Pagina 8 van 13

Geplaatst: 05 sep 2010, 12:33
door fs1man
wiebo schreef:Je bent toch wel nuchter op je FS1 gestapt Jos? :lol:


De heenweg wel :mrgreen:

Geplaatst: 01 mar 2011, 00:00
door fs1man
Ik vond deze nog 8)
Afbeelding

Geplaatst: 01 mar 2011, 00:05
door TanjaFS1
Very nice!

Geplaatst: 01 mar 2011, 07:47
door Jeti
wauw, toffe foto!
Ik zal eens kijken bij de oude jaren '60/'70 foto's van mijn ouders of daar nog toffe voertuigen op staan.. In Amsterdam reed ook genoeg rond.
Mijn oma maakte graag foto's.

Geplaatst: 09 mar 2011, 19:02
door Pa_Tombo
Jos .
Hier zat je vast niet bij,denk ik.
Extase, Grote straat :cry: : iets in die richting: :D

Geplaatst: 09 mar 2011, 20:32
door drummer
Mijn vader had vroeger ook een fs1 maar ik heb alleen foto's van z'n puch maxi gevonden bij oma :P

Geplaatst: 05 mei 2011, 21:54
door fs1man
Als je vroeger te hard ging en je fs1 stond weer eens op het politieburo :evil:
moest je toch met je helm in de hand naar huis :roll:
Best wel een aantal keren in deze gezeten :lol:
Afbeelding
Ook met stappen verschillende keren moeten rennen naar het station om de laatste om ik dacht kwart over 12 te halen :bier:
soms moest je wel uitkijken in de bus niet iedereen kon na een avond stappen zijn maag inhoud binnen houden :cheers:

Geplaatst: 06 mei 2011, 00:36
door henkie22222
ik was laatst met de fs1 naar mn werk.
Nooit gedacht maar mn baas is een fs1 fan :shock:
Begon te glunderen en over vroeger te praten, hoe die fs1tjes allemaal 105 gingen en crosstuurtjes hadden en hoe dat er allemaal uitzag.
Hij zij tegen mijn scooter collegas: Daar kunnen jullie niet tegenop. (dat kunnen die opgefokte gillera runners en aeroxjes helaas wel)
Nu heb ik dus ook zonder probleem de hele week vrij gekregen 8)

Geplaatst: 03 aug 2011, 14:32
door Jeti
Dit past hier ook wel

fs1willem schreef:Bij deze dan de beloofde foto van de eerste dag dat ik mijn nieuwe FS1 had. Vandaag exact 34 jaar geleden overigens !!!
In 1977 was dit een overjarig model, maar ik vond deze nu eenmaal mooier vanwege de metalen zijkappen en de dikkere voorpoten (vanaf 1977 waren deze dunner). De helm kreeg ik er overigens gratis bij (had liever een Nolan gehad, maar goed) evenals de claxon die in Nederland eigenlijk niet mocht.
Twee dagen later werd ik al aangehouden door de politie omdat ik mijn hand niet uitstak. "Maar moet ik dan met losse handen door de bocht, meneer agent ?". "Ik weet dat die claxon niet mag, maar ik ga binnenkort naar Duitsland op vakantie en daar is ie verplicht". "Nee ik gebruik hem hier niet". "Opgevoerd ? Ik heb hem net twee dagen !". En toen mocht ik weer door :lol: ...

Een maand later zaten er alsnog clignoteurs op, wel zo makkelijk.


Afbeelding

Geplaatst: 03 aug 2011, 15:19
door fs1willem
NIX schreef:Ik heb bij een vriend nog wel meegemaakt dat zijn cilinder eraf gesleuteld werd en de agent hem een paar keer hard op straat gooide zodat een pootje van het hemd scheef stond. Toen kreeg ie hem weer terug. En op het buro was een kast vol waaierkoppen, carbs, cilinders en uitlaten.


Dat gebeurde bij ons in Hoorn zeker niet. Daar werd de brommer meegenomen naar het bureau en na ontdaan te zijn van alle snelle delen kon je hem dan een aantal dagen later weer ophalen. Tenzij je inderdaad meerdere malen zwaar opgevoerd was gepakt, dan werd ie helemaal verbeurd verklaard en tot blokje geperst. Althans zo zeiden ze...

Een vriend van mij had eens een watergekoelde Zündapp en die zag je niet echt veel. Op een dag moest ie even tanken, nog geen driehonderd meter weg. Duurde erg lang voordat hij terug was. Bleek hij te zijn aangehouden :? . Na een paar dagen kon hij zijn brommer weer ophalen. Alles eraf natuurlijk en dat is lastig en kostbaar als je watergekoeld rijdt. Dus op naar de motor- en brommersloperij in Zaandam voor een goedkoop tweedehands setje. Wat blijkt : ligt daar zijn watergekoelde cilinder in de schappen :shock: . De onderdelen werden blijkbaar niet vernietigd, maar doorverkocht om de feestpot van het korps te vullen. Voordeel : hij reed weer met zijn eigen setje :) . Nadeel : het had een aantal dagen brommerloos, een boete en de aanschaf van zijn "gestolen" setje gekost en hij ging nog geen kilometer harder dan voorheen :lol: .
Vanaf toen namen mijn vrienden altijd een grote schroevendraaier en hamer mee naar het bureau als ze de restanten van de brommer gingen ophalen. Vroegen ze even om het seteje nog even te zien en sloegen daar vervolgens een fikse kras in :roll: . De eerste keren lukte dat, maar daarna waren de onderdelen zogenaamd al vernietigd, want ja, zo vul je de feestpot niet :wink: .

