Moet je kijken wat ik gekocht heb! 2.0
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
Die dingen gaan die wel tot de 6de vitesse? Ik had er overlaatst eentje in de regen voor mij rijden (ik lekker warm in de auto
) en ik zag het telkens van 5 naar 4 terugschakelen en omgekeerd. leek wel of hij niet liep in 6de. En hij reed wel degelijk 45 km/u.
Nouja, op getunede versie heb'k zelfs al eens gerede, heerlijk vind'k het maar zo'n volledige ori versie niet.

Nouja, op getunede versie heb'k zelfs al eens gerede, heerlijk vind'k het maar zo'n volledige ori versie niet.
- Tombo
- 17500km gereden
Nou lomp niet echt... ze gaan gewoon hard
Nee, maar die dingen zijn echt wel goede brommer. Rijden soepel, hebben genoeg power onderin en zeker bovenin en ze zien er nog niet verkeerd uit.
Ze kosten alleen veeeeel te veel geld voor een brommer. Maja, er moet een verschil zijn zeker.
Ze hebben btw ook bijna allemaal dezelfde motorblokken.
Minarelli AM6 blok of die tegenhanger van Derbi. Beide hebben ze hun voor- en nadelen.
Enkel de ophangingspunten van de uitlaten verschillen soms, de rest is identiek.

Nee, maar die dingen zijn echt wel goede brommer. Rijden soepel, hebben genoeg power onderin en zeker bovenin en ze zien er nog niet verkeerd uit.
Ze kosten alleen veeeeel te veel geld voor een brommer. Maja, er moet een verschil zijn zeker.
Minarelli AM6 blok of die tegenhanger van Derbi. Beide hebben ze hun voor- en nadelen.
Enkel de ophangingspunten van de uitlaten verschillen soms, de rest is identiek.
Dorfie schreef:Nou lomp niet echt... ze gaan gewoon hard
ik vraag me alleen altijd af bij die dingen of ze ook net zo oud kunnen worden als onze fs1's

het is ook wel grappig iedereen die zelfs een nette 2ehands brommer koopt heeft problemen terwijl ik met mijn fs1'tje toch echt lekker door kan knallen ook al zijn er kleine probleempjes ( die ik overigens wel fix hoor

Mja, ik denk wel dat die dingen ook zo oud kunnen worden. Als je ze goed onderhoud lijkt me dat geen probleem.
Het enige verschil is eigenlijk dat deze nieuwe motoren meestal gesofisticeerder zijn en daarom misschien wat meer of uitgebreider onderhouden moeten worden.
de echte oermotoren zoals een honda dax motor of een camino motor zijn er ook nog de dag van vandaag, kijk maar naar zo'n boosterblok. Die dingen zijn klinisch niet kapot te krijgen.
Het enige verschil is eigenlijk dat deze nieuwe motoren meestal gesofisticeerder zijn en daarom misschien wat meer of uitgebreider onderhouden moeten worden.
de echte oermotoren zoals een honda dax motor of een camino motor zijn er ook nog de dag van vandaag, kijk maar naar zo'n boosterblok. Die dingen zijn klinisch niet kapot te krijgen.
-
- 1500km gereden
ik denk wij als fs1-drivers wat zuiniger zijn met onze brommers
ik tenminste wel...
bij die gasten op scooters en die nieuwe schakels is t altijd vol gas als k ze zie rijden dan krijg je vanzelf problemen...
bouwkwaliteit zal nooit slechter zijn eerder beter maja de gevoelswaarde is bji hun een stuk lager ken zoveel jongens die tal van scooters hebbe ghad en in de prak gereden
kopen ze weer wat nieuws
wij houden ons spul en zijn er zuiniger mee

bij die gasten op scooters en die nieuwe schakels is t altijd vol gas als k ze zie rijden dan krijg je vanzelf problemen...
bouwkwaliteit zal nooit slechter zijn eerder beter maja de gevoelswaarde is bji hun een stuk lager ken zoveel jongens die tal van scooters hebbe ghad en in de prak gereden

wij houden ons spul en zijn er zuiniger mee
-
- 1500km gereden
in klinische omstandigheden niet nee... maar met een beetje beunstyle ist zo veur mekaarDorfie schreef:Mja, ik denk wel dat die dingen ook zo oud kunnen worden. Als je ze goed onderhoud lijkt me dat geen probleem.