Wist je dat #15

Voor alles wat niet FS1-gerelateerd is
Plaats reactie
fs1willem
2000km gereden
2000km gereden

Bericht door fs1willem »

fs1man schreef:Kijk nu komt de ware reden van het brommer kenteken boven water :!:

Had ik al niet eens gezegd dat het brommerkenteken niet is ingevoerd om diefstal tegen te gaan ? Ik geloof dat ik zelfs al eens geopperd heb dat er weliicht in de toekomst houderschapsbelasting in rekening gaar worden gebracht ?

En eerder het kenteken innemen zodat je weer een nieuw moet aanvragen begint aardig op een verkapte belasting-inning te lijken.
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Jeti »

marco schreef:Dan misschien toch maar op motorkenteken zetten als dat door zou gaan :evil:

OF 2 boetes per jaar, OF 120 euro wegenbelasting/jr.. :roll: :P

@ RLD
Volgens mij kost het "herkeuren" niets als je kenteken wordt ingenomen, maar je krijgt wel een snelheidsboete.
Moet je Gino even vragen, die heeft er ervaring mee :lol:
Maaaaaaaaaar.. Dat zullen ze dan wellicht ook wel weer veranderen.
fs1willem
2000km gereden
2000km gereden

Bericht door fs1willem »

Jeti schreef:
marco schreef:Dan misschien toch maar op motorkenteken zetten als dat door zou gaan :evil:

OF 2 boetes per jaar, OF 120 euro wegenbelasting/jr.. :roll: :P

@ RLD
Volgens mij kost het "herkeuren" niets als je kenteken wordt ingenomen, maar je krijgt wel een snelheidsboete.
Moet je Gino even vragen, die heeft er ervaring mee :lol:
Maaaaaaaaaar.. Dat zullen ze dan wellicht ook wel weer veranderen.

Ik twijfel daaraan. Als je kenteken is ingenomen omdat je FS1 te hard liep, dan zal ze echt wel een herkeuring moeten ondergaan voor een nieuw kenteken. Zou natuurlijk makkelijk zijn : kenteken ingenomen en gewoon nieuw aanvragen via bol.com :lol: .
Zo zal dat dus niet gaan werken en ik denk dat je gewoon weer € 150 kwijt bent voor de keuring :? .
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

Als je nu binnen 2 jaar 3 keer gepakt word met een flink opgevoerde brommer word die in beslag genomen.
Yamaha Sheriff 1981
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Jeti »

fs1willem schreef:Ik twijfel daaraan. Als je kenteken is ingenomen omdat je FS1 te hard liep, dan zal ze echt wel een herkeuring moeten ondergaan voor een nieuw kenteken. Zou natuurlijk makkelijk zijn : kenteken ingenomen en gewoon nieuw aanvragen via bol.com :lol: .
Zo zal dat dus niet gaan werken en ik denk dat je gewoon weer € 150 kwijt bent voor de keuring :? .

Nee, je kenteken wordt niet ongeldig verklaard, maar tijdelijk gezet op "wacht op keuren" -> JA (kun je zien op RDW site bij voertuiggegevens).
Ze nemen ook niet alles in, alleen het kentekendeel van het voertuig. Je tenaamstelling en overschrijvingsbewijs hou je zelf bij.
Het is dus geen nieuwe keuring, maar enkel een herkeuring. Ze doen ook niet wederom onderzoek naar herkomst etc, wat bij de invoerkeuring ook 50 euro kost. En ze maken ook geen nieuwe papieren aan, want je krijgt je oude gewoon terug. Zitten ook kosten aan, etc etc.
Dus nogmaals: volgens mij was deze herkeuring kosteloos. Zit bij de prijs van de boete inbegrepen, zeg maar :lol:
fs1willem
2000km gereden
2000km gereden

Bericht door fs1willem »

Jeti schreef:
fs1willem schreef:Ik twijfel daaraan. Als je kenteken is ingenomen omdat je FS1 te hard liep, dan zal ze echt wel een herkeuring moeten ondergaan voor een nieuw kenteken. Zou natuurlijk makkelijk zijn : kenteken ingenomen en gewoon nieuw aanvragen via bol.com :lol: .

Nee, je kenteken wordt niet ongeldig verklaard, maar tijdelijk gezet op "wacht op keuren" -> JA (kun je zien op RDW site bij voertuiggegevens).
Ze nemen ook niet alles in, alleen het kentekendeel van het voertuig. Je tenaamstelling en overschrijvingsbewijs hou je zelf bij.
Het is dus geen nieuwe keuring, maar enkel een herkeuring. Ze doen ook niet wederom onderzoek naar herkomst etc, wat bij de invoerkeuring ook 50 euro kost. En ze maken ook geen nieuwe papieren aan, want je krijgt je oude gewoon terug. Zitten ook kosten aan, etc etc.
Dus nogmaals: volgens mij was deze herkeuring kosteloos. Zit bij de prijs van de boete inbegrepen, zeg maar :lol:

Fijn gevoel :roll: .

Maar ja, gewoon niet te vaak aangehouden worden (reed ik afgelopen zondag met de 2F2 toch gewoon langs een agent bij een wegafsluiting, zonder kentekenplaat en/of kenteken :roll: ) :wink: .
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Jeti »

fs1willem schreef:Maar ja, gewoon niet te vaak aangehouden worden (reed ik afgelopen zondag met de 2F2 toch gewoon langs een agent bij een wegafsluiting, zonder kentekenplaat en/of kenteken :roll: ) :wink: .

Wel zo veilig, dan kunnen ze je papieren in ieder geval niet in beslag nemen :lol:
fs1willem
2000km gereden
2000km gereden

Bericht door fs1willem »

Jeti schreef:
fs1willem schreef:Maar ja, gewoon niet te vaak aangehouden worden (reed ik afgelopen zondag met de 2F2 toch gewoon langs een agent bij een wegafsluiting, zonder kentekenplaat en/of kenteken :roll: ) :wink: .

Wel zo veilig, dan kunnen ze je papieren in ieder geval niet in beslag nemen :lol:

Precies :roll: !!
Niels
Site Admin
Site Admin

Bericht door Niels »

Wist je dat zondag hier fotograferen:

http://www.neviges-foto.com/?page_id=2979

Wist je dat de locatie niet wordt prijsgegeven, maar dat ik na een paar avonden "detectivewerk" (via een artikel over een rijke familie in Frankrijk, waar een foto stond van het huis begin 20e eeuw, die ik vergeleken heb met foto's van nu en zo op de echte naam ben gekomen) toch heb gevonden waar het is :D :D
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Jeti »

Gaaf Niels!

Wist je dat Marco en ik in juli oom & tante worden 8)
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

Gave locatie 8)
Yamaha Sheriff 1981
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Jeti »

Wist je dat nog 212 km en dan zit ik op de 15.000 met de Swift (vanaf 4 december 2012).
Gemiddelde verbruik is precies 1:15, schommelend tussen de 1:13,8 en 1:17,2. Met de nieuwe bandjes (maatje groter) 1:14,5 ongeveer.
Kosten aan brandstof ruim 2x Swift :?

Schiet lekker op zo, en elke dag/rit/km nog steeds genieten 8)
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot

Bericht door ginofs1 »

Jeti schreef:Gaaf Niels!

Volgens mij klopt dat niet :roll:
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Jeti »

ginofs1 schreef:

Ok, ik word tante en hij.. oom..?
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot

Bericht door ginofs1 »

Jeti schreef:
ginofs1 schreef:

Ok, ik word tante en hij.. oom..?

nee of hij word oom of jij word tante. of zijn er 2 kleintjes op komst :wink:
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie