na 2 maandjes regelmatig wd 40 spuiten is het lager in het dx wiel vanmiddag los gekomen meteen de goeie binnenbus er in gezet en t lager weer terug gemonteerd alleen denk ik dat ik de keering heb weg gemietert
ginofs1 schreef:o ja moet ik dan een kefft kopen die nog wakker is? dat is wel gek een levende kreeft in je boodschappen tas
Niet blind in de tas graaien met uitladen dan
daar heb ik mijn liefje voor ik zie ze wel eens en dan hebben ze elastiekjes om hun scharen en bijten kunnen ze niet, maar die elastiekjes moeten er eens van af en ik denk dat hij dan wel aardig boos is
ginofs1 schreef:o ja moet ik dan een kefft kopen die nog wakker is? dat is wel gek een levende kreeft in je boodschappen tas
Niet blind in de tas graaien met uitladen dan
daar heb ik mijn liefje voor ik zie ze wel eens en dan hebben ze elastiekjes om hun scharen en bijten kunnen ze niet, maar die elastiekjes moeten er eens van af en ik denk dat hij dan wel aardig boos is
Met groot koksmes door zen buikje heen slaan, in kokend water hij is al dood van het mes, dan ist recept volgen..
vroeger werden ze levend in het kokend water gejopt met bandjes eraan. ik heb eens gehoord dat ze tegenwoordig een pin door hun kop steken voor ze in de kookwas gaan
Dit ik hoe ik het heb gedaan. Roomboter in de pan en roeren. Zorh dat je genoeg boter hebt wat de kreeft moet er goed in kunnen liggen. Als je boter helemaal opgelost is, zet je water op. Zorg dat de pan goed vol is en dat het water kookt. Nu de kreeft. Gebruik een levende kreeft en steek de punt van je mes door zn hoofd en dan dwars erdoor heen. Doe de kreeft meteen in water om smaakverlies tegen te gaan. Als de kreeft na ongeveer 6-7 minuten klaar is, haal hem eruit en leg hem in ijswater. Als de kreeft is afgekoel, haal de staart en de scharen van het lijf. Zorg er wel voor dat je de schijtzak verwijdert. Pel de kreeft en doe hem in de boter. Ongeveer 10 minuten. Als die ook klaar is leg hem mooi op het bord en een klein beetje salade op het bord.