Off-road look

Voor alles wat niet FS1-gerelateerd is
occ1s
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jun 2007, 10:56

Bericht door occ1s »

Edje schreef:nee dan krijg je waarschijnlijk alleen maar een k*t laawaai Wink


maar hij wil harder gaan.. zn uitlaat die hij nu heeft is begrensd ;)
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

das toch vlot op te lossen met een mmboortje?

niet dat het een ciquitpijp zal worden, maar toch al pakken beter dan?
when men were men, and helmets were for divers
jeroenvans
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1907
Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
Locatie: Beuncity

Bericht door jeroenvans »

edje schreef:
occ1s schreef:fack.. vies vet ding :P maar, das voor 4takt toch? heeft dus geen zin waneer ik m op een fs1 douw, maar voor 4 takt :P? moet ik mn buurjonge ff zegge...


nee dan krijg je waarschijnlijk alleen maar een k*t laawaai :wink:
op 2tak? jups
op 4tak? nee dan krijg je een goddelijk geluid :bow:
occ1s
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jun 2007, 10:56

Bericht door occ1s »

YamaSam schreef:das toch vlot op te lossen met een mmboortje?

niet dat het een ciquitpijp zal worden, maar toch al pakken beter dan?

Ja heb gehoord dat somigen die 2 gaten in de einddemper er afsloegen met een hamer. vind ik persoonlijk wel wat zonde :P maar hoe bedoel je dat?
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

euh "afslaan" :?
lijkt me niet direct een fijntechnische oplossing,
je bent de vorm van het eindstuk kwijt zo, kan je evengoed de hele zaak erafzwieren

nee, wat ik wil zeggen is een "breatherhole" iets wat ze vroeger ook deden bij de eerste expansiepijpen om de tegendruk van de pijp te regelen

je hebt je uitlaatflens, die op een gegeven moment begint breder te worden (doorgaans na de eerste las) wel, een cm of drie verder dan die las, boor je aan de onderzijde van de pijp een gaatje van 1 à 1.5mm,
dat hoor je amper, maar zorgt ervoor dat de tegendruk van de uitlaat vermindert. doe een testrit, normaal gezien (als er in de carb geen rondellen etc zitten) gaat ie dan al meer zin hebben.. je kan proberen met nog een gaatje bij te boren en kijken of het nog wil beteren..
let wel dat je de gaatjes ongeveer op dezelfde afstand in de lengte boort, steek je ze achtereen, dan wint steeds één van beiden en helpt het niet..

-->truukjes voor cirquit only hé!? :wink:
when men were men, and helmets were for divers
occ1s
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jun 2007, 10:56

Bericht door occ1s »

nee :P voor de openbare weg :P
Hij wil m over de 60 laten lopen (4 takt).
Geen cdi begrenzer,l maar wel nog de standaard uitlaat met de standaard demper..
of we kopen gewoon een grotere carburateur,. maar ik betwijfel of dat zin heeft aangezien de uitlaat m alsnog vies hard dichtknijpt...
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18359
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Ik denk dat je voor dat soort vragen beter terecht kan op het 4-takt forum
www.4takt.net
jeroenvans
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1907
Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
Locatie: Beuncity

Bericht door jeroenvans »

occ1s
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jun 2007, 10:56

Bericht door occ1s »

das precies dezelfde :P
edje

Bericht door edje »

jeroenvans schreef:
edje schreef:
occ1s schreef:fack.. vies vet ding :P maar, das voor 4takt toch? heeft dus geen zin waneer ik m op een fs1 douw, maar voor 4 takt :P? moet ik mn buurjonge ff zegge...


nee dan krijg je waarschijnlijk alleen maar een k*t laawaai :wink:
op 2tak? jups
op 4tak? nee dan krijg je een goddelijk geluid :bow:


weet is motorsport grootgat klinkt erg lekker op een 4t 8)
Plaats reactie