Moet je kijken wat ik gekocht heb! 2.0

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Gesloten
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

wapwapwapwapwapwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap.
Niels
Site Admin
Site Admin

Bericht door Niels »

:bike:
Dorfie

Bericht door Dorfie »

Die dingen gaan die wel tot de 6de vitesse? Ik had er overlaatst eentje in de regen voor mij rijden (ik lekker warm in de auto 8) ) en ik zag het telkens van 5 naar 4 terugschakelen en omgekeerd. leek wel of hij niet liep in 6de. En hij reed wel degelijk 45 km/u.

Nouja, op getunede versie heb'k zelfs al eens gerede, heerlijk vind'k het maar zo'n volledige ori versie niet.
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Zo'n kerel die ik ken via het kreidlerforum heeft zo'n Rieju RS1 gehad, 6bak met 74cc metrakit cilinder ofzo, 24mm dell'ortho (iig groot) en 1 of andere Yasuni. Nou dat ding liep aardig door (als in, dik over de 110 km/h ofzo :P)
Niels
Site Admin
Site Admin

Bericht door Niels »

Gaan idd. lomp hard die dingen als je ze opvoert 8)
Dorfie

Bericht door Dorfie »

Nou lomp niet echt... ze gaan gewoon hard :D

Nee, maar die dingen zijn echt wel goede brommer. Rijden soepel, hebben genoeg power onderin en zeker bovenin en ze zien er nog niet verkeerd uit.
Ze kosten alleen veeeeel te veel geld voor een brommer. Maja, er moet een verschil zijn zeker.

Ze hebben btw ook bijna allemaal dezelfde motorblokken.

Minarelli AM6 blok of die tegenhanger van Derbi. Beide hebben ze hun voor- en nadelen.

Enkel de ophangingspunten van de uitlaten verschillen soms, de rest is identiek.
Niels
Site Admin
Site Admin

Bericht door Niels »

Ik zou toch voor de nieuwe DT50 gaan dan 8)
Dorfie

Bericht door Dorfie »

Die hebben trouwens dat minarelli AM6 blok 8)
Niels
Site Admin
Site Admin

Bericht door Niels »

Daarom 8)
En het is Yamaha :D
edje

Bericht door edje »

Handyman schreef:Gauw een 16mm erop....

nee gaat mooi zo :lol: :lol:
Triforce
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Triforce »

ik ga dan denk ik ook wel voor de DT of de TZR mijn voorstander is dan de TZR want hij heeft een compressie van 11,5 bar :lol:
nick_janssen3

Bericht door nick_janssen3 »

Dorfie schreef:Nou lomp niet echt... ze gaan gewoon hard :D

Nee, maar die dingen zijn echt wel goede brommer. Rijden soepel, hebben genoeg power onderin en zeker bovenin en ze zien er nog niet verkeerd uit.
Ze kosten alleen veeeeel te veel geld voor een brommer. Maja, er moet een verschil zijn zeker.

Ze hebben btw ook bijna allemaal dezelfde motorblokken.

Minarelli AM6 blok of die tegenhanger van Derbi. Beide hebben ze hun voor- en nadelen.

Enkel de ophangingspunten van de uitlaten verschillen soms, de rest is identiek.

ik vraag me alleen altijd af bij die dingen of ze ook net zo oud kunnen worden als onze fs1's ;) k hoor altijd van scootervriendjes uit de buurt veel probleempjes enzo alleen zijn die dingen dan 5 jaar oud en mijne 30.
het is ook wel grappig iedereen die zelfs een nette 2ehands brommer koopt heeft problemen terwijl ik met mijn fs1'tje toch echt lekker door kan knallen ook al zijn er kleine probleempjes ( die ik overigens wel fix hoor ;) )
Dorfie

Bericht door Dorfie »

Mja, ik denk wel dat die dingen ook zo oud kunnen worden. Als je ze goed onderhoud lijkt me dat geen probleem.
Het enige verschil is eigenlijk dat deze nieuwe motoren meestal gesofisticeerder zijn en daarom misschien wat meer of uitgebreider onderhouden moeten worden.

de echte oermotoren zoals een honda dax motor of een camino motor zijn er ook nog de dag van vandaag, kijk maar naar zo'n boosterblok. Die dingen zijn klinisch niet kapot te krijgen.
Andries
1500km gereden
1500km gereden

Bericht door Andries »

ik denk wij als fs1-drivers wat zuiniger zijn met onze brommers :) ik tenminste wel...
bij die gasten op scooters en die nieuwe schakels is t altijd vol gas als k ze zie rijden dan krijg je vanzelf problemen...
bouwkwaliteit zal nooit slechter zijn eerder beter maja de gevoelswaarde is bji hun een stuk lager ken zoveel jongens die tal van scooters hebbe ghad en in de prak gereden :? kopen ze weer wat nieuws
wij houden ons spul en zijn er zuiniger mee
jeroenvans
1500km gereden
1500km gereden

Bericht door jeroenvans »

Dorfie schreef:Mja, ik denk wel dat die dingen ook zo oud kunnen worden. Als je ze goed onderhoud lijkt me dat geen probleem.
Het enige verschil is eigenlijk dat deze nieuwe motoren meestal gesofisticeerder zijn en daarom misschien wat meer of uitgebreider onderhouden moeten worden.

de echte oermotoren zoals een honda dax motor of een camino motor zijn er ook nog de dag van vandaag, kijk maar naar zo'n boosterblok. Die dingen zijn klinisch niet kapot te krijgen.
in klinische omstandigheden niet nee... maar met een beetje beunstyle ist zo veur mekaar
Gesloten