Pagina 8 van 9
					
				
				Geplaatst: 16 okt 2009, 15:22
				door YamaSam
				die enkele km's dat ik op de meeting meereed was ook met een 3E8..
ik zeg niet dat ie origineel was, maar het kán wel harder mits wat gekietel
			 
			
					
				
				Geplaatst: 16 okt 2009, 17:39
				door Brambo
				oke bedankt
maar een aantal zaken kloppen niet
een 3E8 cilinder met 10 mm carb en een snelle pijp heeft voor mijn gevoel geen koppel onderin.
want in z'n 4de versnelling komt hij niet op toeren en duurt het heel lang en bij tegen wind moet ik zelf terug naar de 3de om toeren te maken.
is het plaatsen van een 16 mm carb (ori ) een optie? natuurlijk met een 16mm spruitstuk.
ik hoef niet perse hard maar wel met kracht dwz een constante snelheid belast of onbelast.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 16 okt 2009, 17:49
				door Tombo
				Wat is je tandwielverhouding? Klinkt ook als een te zware verhouding.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 16 okt 2009, 20:26
				door YamaSam
				dikke bocht zestien mm en de schijf als je wil,
dan kijken op welke vertanding en sproeier je uitkomt
			 
			
					
				
				Geplaatst: 16 okt 2009, 22:47
				door Brambo
				ik zal even naar de vertanding kijken
ik heb helaas een membraamblok
wat is een ideale tandwielverhouding?
en hoe dik moet de bocht zijn???
			 
			
					
				
				Geplaatst: 17 okt 2009, 09:54
				door Tombo
				Dé ideale tandwielverhouding bestaat niet (ofjah, eigenlijk wel, dat heet een vario 

). 
Ik zou 12/44 - 13/44 gaan, gewoon kijken wat het beste trekt
 
			
					
				
				Geplaatst: 17 okt 2009, 15:12
				door koppel
				juist een membraanblok kan onderin goed lopen, beter oppakken enzo...
			 
			
					
				
				Geplaatst: 17 okt 2009, 16:22
				door Tombo
				Dat zowiezo
			 
			
					
				
				Geplaatst: 17 okt 2009, 19:56
				door Triforce
				het zou ook bovenin de toeren goed kunnen lopen mits je sterke membraam kleppen hebt, maar dan lever je meteen ook weer onderin de powerband wat in
			 
			
					
				
				Geplaatst: 17 okt 2009, 20:06
				door ginofs1
				Tombo schreef:Dat zowiezo
hier bij daag ik alle fs1 membraam rijders uit om te kijken of ze sneller optrekken en op top rijden dan mijn fs1 schijf blok.
membraam blokjes zijn simpeler en goedkoper te vaardigen.
en ondervind minder slijtage.
maar sneller ???
 
			
					
				
				Geplaatst: 18 okt 2009, 14:23
				door Tombo
				ginofs1 schreef:Tombo schreef:Dat zowiezo
hier bij daag ik alle fs1 membraam rijders uit om te kijken of ze sneller optrekken en op top rijden dan mijn fs1 schijf blok.
membraam blokjes zijn simpeler en goedkoper te vaardigen.
en ondervind minder slijtage.
maar sneller ???
 
Nee, dat is geen goede vergelijking.
Je moet (en dat heb ik dus gedaan) met exact dezelfde setup rijden (dus cilinder/uitlaat/carburateur) maar alleen met het verschil van blok. Nou ik kan je vertellen dat een membraanblok soepeler rijdt, de powerband is breder en het rijdt op top net zo hard.
Voor bruikbaar vermogen --> membraan
Voor topvermogen --> roterende inlaat (alhoewel je met de moderne membranen net zulke hoge vermogens kunt halen 

)
 
			
					
				
				Geplaatst: 18 okt 2009, 14:49
				door geo
				ginofs1 schreef:Tombo schreef:Dat zowiezo
hier bij daag ik alle fs1 membraam rijders uit om te kijken of ze sneller optrekken en op top rijden dan mijn fs1 schijf blok.
membraam blokjes zijn simpeler en goedkoper te vaardigen.
en ondervind minder slijtage.
maar sneller ???
 
In de deze zit ook een membraanblokje
 
En als je tranen in je ogen wil krijgen kan je die misschien eens uitdagen 
 
  
 
			
					
				
				Geplaatst: 18 okt 2009, 14:54
				door FS1SE
				ach wat is  snelheid  vertrek wel iets eerder
			 
			
					
				
				Geplaatst: 18 okt 2009, 14:59
				door Roberto.B
				geo schreef:ginofs1 schreef:Tombo schreef:Dat zowiezo
hier bij daag ik alle fs1 membraam rijders uit om te kijken of ze sneller optrekken en op top rijden dan mijn fs1 schijf blok.
membraam blokjes zijn simpeler en goedkoper te vaardigen.
en ondervind minder slijtage.
maar sneller ???
 
In de deze zit ook een membraanblokje

En als je tranen in je ogen wil krijgen kan je die misschien eens uitdagen 
 
  
 
is die van jou?
 
			
					
				
				Geplaatst: 18 okt 2009, 18:40
				door geo
				Roberto.B schreef:geo schreef:ginofs1 schreef:Tombo schreef:Dat zowiezo
hier bij daag ik alle fs1 membraam rijders uit om te kijken of ze sneller optrekken en op top rijden dan mijn fs1 schijf blok.
membraam blokjes zijn simpeler en goedkoper te vaardigen.
en ondervind minder slijtage.
maar sneller ???
 
In de deze zit ook een membraanblokje

En als je tranen in je ogen wil krijgen kan je die misschien eens uitdagen 
 
  
 
is die van jou?
 
jammer genoeg niet 
