Wat heb jij vandaag op of met je brommer gedaan?

Voor alles wat niet FS1-gerelateerd is
Gesloten
Gebruikersavatar
Zwepper
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3022
Lid geworden op: 09 jan 2007, 16:30
Locatie: Zuidland

Bericht door Zwepper »

zo net mijn 2ru uit elkaar gehaald het is egt een fs1 om te huilen :lol: er zat geen cilinderkop op het blok en zo heeft hij een paar jaar buiten gestaan dus het blok zit vol water maja voor het geld kon ik hem niet laten staan .
en als het goed is heb ik weer een puch maxi verkocht dus heb ik weer geld :D
jeroenvans
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1907
Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
Locatie: Beuncity

Bericht door jeroenvans »

@jnnetje: dat heeft daar niet veel mee te maken... je moet je gewoon goed zetten... misschien net iets anders als standaard(omdat je bij meer toeren eerder moet ontsteken) maar niet veel...
rise and shine
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9573
Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
Locatie: Bolt'n City
Contacteer:

Bericht door rise and shine »

ik heb vandaag eens een motosport uitlaat getest op mn 4takt, maakt veel herrie maar t is wel leuk :lol:
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11146
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Groot gat? :twisted:
edje

Bericht door edje »

wat heb je eigenlijk alemaal moeten aanpassen aan het frame?
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

net eerste werkdag achter de rug, en heel wat te vertellen,

twee weken in zuidfrankrijk gezeten met de Fizzy en m'n lief
(filmpjes volgen)

dan vierklauwens naar Wellen gereden,
aldaar tweemaal rondrit van 45km (filmpjes volgen) en de beurs,
een hele hoop spulletjes gekocht etc..

weer véél opgestoken de laatste weken,
vooral over de expansie,
(mijn collectie expansiepijpen begint er op te trekken)
(polini, en een proma attack gekocht)

maar de hele uitleg komt wel, eerst nog dringendere dingen te doen,
(heb ook de tanktransferts voor de TA125 op de kop getikt!)

helaas op heel wellen geen enkel as3 onderdeel te bespeuren..
when men were men, and helmets were for divers
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

jeroenvans schreef:@jnnetje: dat heeft daar niet veel mee te maken... je moet je gewoon goed zetten... misschien net iets anders als standaard(omdat je bij meer toeren eerder moet ontsteken) maar niet veel...


ook niet altijd helemaal waar he,
als je de toeren zodanig opdrijft, én de compressie, én een grote carbu met grote sproeier,
dan krijg je het befaamde gat in de piston...

(al hoef je je hiervoor niet echt zorgen te maken, met de eerder belachelijke compressie van de meeste fizzys) :wink:
when men were men, and helmets were for divers
Cmon

Bericht door Cmon »

Ik heb er het kentekenplaatje erop gezet (scheef maargoed :roll: ), de claxon eraf gehaald want als ik een hoge stoeprand opreed kwam de claxon tegen het voorspatbord... En de brommer schoongemaakt.
Martijn

Bericht door Martijn »

Je moet sowieso geen stoepranden op en af ;)
Gebruikersavatar
Lukas251
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1505
Lid geworden op: 27 jun 2007, 20:03
Locatie: Gent

Bericht door Lukas251 »

ging de claxon niet ondersteboven?
had ik eerst ook toen ik mijn FS1 kocht.
die beschadigde het spatbord, heb ik hem dan even juist gehangen en nu is dit okidoki :D
Cmon

Bericht door Cmon »

Nee ik bedoel opritten met zo'n verlaagde stoeprand die toch nog hoog is :o
En het is idd dat de claxon ondersteboven zit :oops:
jeroenvans
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1907
Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
Locatie: Beuncity

Bericht door jeroenvans »

YamaSam schreef:
jeroenvans schreef:@jnnetje: dat heeft daar niet veel mee te maken... je moet je gewoon goed zetten... misschien net iets anders als standaard(omdat je bij meer toeren eerder moet ontsteken) maar niet veel...


ook niet altijd helemaal waar he,
als je de toeren zodanig opdrijft, én de compressie, én een grote carbu met grote sproeier,
dan krijg je het befaamde gat in de piston...

(al hoef je je hiervoor niet echt zorgen te maken, met de eerder belachelijke compressie van de meeste fizzys) :wink:

ik heb het grote "ik kijk via het bougiegat op mijn krukas" gat al eens gehad hoor... maar dat kwam door een combi van kleine sproeier en te vroege ontsteking...
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

cocktail die idd werkt :D

heeft er eigenlijk iemand ergens een grafiek van het verloop van een electronische?
dat zou ik wel es willen zien, er zijn naart schijnt rotax motoren die bij 3.5mm voorontsteking beginnen, en dan naar 15000 en meer toeren,
met een verlating richting de millimeter...

(tschijnt hé :) )
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18365
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Verschilt dat niet per type onsteking en je toepassing?
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

hoogstwaarschijnlijk ja, hoe meer ik van tweetakt begrijp,
hoe meer variabelen erbij komen :P


.. heerlijk toch?

en waar is de tijd dat het nog zo simpel was als een oude man je een cylinder toestopte en zei:
"hier, steek die er maar onder, dan zal 'em wel goe draaien!"
(en nog geloven ook hé :d )
when men were men, and helmets were for divers
Gesloten