Wat zit je tegen vandaag V7

Voor alles wat niet FS1-gerelateerd is
Plaats reactie
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot

Re: Wat zit je tegen vandaag V7

Bericht door ginofs1 »

marco schreef:Een originele Yamaha krukas zit ook strak aan de vliegwiel kant dus ik maak me niet zoveel zorgen.

klopt dat is een pas persing :wink:
de rode kruk moet je er in rammen :lol:
Niels
Site Admin
Site Admin

Bericht door Niels »

ginofs1 schreef:pas persing

HU? :P
koppel
1500km gereden
1500km gereden

Bericht door koppel »

poging nr 2 met krukas nr 2:

rode CM kruk + nieuwe lagers een dag in de vriezer.
linkercarter in de oven.
het koude lager ging redelijk makkelijk in de passing van het carter, ik gebruik altijd wat WD40 en een kunststof hamer.
rechterkant ging minder soepel, telkens ging het lager scheef dus heel voorzichtig kloppen, ik gebruik het oude lager als montagestempel, uiteindelijk ging het goed en zat het lager er helemaal en recht in.
toen de koude kruk in het nogmaals opgewarmde linkercarter (inclusief lager), ging wat te zwaar naar mijn smaak dus de kruk er weer uit en toen bleef het lager op de tap zitten.
besloten de hele zaak er in te trekken, ging zwaar maar het zaakje kwam helemaal op z'n plek en draaide mooi in het lager.
rechterkant was weer een gedoe, veels te strak dus weer schuren met fijn schuurpapier, die tap loopt recht en is ongeveer 6 cm lang dus steeds een stukje verder erop en dan weer muurvast.
heb niks geforceerd, lichte klapjes met kunststof hamer en veel WD40.
steeds weer los halen met het trekgereedschap en steeds weer klein beetje schuren kwam de kruk verder.
laatste paar mm iets harder gemept met de kunststof hamer en toen zaten de carters op elkaar.
alle bouten fasegewijs aangedraaid en een paar fikse meppen op de zijvlakken van de kruk zodat de zaak zich kan zetten, ook de boel flink gesmeerd met naaimachine olie.
de kruk draait mooi rond, op het oog geen slingering, maar gaat niet zo licht als eigenlijk zou moeten.
ik ga het zo proberen, blok helemaal afbouwen en kijken of het enigsinds accepatabel wil lopen.
zo niet dan trek ik de zaak weer uit elkaar, dit zijn werkzaamheden die je vaker moet doen om er handigheid in te krijgen, kan je niet uit een boekje leren.

wordt vervolgd.
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

Mooi dat het gelukt is
koppel
1500km gereden
1500km gereden

Bericht door koppel »

het wat zwaar draaien wordt ook veroorzaak doordat het bigend wat weerstand heeft, kwam zo uit de doos, zat vol met een soort dik en hard vet, en ook doordat de linkerkeerring al gemonteerd zit, dat remt de zaak iets.

de boel draait hoe dan ook heel mooi rond zonder enig geluid, ik ga het voorzichtig proberen.

een volgende keer ga ik er voor zorgen dat de krukas en de lagers wat "losser" in elkaar gezet worden, het moet kunnen zonder geklop met hamers en trekkers.
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot

Bericht door ginofs1 »

altijd de boel monteren zonder de keerringen, de kruk moet lekker los in de lagers kunnen wiegen en van zelf naar het onderste put zakken, zo niet dan zit er iets niet goed :wink:
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

Onderste put?
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Punt, logisch toch :P
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Wat zit je tegen vandaag V7

Bericht door marco »

Daar heb je een punt ;)
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot

Bericht door ginofs1 »

hum ja het is het punt, sorry marco voor de verwarring :lol:
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Jeti »

Gisteren MZ verkocht. Daar ga ik spijt van krijgen.
Maar ja, het is niet anders. Echt geen ruimte meer voor alles. En had besloten me op Yamaha te richten, oa 'de grote RD'. Eindelijk.

Maar eerst de komende tijd nog verder uitmesten. Binnenkort ook naar oud ijzer met bruikbare brommer onderdelen. Eigenlijk tegen mn principes, maar levert teveel gedoe (en tijd en energie) op met verkopen steeds. Wees gerust, geen Yamaha. (hoewel ik daar laatst wel wat spul van bij het grof vuil heb gezet.. :-| ) Het is graag of niet.

Zo, bijna weeeeeekend! 8-)
Nickvdb
250km gereden
250km gereden

Bericht door Nickvdb »

Vandaag eerste nadeel van 't nieuwe tankje ontdekt.
Zeker 10 mensen hebben me vandaag aangesproken en me verteld hoe mooi m'n ZUNDAPP wel niet was.. GRRR.
Een van die apen ging zelfs met mij in discussie toen hij nog niet door had dat 't de mijne was :P
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Jeti »

Mensen snappen het niet.
Op mijn moby werd ik ook altijd aangesproken dat mensen zelf ook zo een Puch Maxi hebben gehad..
:roll:

:-\
fs1man
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door fs1man »

Heeft niks met je tank te maken vrees ik krijg ook redelijk vaak te horen zo das een ouwe zundapp.
ik zeg dan vaak was er in jouw tijd geen leerplicht ? als ze dan vragen hoezo dan zeg ik dan had je dat tank plaatje kunnen lezen.
Maar hier in Nijmegen word die vergissing niet vaak gemaakt de meeste kennen de fs1 wel , en 50 ers hier hebben er meestal wel een gehad.
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Jeti »

Met de FS1 heb ik dat ook nog niet meegemaakt. En idd had bijna iedereen er zelf ook een gehad, alleen niet in het roze :-P
Plaats reactie