Wist je dat topic 11
-
- 2000km gereden
- Berichten: 2208
- Lid geworden op: 31 mei 2011, 16:57
-
- 5000km gereden
- Berichten: 6744
- Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
- Locatie: gent
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
- henkie22222
- 500km gereden
- Berichten: 899
- Lid geworden op: 09 jan 2011, 15:55
- Locatie: Nijmegen
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
fs1willem schreef:marco schreef:Boxermotoren 4 laif
Ehhh... is een viercilinder lijnmotor! En nee, het is geen VW
!

blij dat ie het bij jouw wel lekker doet, ik kreeg er nachtmerries van

bovendien zat ik met mn hoofd tegen het dak

when men were men, and helmets were for divers
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
-
- 2000km gereden
- Berichten: 2208
- Lid geworden op: 31 mei 2011, 16:57
Hopelijk hebben jullie meer verstand van FS1
!
Nee, de 944 heeft geen Audi-motor en heeft die ook nooit gehad. De motor in de 944 is de helft van een door Porsche speciaal voor de 928 ontworpen V8-5 liter. Ze hebben op een bepaald moment gedacht dat het met de helft ook wel kon
. Heel veel motoronderdelen van de 928 en 944 zijn daardoor uitwisselbaar.
De 924 werd door Porsche ontworpen voor VW. Maar die haakte af vanwege de oliecrisis in de jaren 70. Porsche vond het echter jammer van het ontwerp en kocht het voor miljoenen minder terug van VW om het vervolgens zelf op de markt te brengen. Echter onder voorwaarde dat hij gebouwd werd in de fabriek die VW inmiddels speciaal hiervoor had gebouwd. De 924 heeft inderdaad een Audi-onderblok, maar de bovenkant is Porsche. Veel 924 onderdelen zijn VW en daarom goed betaalbaar. In 1985 kwam de 924S op de markt en deze kreeg de zelfde 2,5-liter als de 944.
De verkoopcijfers van de 924, 928 en 944 hebben destijds Porsche van de ondergang gered. Vanwege de oliecrisis was er bijna geen vraag meer naar de duurdere en meer brandstofverslindende 911.

Nee, de 944 heeft geen Audi-motor en heeft die ook nooit gehad. De motor in de 944 is de helft van een door Porsche speciaal voor de 928 ontworpen V8-5 liter. Ze hebben op een bepaald moment gedacht dat het met de helft ook wel kon

De 924 werd door Porsche ontworpen voor VW. Maar die haakte af vanwege de oliecrisis in de jaren 70. Porsche vond het echter jammer van het ontwerp en kocht het voor miljoenen minder terug van VW om het vervolgens zelf op de markt te brengen. Echter onder voorwaarde dat hij gebouwd werd in de fabriek die VW inmiddels speciaal hiervoor had gebouwd. De 924 heeft inderdaad een Audi-onderblok, maar de bovenkant is Porsche. Veel 924 onderdelen zijn VW en daarom goed betaalbaar. In 1985 kwam de 924S op de markt en deze kreeg de zelfde 2,5-liter als de 944.
De verkoopcijfers van de 924, 928 en 944 hebben destijds Porsche van de ondergang gered. Vanwege de oliecrisis was er bijna geen vraag meer naar de duurdere en meer brandstofverslindende 911.
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens