mzzz schreef:By the way alleen de 16 mm is imi de uitlaat is origineel,ik koop liever origineel vaak scheelt het maar een paar tientjes en bespaart een hoop irritatie.( als het te krijgen is ten minste) Verschil in opvatting vindt je ook hier terug, er zijn 2 soorten fs1 rijders, de ouwe lullen waartoe ik behoor willen een soepel optrekkende brommer zonder de hoge snelheid en de jongere generatie die met snerpende pijp het liefst zo snel mogelijk willen gaan ( net als ik vroeger).Dit zijn 2 verschillende wensen en vragen ieder om een andere aanpak Was vroeger altijd jaloers op mijn oom in oostenrijk die had een puch monza.Dat motortje trok je zo de berg op maar was met 55 km/h niet overdreven snel.Waar ik met mijn toenmalige vernederlandste zundapp in de 2e versnelling met moeite omhoog kwam reed het puchi in zijn 4.Tuurlijk was dat de schuld van de nederlandse regelgeving waar ouwe sigaar rokende politici de regels maakten zodat je met idiote trappers en naar adem snakkende motortjes werd opgezadelt.Nu moet je met je brommer van het fietspad op de weg waarbij je een rijdende hindernis wordt als maar 40 mag ( of zelfs 30 in de bebouwde kom)Je moet er maar opkomen.Nederland was en is voor brommerrijders (en andere voertuigen) gewoon een k*t land . Gr Jan
BTW Mzzz, er zijn ook ouwe lullen die met een snerpende pijp hard willen gaan
mzzz schreef:By the way alleen de 16 mm is imi de uitlaat is origineel,ik koop liever origineel vaak scheelt het maar een paar tientjes en bespaart een hoop irritatie.( als het te krijgen is ten minste) Verschil in opvatting vindt je ook hier terug, er zijn 2 soorten fs1 rijders, de ouwe lullen waartoe ik behoor willen een soepel optrekkende brommer zonder de hoge snelheid en de jongere generatie die met snerpende pijp het liefst zo snel mogelijk willen gaan ( net als ik vroeger).Dit zijn 2 verschillende wensen en vragen ieder om een andere aanpak Was vroeger altijd jaloers op mijn oom in oostenrijk die had een puch monza.Dat motortje trok je zo de berg op maar was met 55 km/h niet overdreven snel.Waar ik met mijn toenmalige vernederlandste zundapp in de 2e versnelling met moeite omhoog kwam reed het puchi in zijn 4.Tuurlijk was dat de schuld van de nederlandse regelgeving waar ouwe sigaar rokende politici de regels maakten zodat je met idiote trappers en naar adem snakkende motortjes werd opgezadelt.Nu moet je met je brommer van het fietspad op de weg waarbij je een rijdende hindernis wordt als maar 40 mag ( of zelfs 30 in de bebouwde kom)Je moet er maar opkomen.Nederland was en is voor brommerrijders (en andere voertuigen) gewoon een k*t land . Gr Jan
BTW Mzzz, er zijn ook ouwe lullen die met een snerpende pijp hard willen gaan
Hallo Update , de 16 mm er opgezet en even proefritje , wat een verschil ,trekt nu echt lekker ,wel meer speed 62 op de teller( bijna windstil).Durf nog niet langer volgas dus misschien haalt ie de 65 ook nog wel. Wel ook meer gesnerp uit de uitlaat .Bougie test nog niet aan toegekomen .Het is echt een andere brommer geworden. Groeten aan iedereen
Heb het wiel er weer uit gehad voor het vervangen van een veerpootdichting. De remvoeringen waren maar voor ca 30% in kontakt geweest met de trommel Met 3cm remoppervlak ga je 150 kg niet tot staan brengen, misschien doe ik wel een stukje krimpkous op de vaste nok zodat de voeringen aan die kant ook mee gaan doen, En ik zal er hier en daar wat afschuren. Voor wat betreft de kabel zal ik achter een originele aan gaan Groet Jan
Zelfs ik moet toegeven dat de zoekfunctie van het nieuwe board tamelijk pet is. Los daarvan denk ik wel eens dat de meeste FAQ's niet of nauwelijks geraadpleegd worden, ook al zie ik heel soms dat mensen er toch gebruik van maken, gelukkig.