Pagina 73 van 102

Geplaatst: 11 mar 2008, 19:47
door mpro09
wapwapwapwapwapwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap.

Geplaatst: 11 mar 2008, 19:47
door Niels
:bike:

Geplaatst: 11 mar 2008, 19:47
door Dorfie
Die dingen gaan die wel tot de 6de vitesse? Ik had er overlaatst eentje in de regen voor mij rijden (ik lekker warm in de auto 8) ) en ik zag het telkens van 5 naar 4 terugschakelen en omgekeerd. leek wel of hij niet liep in 6de. En hij reed wel degelijk 45 km/u.

Nouja, op getunede versie heb'k zelfs al eens gerede, heerlijk vind'k het maar zo'n volledige ori versie niet.

Geplaatst: 11 mar 2008, 19:49
door Tombo
Zo'n kerel die ik ken via het kreidlerforum heeft zo'n Rieju RS1 gehad, 6bak met 74cc metrakit cilinder ofzo, 24mm dell'ortho (iig groot) en 1 of andere Yasuni. Nou dat ding liep aardig door (als in, dik over de 110 km/h ofzo :P)

Geplaatst: 11 mar 2008, 19:50
door Niels
Gaan idd. lomp hard die dingen als je ze opvoert 8)

Geplaatst: 11 mar 2008, 19:57
door Dorfie
Nou lomp niet echt... ze gaan gewoon hard :D

Nee, maar die dingen zijn echt wel goede brommer. Rijden soepel, hebben genoeg power onderin en zeker bovenin en ze zien er nog niet verkeerd uit.
Ze kosten alleen veeeeel te veel geld voor een brommer. Maja, er moet een verschil zijn zeker.

Ze hebben btw ook bijna allemaal dezelfde motorblokken.

Minarelli AM6 blok of die tegenhanger van Derbi. Beide hebben ze hun voor- en nadelen.

Enkel de ophangingspunten van de uitlaten verschillen soms, de rest is identiek.

Geplaatst: 11 mar 2008, 20:03
door Niels
Ik zou toch voor de nieuwe DT50 gaan dan 8)

Geplaatst: 11 mar 2008, 20:06
door Dorfie
Die hebben trouwens dat minarelli AM6 blok 8)

Geplaatst: 11 mar 2008, 20:10
door Niels
Daarom 8)
En het is Yamaha :D

Geplaatst: 11 mar 2008, 20:33
door edje
Handyman schreef:Gauw een 16mm erop....


nee gaat mooi zo :lol: :lol:

Geplaatst: 11 mar 2008, 23:25
door Triforce
ik ga dan denk ik ook wel voor de DT of de TZR mijn voorstander is dan de TZR want hij heeft een compressie van 11,5 bar :lol:

Geplaatst: 11 mar 2008, 23:46
door nick_janssen3
Dorfie schreef:Nou lomp niet echt... ze gaan gewoon hard :D

Nee, maar die dingen zijn echt wel goede brommer. Rijden soepel, hebben genoeg power onderin en zeker bovenin en ze zien er nog niet verkeerd uit.
Ze kosten alleen veeeeel te veel geld voor een brommer. Maja, er moet een verschil zijn zeker.

Ze hebben btw ook bijna allemaal dezelfde motorblokken.

Minarelli AM6 blok of die tegenhanger van Derbi. Beide hebben ze hun voor- en nadelen.

Enkel de ophangingspunten van de uitlaten verschillen soms, de rest is identiek.


ik vraag me alleen altijd af bij die dingen of ze ook net zo oud kunnen worden als onze fs1's ;) k hoor altijd van scootervriendjes uit de buurt veel probleempjes enzo alleen zijn die dingen dan 5 jaar oud en mijne 30.
het is ook wel grappig iedereen die zelfs een nette 2ehands brommer koopt heeft problemen terwijl ik met mijn fs1'tje toch echt lekker door kan knallen ook al zijn er kleine probleempjes ( die ik overigens wel fix hoor ;) )

Geplaatst: 11 mar 2008, 23:53
door Dorfie
Mja, ik denk wel dat die dingen ook zo oud kunnen worden. Als je ze goed onderhoud lijkt me dat geen probleem.
Het enige verschil is eigenlijk dat deze nieuwe motoren meestal gesofisticeerder zijn en daarom misschien wat meer of uitgebreider onderhouden moeten worden.

de echte oermotoren zoals een honda dax motor of een camino motor zijn er ook nog de dag van vandaag, kijk maar naar zo'n boosterblok. Die dingen zijn klinisch niet kapot te krijgen.

Geplaatst: 11 mar 2008, 23:55
door Andries
ik denk wij als fs1-drivers wat zuiniger zijn met onze brommers :) ik tenminste wel...
bij die gasten op scooters en die nieuwe schakels is t altijd vol gas als k ze zie rijden dan krijg je vanzelf problemen...
bouwkwaliteit zal nooit slechter zijn eerder beter maja de gevoelswaarde is bji hun een stuk lager ken zoveel jongens die tal van scooters hebbe ghad en in de prak gereden :? kopen ze weer wat nieuws
wij houden ons spul en zijn er zuiniger mee

Geplaatst: 11 mar 2008, 23:55
door jeroenvans
Dorfie schreef:Mja, ik denk wel dat die dingen ook zo oud kunnen worden. Als je ze goed onderhoud lijkt me dat geen probleem.
Het enige verschil is eigenlijk dat deze nieuwe motoren meestal gesofisticeerder zijn en daarom misschien wat meer of uitgebreider onderhouden moeten worden.

de echte oermotoren zoals een honda dax motor of een camino motor zijn er ook nog de dag van vandaag, kijk maar naar zo'n boosterblok. Die dingen zijn klinisch niet kapot te krijgen.
in klinische omstandigheden niet nee... maar met een beetje beunstyle ist zo veur mekaar