Opnieuw opbouwen en opvoeren
Opnieuw opbouwen en opvoeren
Goede avond formuleren.,
Een maat van mij heeft een aantal maanden geleden zijn jeugd brommer gekocht.
Het is een fs1 2 ru uit 86.
Ik (bart) heb er nu ook een maand 1 van het zelfde type.
Komende winter gaan we de brommers geheel strippen en weer opnieuw op bouwen.
We hebben er nu om nog f lekker te kunnen rijden 60 cc op gelegd met snelle uitlaat 16 mm carb. Inlaatschijf op gezet.
Vertanding 1 op 33. En rijden nu 75 en 80 de een trekt wat beter de ander een hogere top.
Nu we dus straks toch alles onder handen gaan nemen willen we er een 5 bak onder leggen en deze maximaal opvoeren of dit laten doen maar dat zal dan aan het prijskaartje liggen.
Wat is de beste setup hiervoor? We hebben eventueel de mogelijkheid om het inlaat spruitstuk
Aan te passen om er een 21 mm carb. Op te zetten enz. Maar we willen weten wat de ideale setup is om vanuit daar Alles fine te tunen.
Hopelijk kan iemand ons daar in verder helpen.
Iedereen veel rij en sleutel plezier gewenst!
Mvg, bart
Een maat van mij heeft een aantal maanden geleden zijn jeugd brommer gekocht.
Het is een fs1 2 ru uit 86.
Ik (bart) heb er nu ook een maand 1 van het zelfde type.
Komende winter gaan we de brommers geheel strippen en weer opnieuw op bouwen.
We hebben er nu om nog f lekker te kunnen rijden 60 cc op gelegd met snelle uitlaat 16 mm carb. Inlaatschijf op gezet.
Vertanding 1 op 33. En rijden nu 75 en 80 de een trekt wat beter de ander een hogere top.
Nu we dus straks toch alles onder handen gaan nemen willen we er een 5 bak onder leggen en deze maximaal opvoeren of dit laten doen maar dat zal dan aan het prijskaartje liggen.
Wat is de beste setup hiervoor? We hebben eventueel de mogelijkheid om het inlaat spruitstuk
Aan te passen om er een 21 mm carb. Op te zetten enz. Maar we willen weten wat de ideale setup is om vanuit daar Alles fine te tunen.
Hopelijk kan iemand ons daar in verder helpen.
Iedereen veel rij en sleutel plezier gewenst!
Mvg, bart
-
- 2500km gereden
- Berichten: 4203
- Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
- Locatie: almere(vh hilversum)
- Contacteer:
Ja klopt de 5 bak kost een hoop meer daar ben ik van bewust.
Zelf heb ik daar tot een 650 euro voor geteld.
Het blok mag best wat af gaan wijken tov het origineel maar het moet geen kermis worden uiteraard.
Ik ben niet te bang om geld in de bromfiets te steken en hem elk jaar van een nieuwe cilinder te voorzien of wat dan ook dat het eerder dan normaal gebruik verslijt.
Maar we zullen zien waar het naartoe gaat
Zelf heb ik daar tot een 650 euro voor geteld.
Het blok mag best wat af gaan wijken tov het origineel maar het moet geen kermis worden uiteraard.
Ik ben niet te bang om geld in de bromfiets te steken en hem elk jaar van een nieuwe cilinder te voorzien of wat dan ook dat het eerder dan normaal gebruik verslijt.
Maar we zullen zien waar het naartoe gaat

- Niek de Rijcke
- 500km gereden
- Berichten: 648
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 18:41
- Locatie: Teneuzen
- Contacteer:
- fizzie
- 500km gereden
- Berichten: 821
- Lid geworden op: 14 sep 2011, 15:37
Bertus521 schreef:Rond de rond de 100 liefst goed eroverheen gepaard met een goede acceleratie. Ik ga er dan ook vanuit dat het niet jaren mee gaat maar dat het 1 en ander na elk seizoen vervangen die te worden.
Gr. Bart
Veel succes

- Jeti
- 17500km gereden
- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
Dat wordt een project dat om foto's en filmpjes gaat vragen, leuk.
Lees het topic van Gino's Tuning eens door, en zijn waterkoker projecten.
650 daar begin je mee. Zie ook dat topic voor aanpassingen aan krukassen en koppelingen en op-maat-uitlaten en de rest.. Dubbele, zo niet driedubbele, ben je zo verder.
En welkom!
Lees het topic van Gino's Tuning eens door, en zijn waterkoker projecten.
650 daar begin je mee. Zie ook dat topic voor aanpassingen aan krukassen en koppelingen en op-maat-uitlaten en de rest.. Dubbele, zo niet driedubbele, ben je zo verder.
En welkom!
We wonen in het zuiden (venlo) zoals ik al zij, ik wil er best geld in steken als ik maar weet wat ik op moet bouwen. Ik heb ook her en der wat gelezen over Duitse 80 en 100 cc blokken? Is daar wat mee toedoen anders.
Over de bijkomende kosten daarvan ben ik zeker op de hoogte.
Ik wil het niet over geld hebben maar gezien iedereen het daar over heeft...motorisch gezien wil ik wel tot een 1500 gaan.
Dat het geld kost, ja dat het je plezier geeft, 100 procent!!
Maar hoe besteed ik mijn centjes het beste?
Ik wil me optijd in alles verdiepen zodat ik straks weet wat ik moet doen.
Bedankt voor het welkom heten allemaal!
Gr. Bart
Over de bijkomende kosten daarvan ben ik zeker op de hoogte.
Ik wil het niet over geld hebben maar gezien iedereen het daar over heeft...motorisch gezien wil ik wel tot een 1500 gaan.
Dat het geld kost, ja dat het je plezier geeft, 100 procent!!

Maar hoe besteed ik mijn centjes het beste?
Ik wil me optijd in alles verdiepen zodat ik straks weet wat ik moet doen.
Bedankt voor het welkom heten allemaal!
Gr. Bart
Laatst gewijzigd door Bertus521 op 12 aug 2013, 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.