Wist je dat #15
- Jeti
- 17500km gereden
- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9209
- Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18362
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
-
- 5000km gereden
- Berichten: 6744
- Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
- Locatie: gent
-
- 2500km gereden
- Berichten: 3862
- Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31
the_destroyers schreef:Buiten de 360 van mpro, heb ik ook voornamelijk goeie dingen gehoord van Volvo!
het zijn helemaal geen slechte auto,s maar er is wel een duidelijk verschil met de zweedse en de belgen / nederlandse.
de benzine modellen rijden allemaal goed maar de diesels met peugeot motor zijn reparatie gevoelig.
als je een niet zweedse volvo wil verkopen bijvoorbeeld een v 40 of v50 reken dan niet op een fatsoenlijke prijs maar meer
op de prijs van een redelijke kar boodschappen voor de v 40. en voor de inruil prijs van een v 50 van 2006 koop je nog geen nieuwe
tzr.
de zweedse volvo,s liggen beter in de markt en nu Volvo niet meer van ford is zal het zeker vooruit gaan met het merk.
Twee voorbeelden die me nu te binnen schieten.
Volvo V 40 2.0 16 klepper. 1997.
3 jaar geleden gekocht voor 3950 euro alle denkbare extra,s als airco , volleder interieur , kinder pakket ( geintregeerde kinder zitjes, extra airbags achterin) enz. enz.
reparaties en onderhoud vielen mee in die 3 jaar ongeveer 1000 euro.
na 10 maanden te koop te hebben gestaan vorig jaar verkocht met 180.000 km op de teller voor 325 euro.
Volvo V 50 1.6 hdi 2005 eveneens 3 jaar geleden gekocht maar voor 10.000 euro.
reparaties en onderhoud ongeveer 6500 euro na 2 jaar te koop te hebben gestaan vorig jaar verkocht voor 4250 euro met 245000 km op de klok.
beiden autos waren top onderhouden en vooral de v 50 zag er van binnen en buiten uit als nieuw.
de hoge kosten van de v 50 zaten 100 % in de motor regelmatig terug komende lekkages vooral bij de verstuivers (bekent probleem) en een kapotte turbo.
verdere kosten waren onderhoud zoals banden en wiellagers.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
-
- Site Admin
- Berichten: 11146
- Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
- Locatie: Den Haag
fs1man schreef:3 jaar geleden gekocht voor 3950 euro alle denkbare extra,s als airco , volleder interieur , kinder pakket ( geintregeerde kinder zitjes, extra airbags achterin) enz. enz.
reparaties en onderhoud vielen mee in die 3 jaar ongeveer 1000 euro.
na 10 maanden te koop te hebben gestaan vorig jaar verkocht met 180.000 km op de teller voor 325 euro.
Wow! In 3 jaar tijd meer dan factor 10 in waarde gedaald??



- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18362
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
De diesels van de S40/V40 zijn in basis idd van PSA, maar het blok is niet direct uit de PSA stal getrokken, Volvo heeft behoorlijk wat veranderd aan dat blok (moet je je voorstellen hoe slecht het originele PSA blok is). Maar idd, de D5's van Volvo zelf zijn beter.
Maar een hoop van die dieselproblemen komt door alle milieumeuk (EGR-klep etc) en mensen die 'het nieuwe rijden' toepassen, dan slipt de boel helemaal dicht
Maar een hoop van die dieselproblemen komt door alle milieumeuk (EGR-klep etc) en mensen die 'het nieuwe rijden' toepassen, dan slipt de boel helemaal dicht
-
- 2000km gereden
- Berichten: 2208
- Lid geworden op: 31 mei 2011, 16:57