Ik reed ooit eens op mijn Yamaha langs een geparkeerde politie-auto. Ze was nog niet zo heel erg opgevoerd en maakte nog een beschaafd geluid. Werd ik aan het einde van de straat aan de kant gezet. Of ik wist hoe hard ik mocht rijden binnen de bebouwde kom. Natuurlijk wist ik dat en ik had ook niet harder gereden. Volgens hem wel. Ik vroeg hem hoe hij dat gemeten had vanuit stilstand. Geen antwoord, wel een preek. Boeien, hij had me sowieso niks kunnen maken omdat hij alleen in de auto zat (vraag me niet hoe dat zat, maar dan hadden zij gewoon een probleem in een zaak).

Eens waren we met de brommergroep op weg van Hoorn naar Bergen aan Zee. Dan kwam je op een bepaald moment onder het spoorviaduct door in Alkmaar. Bleek daar het feitspad te zijn opgebroken en er stond eeen bord "fietsers/brommers op de stoep", hetgeen wij dus ook deden. Al rijdend uiteraard, want er stond niet bij dat we hadden moeten afstappen. Staan er vijftig meter verderop twee agenten bonnen uit te delen voor op de stoep rijden en dus werden we tot stoppen gemaand. Dus gelijk iedereen de motor uit en ik trek gelijk mijn chokeknop omhoog :wink: . Wilden ze ons allemaal een bekeuring geven. Ik heb ze verteld dat wij slechts de aanwijzigingen op het bord hadden gevolgd, dat er nergens stond dat we dat lopend moesten doen en dat ik daar wel een rechtzaak voor over had. Temeer omdat ze drie fietsers die voor ons reden hadden doorgelaten.Pure bluf, want wist ik veel. Temeer omdat ze drie fietsers die voor ons reden hadden doorgelaten. Nou ja, dan weet je wat er vervolgens bebeurt. Dan gaan ze zoeken naar andere vergrijpen, zoals "iets" opgevoerd rondrijden. Dat deden we allemaal, dus dat zou kassa zijn. Na wat heen en weer gebabbel hebben we dan toch maar gekozen voor een bon voor op de stoep rijden : 15 gulden de man. We konden in ieder geval onze weg vervolgen, hetgeen overigens niet meer zo leuk was omdat de meesten geen geld meer hadden voor een frisje aan het strand :cry: .

Geplaatst: 03 aug 2011, 15:22
door fs1willem
joscabrio schreef:Als je vroeger te hard ging en je fs1 stond weer eens op het politieburo :evil:
moest je toch met je helm in de hand naar huis :roll:
Best wel een aantal keren in deze gezeten :lol:
Afbeelding
Ook met stappen verschillende keren moeten rennen naar het station om de laatste om ik dacht kwart over 12 te halen :bier:
soms moest je wel uitkijken in de bus niet iedereen kon na een avond stappen zijn maag inhoud binnen houden :cheers:


Een vriend heeft destijds nog een keer met negentig kilometer per uur in de slipstream van zo'n bus gereden om zijn vriendin uit zwaaien die achterin zat. En dat natuurlijk op slechts enkele meters afstand :shock: . Bij vijfennegentig moest ie lossen. Maar goed ook, want als die bus had geremd, hadden we hem van de achterkant kunnen afkrabben :roll: .

Geplaatst: 03 aug 2011, 16:05
door rob-w-c
Hier heb ik ook nog wat gevonden uit 1975 toen ik mijn fs1 kreeg eerst de originele kleur wat later speciaal setje er op, genomen op de camping waar ik nu nog steeds staataalleen eigen caravan.


Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: 03 aug 2011, 16:18
door fs1willem
Bij ons in Hoorn zat destijds een motor/brommerhandel waar je ook van die specialsetjes kon kopen. Dat waren overjarige plaatjestanks die hij had laten spuiten. Je kocht ze echter zonder plaatjes. Volgens mij kreeg je korting als je je oude setje inleverde.

Ik heb daar na een schade een vrijwel nieuwe groene tank voor mijn 1J5 gekocht voor 225 gulden (kostte nieuw 350 gulden). Aangezien de schade werd vergoed door de tegenpartij (er was een sukkel tegen mijn Yamaha aangereden waardoor die van zijn jiffy viel en met de tank tegen een paal belandde) hield ik geld over voor de aanschaf van twee nieuwe Nolanhelmen (eindelijk dat gele ding kwijt 8) ).

In 1988 heb ik daar voor mijn huidige restauratieproject twee originele tankplaatjes gekocht voor het luttele bedrag van 15 gulden (hoewel ik dat toen erg duur vond :roll: ). Daar had ie een zak vol van en waarschijnlijk overgehouden van die specialpaintsetjes. Helaas bestaat de zaak niet meer...

Geplaatst: 05 aug 2011, 12:37
door Jeti
Er was toch nog een topic met oude foto's?

Geplaatst: 05 aug 2011, 12:40
door Camiel
Een deel op het forum zelfs, http://www.fs1forum.com/Fotoalbum.html