Axel schreef:Ik wil nu me cilinder enzo schoonmaken maar hoe krijg ik die moer tussen de uitlaatbocht en de cilinder los? En kan k alles gewoon in een sopje schoonmaken?
met een grote waterpomptang als je de buitenkant schoon wilt maken, neem dan remmenreiniger of zo. onkolen doe je zo als in de faq beschreven staat
@occ1, dat licht maar net aan hoeveeel inhoud de kop nu heeft, aan je deckheigt, hoogte van de uitlaatpoort, wat voor pakkingen, wat voor zuiger enz....
Jah kheb nu me cilinder en kop schoongemaakt enzo maar nu hoor ik dus een enorm piepend geluid als ik em aankick en als ie loopt, kheb al 2 keer weer alles eraf gehaald maar er is niks te zien van beschadigingen ofso, wie wet wat het kan zijn?
ik denk dat je zuigerveren niet goed zitten, als dat zo is dan heb je wss ze ook naar de kl*te geholpen anders moet je ff wat wd40 in de cilinder spuiten... voor wat xtra smering in het begin(je cilinder is nl nog helemaal droog...
dan ff wat xtra smeren dmv wd40(gewoon een spuitje in het bougiegat), en dan moet je ff kijken of hij niet meer piept als je hem een minuutje laat lopen en dan weer kickt
wd40 is kruipolie... 10w30 is blok olie, als je geen kruipolie hebt kan je dat ook wel gebruiken, niet te veel, want motorolie zorgt heel snel weer voor kool.(daar ben je net vannaf)
zoiezo moet je als fs1er gewoon kruipolie hebben in je sleutelbak....