Pagina 71 van 100
Geplaatst: 20 apr 2009, 20:42
door ginofs1
Andries schreef:de carbu komt niet op de cilinder die membraanruimte wordt dichtgemaakt
blokje blijft gewoon roterend
op een fs1 staan de ribben anders om.
deze cilinder zan niet best koelen of wel
Geplaatst: 20 apr 2009, 22:33
door paull
ginofs1 schreef:Andries schreef:de carbu komt niet op de cilinder die membraanruimte wordt dichtgemaakt
blokje blijft gewoon roterend
op een fs1 staan de ribben anders om.
deze cilinder zan niet best koelen of wel
ach het is allu, dat is zowieso al beter dan een gietijzere
Geplaatst: 21 apr 2009, 10:36
door Riemer
omdat de een fs1 carter de cilinder schuin laat staan, in plaats van het rechtop staande van een rd/dt, houden de koelribben nu wel de rijwind tegen, ik ben het met gino eens, er zal veel minder lucht langs stromen.
maar wie weet valt het mee
Geplaatst: 21 apr 2009, 16:57
door mpro09
fs1 cilinder zit niet helemaal horizontaal. dus er kan nog wel wat langs, t zal we minder zijn denk ik maar de ribben zijn ook weer groter
Geplaatst: 21 apr 2009, 17:22
door Andries
shit hier heb ik dus totaal niet opgelet
gaat deze kit weer terug ik ga niet uitproberen of ie wel genoeg koelt met een hpi etc.
moet er maar een kreidler cilinder op
bedankt in ieder geval voor de opmerking
Geplaatst: 21 apr 2009, 17:24
door mpro09
schuif hem er is op en maak dan een foto, kunnen we misschien een beetje gaan inschatten wat het wordt
Geplaatst: 21 apr 2009, 17:30
door ginofs1
ik denk dat het een meisje word
Geplaatst: 21 apr 2009, 17:40
door Andries
de kop heb ik nog niet

Geplaatst: 21 apr 2009, 17:40
door Tombo
Andries schreef:shit hier heb ik dus totaal niet opgelet
gaat deze kit weer terug ik ga niet uitproberen of ie wel genoeg koelt met een hpi etc.
moet er maar een kreidler cilinder op
bedankt in ieder geval voor de opmerking
Ik denk dat het wel meevalt hoor. Kijk eens hoe schuin een Honda MT cilinder staat, of een RD cilinder zelf. Volgens mij staan de snelle cilinders van een peugeot 103 ook zo...
Edit:
En ik weet dat er iemand in Nederland ook een hele poos met een best snelle RD cilinder heeft rondgereden op een FS1 blok, en dat bleef ook heel. Verder denk ik dat het niet veel uitmaakt. Als je kijkt hoe klein een FS1 cilinder is, en dan ook nog eens van gietijzer

Geplaatst: 21 apr 2009, 17:47
door mpro09
de vinnen lopen af aan de onderkant, happen dus niet de lucht naar binnen,
alleen door die sleufjes aan de bovenkant
Geplaatst: 21 apr 2009, 17:50
door Triforce
of je moet een kuipje maken die onder de cilinder komt en de lucht afbuigt naar de cilinder toe
Geplaatst: 21 apr 2009, 18:48
door ginofs1
waarom heb je gekozen voor een rd cilinder
Geplaatst: 21 apr 2009, 18:59
door Andries
omdat ik dacht dat het beter zou koelen niet dus

!
Geplaatst: 21 apr 2009, 19:04
door ginofs1
je kan beter een cilinder van een derbi of zo nemen.
water gekoeld.(maakt veel minder bij geluiden)
Geplaatst: 22 apr 2009, 00:11
door Monkeymadness
2komponenten kneedbare zooi van de formido.
werkt goed tegen scheurtjes waar olie uit lekt in je carter
