Het grote kleine vragen topic v2.0
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
-
- 7500km gereden
YamaSam schreef:mpro09 schreef:oh dat valt reuze mee idd
idd! zeg tegen je ma dat ze hier es komt kijken!
kzal ze int vervolg gewoon bij u zette, ene meer of minder doe get ok nie hé

Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
Ontstekingen ... Wat heb je eraan ?
Nu goed, ik had m aan de praat ! hij liep echt echt heel netjes. Trok keihard door en stond met merktekens afgesteld die er al waren.
Maar ik reed dus leuk over de hei, vervolgens n hobbel ik vloog wat en toen prrrr plop hij kapt ermee ...
van t ene op t andere moment niets geen vonk ... Toen wat gerommeld bij mn condensator (draadje weer goed geklemd) en toen reed hij weer, iets verder kapt hij ermee en t draadje zat nog goed !
Whatsup ?
Nu goed, ik had m aan de praat ! hij liep echt echt heel netjes. Trok keihard door en stond met merktekens afgesteld die er al waren.
Maar ik reed dus leuk over de hei, vervolgens n hobbel ik vloog wat en toen prrrr plop hij kapt ermee ...
van t ene op t andere moment niets geen vonk ... Toen wat gerommeld bij mn condensator (draadje weer goed geklemd) en toen reed hij weer, iets verder kapt hij ermee en t draadje zat nog goed !
Whatsup ?
Ja mooi klote ... Want mn condensator zit nog goed ! Kan me ook niet voorstellen dat mn condensator kaduuk is. Eerst doet hij t goed, vervolgens niet meer. Dan wat gekloot met draadjes en dan weer wel, komt ook mooi op toeren en heeft kracht. Vervolgens niets meer ...
Wordt na lopen van contactslot tot bobine

-
- 10000km gereden
- Contacteer:
Martijn schreef:Ja mooi klote ... Want mn condensator zit nog goed ! Kan me ook niet voorstellen dat mn condensator kaduuk is. Eerst doet hij t goed, vervolgens niet meer. Dan wat gekloot met draadjes en dan weer wel, komt ook mooi op toeren en heeft kracht. Vervolgens niets meer ...
eerst even je contactslot afkoppelen, daardoor kan je de onsteking zelf controleren, en laat je je contactslot en draadboom buiten beschouwing. lijkt me wat makkelijker

loopt er niet toevallig een draadje tegen de krukas? die van de contactpunten bijvoorbeeld. heb ik ook wel eens gehad en dat gaf de zelfde problemen/verschijnselenl

-
- 10000km gereden
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
Hmm ok ok, ontsteking was weer gefixed ! Mn bobine deed gaar, had er dus een nieuwe op getest (ergens leuk massa laten maken) deed het toen. Vervolgens rij ik weer vrolijk rond, zet m uit, uurtje later weer aan rij 100 m en dan kapt hij er mee. Zo maar is proberen of ik mn bobine ergens beter massa kan laten maken