YamaSam schreef:nee, met een busje lucht (voor afblazen van electro) kan je (met een omgedraaid busje) vloeibaar gas spuiten. Da verdampt zo snel, dat' den ondergrond heel hard bevriest.
wat je doet: blaas met een haardroger het gebied van de blukts en rondom warm, spuit dan met het busje ondersteboven, vloeibaar gas in cirkelvorm over de blutslijn (rand van de bluts) als ge chanse hebt 'plopt' de bluts er dan uit, omdat het metaal daar zo krimpt van de kou, en de omgeving zacht is van het warmen..
der heeft een filmpje van op utube gestaan, maar dat zal ik zo snel ni weervinden denk.. het is in ieder geval te proberen, soms werkt het en ben je superblij!
had jij dat al niet eens uitgeprobeerd? en werkte het toen niet?
ik heb het nooit in het echt gezien maar wel vaker op filmpjes. dit kan alleen bij lichte deuken en zeker niet bij vouwen en/of diepere deuken.
Veel auto's kunnen worden uitgedeukt door middel van ijzeren stokken. en dan kracht zetten. (is een vak apart maar als ze het gedaan hebben is het top en zie je niks meer) Dit kan zonder spuiten
Ik denk alleen dat ze die deuk er (bijna) niet uitkrijgen. Die zit net in een bocht.
Die methode werkt ook alleen bij flauwe deuken op (nagenoeg) recht plaatwerk. Hier gaat dat dus denk ik niet werken.