Pagina 71 van 100

Geplaatst: 19 sep 2007, 09:11
door Tombo
Dat vroeg ik me idd ook af, 2 magneten minder is minder stroom. Slim bedacht 8)

Geplaatst: 19 sep 2007, 13:15
door edje
dus nou is je lichtspoel meteen een onstekingsspoel geworden?

Geplaatst: 19 sep 2007, 13:53
door YamaSam
woa, het dient als lichtspoel hé, ik heb geen onstekingsspoel vandoen met de electronische ontsteking..

van het originele ontstekingsspoel gebruik ik eigenlijk enkel het metalen blokje waarlangs de magneten komen, dat heb ik verbonden met één van de lichtspoelblokjes,
op die manier voelt het spoel hetzelfde alsof er vier magneten zouden passeren qua timing

een spoel is een kwart cirkel, en er zijn vier kwart-magneten, dus telkens en magneet gepasseerd is, begint er een nieuw,
in mijn geval kwam er dan een gat, het blokje vangt het magneet van de overkant :wink:

Geplaatst: 23 sep 2007, 20:35
door Zwepper
vanmid naar brielle geweest op de brommer en toen vanuit brielle naar hellevoetsluis. brak in hellevoetsluis mijn koppelings kabel alla beun gemaakt en naar huis gereden. wel veel politie gezien vandaag.

Geplaatst: 23 sep 2007, 22:08
door jonnotje
vandaag en gister hele dag bijna gereden, cilinder zo goed als ingerede, dus moest hem ff uittesten natuurlijk :P trek hem soms op het achterwiel weg... met de vertanding 13/41 8) rijd echt super lekker en rustig op hoge toeren :P

nu alleen nog goed onderhouden en vastnaaiers voorkomen.. :evil:
ben er vet blij mee,,, top speed ongeveer 75... sproeier ken nog een maatje groter :)

Geplaatst: 23 sep 2007, 22:14
door occ1s
lal. 13/41? en je top is 75, man, moet ik dan ook maar eens overwegen :D

Geplaatst: 23 sep 2007, 22:59
door nick_janssen3
occ1s schreef:lal. 13/41? en je top is 75, man, moet ik dan ook maar eens overwegen :D

denk er wel aan iedere brom is anders he jij haalt met die vertanding mis max 70 :wink: of 78 :P

Geplaatst: 24 sep 2007, 10:17
door jonnotje
alleen is er nog wer een klein dingetje wat ik wil weten... als ik bijvoorbeeld 60 rijdt, en houd dat tempo aan, hij rijd dan heel geleikmatig maar af en toe en felle trilling, hel kort.... als een soort turbulentie :P zal wel niet goed zijn? wat kan het zijn en wat kan ik er aan doen?

ketting staat btw goed gespannen...

Geplaatst: 24 sep 2007, 20:27
door Handyman
Vandaag niets gedaan aan de brom, wel wat besteld :

Lagers, keerringen, pakkingen voor twee blokken ;
Velleman ontstekingskit.

Reserveblok reviseren, wisselen met eigen blok en die onder handen nemen.
Andere ontsteking in elkaar flansen, die brede kop 'ns een beetje vlakken en kijken wat het gaat doen.

Komt wel goed !

Geplaatst: 24 sep 2007, 20:35
door Thomash
Iets meer lucht gegeven met luchtschroef. trekt nu net wat beter door

Geplaatst: 25 sep 2007, 10:31
door YamaSam
hier nog effe profiteren van de laatste zonnestralen om nog es goed door te vlammen..
hij gaat als een speer naar de 95 nu 8)
de dip rond de 70 in het naar vierde gaan is er haast volledig uit..

geweldige herrie! hehheh
(en we gaan toch weer op zoek moeten naar nog hardere koppelingsveren..)

Geplaatst: 25 sep 2007, 11:08
door jonnotje
veren van een crosbrommer denk 8) die zijn wel lekker strak dacht ik :)

Geplaatst: 25 sep 2007, 15:42
door Tombo
Veren van een Yamaha DT 80cc, heb ik er ook in zitten, werkt perfect 8)

Geplaatst: 25 sep 2007, 16:22
door YamaSam
Tombo schreef:Veren van een Yamaha DT 80cc, heb ik er ook in zitten, werkt perfect 8)

als ik me niet vergis zijn het de die, die ik nu heb zitten :?

Geplaatst: 25 sep 2007, 16:28
door Tombo
Hmm ok, ook al een extra stalen plaat erin?