Als je tanden scherpe punten zijn/worden, of laag/bijna weg zijn. Je kunt ook een setje tandwielen en nieuwe ketting overwegen, is altijd het beste om op elkaar in te laten slijten.
koop maar gewoon in nieuw setje. Kans dat je ketting ook ergens beschadigd is door in het wiel te slaan enzo. En vergelijk dan maar eens het nieuwe tandwiel met het oude En zoals Jet zegt, de punten van de tanden worden scherp.
Tombo schreef:Dat achtertandwiel ziet er zo op de foto ook enigszins versleten uit
Lijkt mij ook tijd voor een nieuw setje
Hoe zie je dat het versleten is? Want leek me nog wel in goede staat te verkeren.
De 'inhammen' in het tandwiel zijn ook niet meer mooi 'rond', maar meer excentrisch/niet symmetrisch lastig uit te leggen, maar je snapt denk ik wel wat ik bedoel. Plus de punten zien er vrij scherp uit
Meestal veroorzaakt een versleten, dus opgerekte ketting extra snelle slijtage aan je tandwielen. Je kunt dus beter wat vaker een ketting vervangen dan hem inkorten. Dan gaan je tandwielen 3x zo lang mee. Een dure ketting gaat nog langer mee.
Nickvdb schreef:Ok thanks! Nieuw setje wordt besteld. Alle punten die jullie opgaven zijn idd aanwezig Weet ik ook meteen waar ik in het vervolg op moet letten!
Nondeju = sodeknetter = shit Stedenreis (= trip naar een buitenlandse stad met een groep en meestal wel gezellig) is meestal in de laatste jaren van de middelbare school, en blijkbaar kon je je hiervoor laten inloten, maar Jim is uitgeloot dus mag niet mee. Acherum. Tenminste, dat begrijp ik eruit als Nederlander.