Pagina 68 van 78
Geplaatst: 13 mei 2013, 22:14
door bajaboy
lekker dan me zoon gaat pakken muesli bestellen voor een motor hahahha
Geplaatst: 13 mei 2013, 22:17
door Niels
Ik doelde niet echt op de motor

Geplaatst: 19 jun 2013, 22:22
door marco
Geplaatst: 12 aug 2013, 20:09
door Jeti
Geplaatst: 28 aug 2013, 16:28
door Jeti
MZ

Geplaatst: 28 aug 2013, 16:55
door Niels
Waarom moeten die dames er altijd zo goedkoop uit zien

Geplaatst: 28 aug 2013, 17:22
door hans.m
Geplaatst: 28 aug 2013, 17:23
door Niels
Geplaatst: 07 nov 2013, 01:26
door marco
Niels schreef:Waarom moeten die dames er altijd zo goedkoop uit zien

Goedkoop = duurkoop

Geplaatst: 26 nov 2013, 18:25
door marco
Geplaatst: 27 nov 2013, 01:13
door fs1willem
Jeti schreef:MZ

Jawa... ik heb vroehuh twee van die tweetakt 350cc monsters gehad...
Geplaatst: 27 nov 2013, 17:51
door Jeti
Oh ja, Jawa
Ook DDR

Geplaatst: 27 nov 2013, 18:15
door fs1willem
Jeti schreef:Oh ja, Jawa
Ook DDR

Tjecho-Slowakije

... maar wel oostblok in ieder geval

.
Zo´n motor kostte destijds nieuw minder dan een Zundapp- of Kreidlerbrommer.
Het waren best degelijke motoren. Simpel en robuust. De versnellingspook was tevens kickstarter. Ontkoppelen tijdens schakelen kon je gerust af en toe vergeten, want dat ging automatisch als je de versnellingspook bediende.
Een keer kilometers lang gelopen met zo'n ding omdat ze er zomaar mee stopte. Ergens onderdak verschaft, de bus genomen en de volgende dag met extra cilinders e.d. weer terug. Starten en lopen... warmlopers waren blijkbaar normaal... had ik even 10 minuten gewacht had ik haar zo weer kunnen starten

.
Een andere keer ging de snelheid eruit en rook ze wat vreemd. De kurkjes van de koppelingsplaten verbrand. Gelukkig had ik er nog wat op reserve.
En ook een keer : ergens stoppen voor een bak koffie... contact uit en ze bleef doordieselen... beetje gas sloeg ze dan bijna af, maar gas los en ze bleef rustig "stationair" lopen.
En dan de vering : eend Citroen 2CV kon er nog wat van leren.
Bij de stoplichten was je wel als eerste weg (destijds dan)... maar bij het bereiken van de top (120-130) gaf iedereen je het nakijken.
De eerste gekocht in onderelen voor 100 gulden. De tweede voor 200 gulden. De boel verkocht met grote emmers onderdelen voor 550 gulden.
Het waren leuke tijden

.
Geplaatst: 27 nov 2013, 20:28
door NIX
Ik vond 'oilmaster' ook een briljante naam.
Geplaatst: 27 nov 2013, 21:38
door yamaha_fs1_2ru
het mooiste topic van het forumLD