Ik zit met enkele problemen bij men kabelboom. De kabels die uit men kader komen en uitkomen bij de koplamp komen overeen met het stroomschema van fs1 1J5 DX (ik heb een 2ru). Maar de kabels die van bij de hoofdschakelaar komen niet overeen met het schema. Op het schema komen er 8 draadjes van bij de hoofdschakelaar, ik heb er 9. Ook kan ik de stekkertjes niet op elkaar aansluiten, van de hoofdschakelaar komen 2 stekkertjes met elk 4 pinnetjes en dan nog een blauwe kabel waar ik 2 andere kabels kan op aansluiten. Van de kabelboom, die uit kader komt, zijn er 2 stekkertjes één van 3 pinnetjes en het andere 4 pinnetjes. Hierbij komt dan nog dat de vorige eigenaar heel wat draadjes heeft losgeknipt aan de stekkertjes. Maar hoe los ik het probleem met de stekkertjes op, hoe moet ik ze aansluiten..? Heb het ter verduidelijking getekend:
En zo zien de kabels eruit die uit men contactslot komen:
is idd een immi 2ru contactslot.
draadboom lijkt idd 1j5, dat gaat niet goed zonder aanpassingen.
Volgens mij verkoopt sjon immi 2ru boompjes of koop een 1j5 contactslot.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
Het contactslot heeft 3 standen. Heb op 2dehands.be al een nieuwe kabelboom gevonden voor een 2ru, 25 euro (wel nog niet gekocht) misschien is dit een goede oplossing omdat ik zelf niet bijzonder veel van elektriciteit ken..
Ik heb de indruk dat dit slot het achterlicht op de accu laat branden en van een spanningsregelaar gebruik maakt. Ik heb vaker aan 2RU's gewerkt die dat niet hadden. Het is dus belangrijk dat je weet wat voor systeem je hebt voor je er wat voor koopt of voor je wat gaat aanpassen oid.
klopt henk jan maar zover ik weet is dat vanaf de 3e9 origineel dat de teller en het achterlicht branden in stand 3 als de motor niet loopt.
in een 2 ru boom zit ook een weerstand tussen de zwart/witte draad of een 3e9 dat ook heeft weet ik niet.
als er geen accu gebruikt gaat worden kan er beter een draadboom van een 378 met stuur contact of 1j5-2f2 draadboom en contactslot gebruikt worden.
maar het risico van lampen doorbranden blijft dan wel natuurlijk.
beter is een accu en de gelijkrichter er in, dan kun je ook nog de genoemde opties nemen.
Ik ben dus zelf eigenlijk nooit een kabelboom tegengekomen in een 3E9 en niet in een 2RU waarin daadwerkelijk de acuu het achterlicht van stroom voorzag. Ik heb de indruk dat beide systemen door elkaar gebruikt zijn. Ik had ook een schema van een 3E9 en die had het in elk geval niet.
Ik heb maar 1 originele 3e9 gehad dus ik kan niet zeggen hebben ze allemaal maar ik heb destijds bij ghunter een hoop 2ru bomen mee genomen als ik die dan gebruikten branden het achterlicht en teller verlichting in stand 3.
bij die 3e9 die ik had alleen het achterlicht.
Maar volgens mij zijn er hier op t forum ook 2ru,s waar t niet brand zonder lopende motor, dus zal inderdaad wel door elkaar gebruikt zijn.
heb een 100% ori 2RU en inderdaad branden tellerverlichting en achterlicht in stand 3 met motor uit
laten we het simpel houden voor de vraagsteller
heb je een 2RU met een 2RU ontsteking en waar zo'n wit multiblok uitkomt (dus nog niet verkloot), koop dan een 2RU draadboom en een 2RU contactslot, kleur op kleur aansluiten en klaar.
eventueel heb ik nog wel het partnummer van de boom en een electra schema via de mail