Pagina 73 van 100
Geplaatst: 24 sep 2012, 18:59
door Jeti
Geplaatst: 24 sep 2012, 19:10
door miran72
marco schreef:miran72 schreef:Deze brommer heeft het nog nooit goed gedaan in de regen. Binnenkant van ontstekingafdekplaatje was zeiknat maar er zitten nergens rare spleten ofzo. Op een gegeven moment in de stromende regen moet ik afremmen of stoppen en dan slaat ie af en krijg ik 'm bijna niet meer aan de praat.
Vanochtend start ie gewoon met 1 kick alsof er niets aan de hand is.
Komt er geen water bij de carburateur?
Bij de volgende regenbui trek ik gelijk de aha kap eraf om te kijken of het nat is daarbinnen.
Geplaatst: 25 sep 2012, 01:27
door fs1man
Miran, dit probleem klinkt bekend in de oren, behalve dat natte achterop het ontstekings dekseltje dan.
Vroeger kwam het veel voor dat met een regenbui je reed door een plas en hup motor uit.
Nieuw werden de fs1tjes geleverd met een metalen bougiedop deze was niet waterdicht, en dat was toen meteen het probleem.
iedereen rookte toen dus met je aansteker hield je de vlam even in de dop en je wreef de bovenkant van je bougie droog en je reed weer.
velen deden een kartonnetje op de framebeugels zodat het spatwater van je voorwiel niet tegen de dop kwam en konden zo door rijden in de regen.
later kwam ngk met de waterdichte bougiedop en was het probleem opgelost, al hadden de eerste doppen wel het probleem was ie een paar keer van de bougie af geweest was ie ook niet meer waterdicht.
probeer dit eens mischien is het ook wel jou probleem

Geplaatst: 25 sep 2012, 13:18
door fs1willem
fs1willem schreef:Wellicht vonkt ie aan de buitenkant van de bougiedop als die nat is. Andere bougiedop of zoals wij vroeger deden een houten hulsje van een luciferdoosje eromheen op het moment dat ie stopt met vrolijk draaien, maar ja, dan moet je die wel net bij je hebben

. Ik ken dit euvel maar al te goed, mijn 1J5 had ook altijd in barre regen dit probleem en ik had daar dus gewoon het hele jaar door een hulsje omheen (was overigens zo'n bougiedop met metalen buitenkant).

Geplaatst: 25 sep 2012, 13:19
door fs1willem
Jeti schreef:marco schreef:Netjes.
Héél mooi

. Je gaat dit echt waarderen

.
Geplaatst: 25 sep 2012, 13:44
door fs1willem
Vanochtend even staan kijken naar de FS1's en uiteraard even licht afgestoft.
Het wachten op mijn remsysteem begint wel erg lang te duren... begon er zelfs al aan te denken de boel maar gewoon te verkopen

...
Geplaatst: 25 sep 2012, 13:59
door eriks
fs1willem schreef:Vanochtend even staan kijken naar de FS1's en uiteraard even licht afgestoft.
Het wachten op mijn remsysteem begint wel erg lang te duren... begon er zelfs al aan te denken de boel maar gewoon te verkopen

...
Waar moet dat vandaan komen dan ??? Verwegistan ??
Geplaatst: 25 sep 2012, 14:07
door fs1man
mja soms denk ik ook wel eens dat yamaha staat voor lang wachten.
spuitwerk duurt maanden verchromen duurt maanden.
als je dan ook een prijs zou krijgen omdat ze het in de loze uurtjes doen
maar nee wel de volle prijs af tikken.
Willem denk maar zo het rij seizoen zit er bijna op je hebt weer tot volgend voorjaar
baja: heb je al overwogen dat hart van de schijf rood te maken
nee staat ook wel dat zwart omdat de klauw ook zwart is he

Geplaatst: 25 sep 2012, 14:52
door fs1willem
fs1man schreef:mja soms denk ik ook wel eens dat yamaha staat voor lang wachten.
spuitwerk duurt maanden verchromen duurt maanden.
als je dan ook een prijs zou krijgen omdat ze het in de loze uurtjes doen
maar nee wel de volle prijs af tikken.
Willem denk maar zo het rij seizoen zit er bijna op je hebt weer tot volgend voorjaar
Vechromen één week... spuiten na afspraak enkele dagen. Betaal ik natuurlijk wel normaal tarief.
Wachten tot volgend voorjaar... zal waarschijnlijk niets anders op zitten. Dan maar hopen dat ze de prijs van de keuring niet omhoog gooien

.
fs1man schreef:baja: heb je al overwogen dat hart van de schijf rood te maken
nee staat ook wel dat zwart omdat de klauw ook zwart is he

Misschien binnenzijde rood en buitenzijde zwart... of zwart/rood-geblokt... als compromis

.
(nee hoor, mooi zo laten)
Geplaatst: 25 sep 2012, 15:17
door Jeti
fs1willem schreef:Wachten tot volgend voorjaar... zal waarschijnlijk niets anders op zitten. Dan maar hopen dat ze de prijs van de keuring niet omhoog gooien
Dan gooi je er toch tijdelijk een trommelremmetje op, of die van je P?
Die is trouwens wèl keuringsklaar en ook nog niet gekeurd.. Hop, naar de RDW jij!

Geplaatst: 25 sep 2012, 15:24
door fs1willem
Jeti schreef:fs1willem schreef:Wachten tot volgend voorjaar... zal waarschijnlijk niets anders op zitten. Dan maar hopen dat ze de prijs van de keuring niet omhoog gooien
Dan gooi je er toch tijdelijk een trommelremmetje op, of die van je P?
Die is trouwens wèl keuringsklaar en ook nog niet gekeurd.. Hop, naar de RDW jij!

Waarom een voorvork met trommelsysteem aanschaffen ? Blijft dan later alleen maar weer stoffig worden en ik heb die twee FS1's juist in elkaar gestoken om van de losse dingen in mijn berging af te komen

.
De keuringen op zich hebben geen haast... het afbouwen zou wel een keertje leuk zijn. Met name de 2F2, want dat blokje heeft potentie... waarom weet ik niet, maar zo voelt het.
Geplaatst: 25 sep 2012, 15:50
door eriks
Een 71er uit elkaar gehaald ging verbazingwekkend makkelijk had ik niet verwacht
Heb trouwens de spatborden enz niet nodig iemand ?? leuk voor een ratbike ...
p.s kost niks hoor ........
Geplaatst: 25 sep 2012, 16:06
door NIX
Gooi maar naar Milsbeek als het in de weg ligt.
Geplaatst: 25 sep 2012, 16:13
door eriks
NIX schreef:Gooi maar naar Milsbeek als het in de weg ligt.
It is yours HJ komt goed ook ff de garage weer eens uitbaggeren .....
Geplaatst: 25 sep 2012, 16:52
door eriks
eriks schreef:Een 71er uit elkaar gehaald ging verbazingwekkend makkelijk had ik niet verwacht
Heb trouwens de spatborden enz niet nodig iemand ?? leuk voor een ratbike ...
p.s kost niks hoor ........
Op naar de spuiter ..........
