijgen, dan rij je tenminste alvast.
Ik dacht dat rechts eigenlijk een deukkappie hoorde bij een zijcontact, maar ben niet 100% zeker. Die deukkappen zijn ook hard to find items.