Het grote kleine vragen topic v2.0

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Gesloten
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

pff ik heb er nu 5 in te tuin/garage/schuur staan, en me ouders hebben ze allemaal op gehaald :P
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden

Bericht door Yamaha rd50m »

YamaSam schreef:
mpro09 schreef:oh dat valt reuze mee idd

idd! zeg tegen je ma dat ze hier es komt kijken! :D

kzal ze int vervolg gewoon bij u zette, ene meer of minder doe get ok nie hé :P
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
Martijn

Bericht door Martijn »

Ontstekingen ... Wat heb je eraan ?

Nu goed, ik had m aan de praat ! hij liep echt echt heel netjes. Trok keihard door en stond met merktekens afgesteld die er al waren.

Maar ik reed dus leuk over de hei, vervolgens n hobbel ik vloog wat en toen prrrr plop hij kapt ermee ...
van t ene op t andere moment niets geen vonk ... Toen wat gerommeld bij mn condensator (draadje weer goed geklemd) en toen reed hij weer, iets verder kapt hij ermee en t draadje zat nog goed !

Whatsup ?
edje

Bericht door edje »

rammelend contactje :wink:
Martijn

Bericht door Martijn »

Ja mooi klote ... Want mn condensator zit nog goed ! Kan me ook niet voorstellen dat mn condensator kaduuk is. Eerst doet hij t goed, vervolgens niet meer. Dan wat gekloot met draadjes en dan weer wel, komt ook mooi op toeren en heeft kracht. Vervolgens niets meer ...

Wordt na lopen van contactslot tot bobine :(
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

kuis al je stekkers es, dat scheelt soms al een heel eind!
ook checken of je bobijn niet gewoon losstaat of slecht geaard is..
when men were men, and helmets were for divers
edje

Bericht door edje »

Martijn schreef:Ja mooi klote ... Want mn condensator zit nog goed ! Kan me ook niet voorstellen dat mn condensator kaduuk is. Eerst doet hij t goed, vervolgens niet meer. Dan wat gekloot met draadjes en dan weer wel, komt ook mooi op toeren en heeft kracht. Vervolgens niets meer ...

Wordt na lopen van contactslot tot bobine :(

eerst even je contactslot afkoppelen, daardoor kan je de onsteking zelf controleren, en laat je je contactslot en draadboom buiten beschouwing. lijkt me wat makkelijker :wink:

loopt er niet toevallig een draadje tegen de krukas? die van de contactpunten bijvoorbeeld. heb ik ook wel eens gehad en dat gaf de zelfde problemen/verschijnselenl :wink:
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

vuil contact of een kabel breuk je denk ik ergens
Martijn

Bericht door Martijn »

Ok ok, ik doe t wel zoals ik m voor t eerst aan de praat had :P kabel van mn ontsteking direct op de zwarte van mn bobine :)
Cmon

Bericht door Cmon »

Ik heb een keer op tv gezien dat ze met zon witte stift oid die letters op hun banden gingen inkleuren. Wat voor stift is dat en waar kun je die kopen?
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Gewoon bandenwit. Vaak te koop bij de brommerboer of een motorzaak.
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

en bijna alle webshops :wink:
Martijn

Bericht door Martijn »

Hmm ok ok, ontsteking was weer gefixed ! Mn bobine deed gaar, had er dus een nieuwe op getest (ergens leuk massa laten maken) deed het toen. Vervolgens rij ik weer vrolijk rond, zet m uit, uurtje later weer aan rij 100 m en dan kapt hij er mee. Zo maar is proberen of ik mn bobine ergens beter massa kan laten maken :)
edje

Bericht door edje »

even een draadje van af de onstekingsgronplaat naar een van die boutjes van de bobine trekken, dan is de massa zeker goed :wink:
Martijn

Bericht door Martijn »

Gedaan, doet t weer :P Draadje van mn condensator was losgetrild ... Oeps :P
Gesloten