Wist je dat #14

Voor alles wat niet FS1-gerelateerd is
Gesloten
GoM!cky
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1145
Lid geworden op: 18 jan 2007, 23:03
Locatie: Hoepertingen België

Bericht door GoM!cky »

Das dezelfde als mijne die ik had (is 2 maand geleden verkocht).

Wat ik mij wel zeker nog herinner is dat die teller wel meer dan 50 aangaf hoor :D Dus dan zit er een verkeerd binnenwerk op...
En wat ik mij ook nog herinner is dat deze helemaal standaard (zonder binnendemper) 85 km/h op de teller liep.

Dus ge gaat nie veel moeten doen om aan die 90 km/h te komen, die eerste types AC lopen hard.

De voorloper van de AC, de AS50 is NOG beter, die loopt standaard 100 km/h. Die zijn echt snel...
Gebruikersavatar
hans.m
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1684
Lid geworden op: 29 mei 2011, 21:41
Locatie: Nijlen, België

Bericht door hans.m »

GoM!cky schreef:Das dezelfde als mijne die ik had (is 2 maand geleden verkocht).

Wat ik mij wel zeker nog herinner is dat die teller wel meer dan 50 aangaf hoor :D Dus dan zit er een verkeerd binnenwerk op...
En wat ik mij ook nog herinner is dat deze helemaal standaard (zonder binnendemper) 85 km/h op de teller liep.

Dus ge gaat nie veel moeten doen om aan die 90 km/h te komen, die eerste types AC lopen hard.

De voorloper van de AC, de AS50 is NOG beter, die loopt standaard 100 km/h. Die zijn echt snel...


Oh jammer dat'ie weg is.. Alleen nog maar Yamaha's nu? :lol:
Jens36
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6140
Lid geworden op: 11 apr 2010, 20:14
Locatie: Mechelen

Bericht door Jens36 »

Die zijn zeker mooi 8) En gaan idd standaard al heel snel.

Een "nadeel" aan de AC is de cilinderkop, aangezien de bougie daar schuin inzit.
Ik ken iemand die een kopje heeft laten aanpassen/maken zodat de bougie er recht in kan, misschien een idee?
Koste wel veel geld
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

het is blijkbaar ook een vijfbak :lol:

dan is die 90 idd wel heel voorzichtig gepland, gezien de ingrepen die ik van plan ben 8)

ook standaard dikke koppeling, je ziet dat dit onderblok eigenlijk voor de 70cc versie getekend is,
topspoeler op het carter is de helft breder dan die van een FS1!
when men were men, and helmets were for divers
Jens36
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6140
Lid geworden op: 11 apr 2010, 20:14
Locatie: Mechelen

Bericht door Jens36 »

Allemaal overschakelen naar AC blokjes nu :lol:
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

ik vind ze wel lelijk in vergelijk met een street
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
hans.m
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1684
Lid geworden op: 29 mei 2011, 21:41
Locatie: Nijlen, België

Bericht door hans.m »

YamaSam schreef:ik vind ze wel lelijk in vergelijk met een street

De eerste ac's lijken nogal opeen geprakt, nogal kort.
Ac is in België normaal altijd een 5-bak geweest.

Wat ben je van plan om aan te passen Sam?
Koppeling is inderdaad wel beter met 4gevoerde en 4 stalen platen tegenover de standaardkoppeling van een fs1.

@Jens, wat is precies het nadeel van een bougie die er schuin inzit? de vonk die niet perfect in het midden is?
GoM!cky
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1145
Lid geworden op: 18 jan 2007, 23:03
Locatie: Hoepertingen België

Bericht door GoM!cky »

hans.m schreef:
GoM!cky schreef:Das dezelfde als mijne die ik had (is 2 maand geleden verkocht).

Wat ik mij wel zeker nog herinner is dat die teller wel meer dan 50 aangaf hoor :D Dus dan zit er een verkeerd binnenwerk op...
En wat ik mij ook nog herinner is dat deze helemaal standaard (zonder binnendemper) 85 km/h op de teller liep.

Dus ge gaat nie veel moeten doen om aan die 90 km/h te komen, die eerste types AC lopen hard.

De voorloper van de AC, de AS50 is NOG beter, die loopt standaard 100 km/h. Die zijn echt snel...


Oh jammer dat'ie weg is.. Alleen nog maar Yamaha's nu? :lol:


Ja heb ook wel een beetje spijt, maar kan niet alles bijhouden hè... nu heb ik weer wat centen om aan de street verder te werken.

Nu enkel nog Yamaha's en 1 Honda Dax en 1 Honda CR 250 :D
GoM!cky
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1145
Lid geworden op: 18 jan 2007, 23:03
Locatie: Hoepertingen België

Bericht door GoM!cky »

YamaSam schreef:het is blijkbaar ook een vijfbak :lol:

dan is die 90 idd wel heel voorzichtig gepland, gezien de ingrepen die ik van plan ben 8)

ook standaard dikke koppeling, je ziet dat dit onderblok eigenlijk voor de 70cc versie getekend is,
topspoeler op het carter is de helft breder dan die van een FS1!


Ja en je moet ook eens kijken waarom het zo belangrijk is dat je met de Suzuki AC altijd met oliebakje rijdt en smeert (en dus geen voorgemengde 2 takt) ... Dan ga je in tegenstelling tot bij FS1's en andere merken bij de AC problemen krijgen aan de krukaslager.

Dit heeft Richard me ooit eens verteld toen ik mijn AC had.

Ik denk dat jij deze makkelijk richting 100 km/h moet krijgen Sam 8)
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

die olielijnen naar de lagers had ik ook al gezien ja

ik ga werken op spoeling in het blok, en zuivere doorlaat aan de schijf, spoelers uitrichten op het blok, compressie verhogen, onsteking aanpassen, en nog enkele geheime truukjes uiteraard

ben benieuwd wat het zal doen

het blijft een 50 met de originele uitlaat en kop, op vraag van de vriend om hem uiterlijk gelijk te houden..
when men were men, and helmets were for divers
Jens36
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6140
Lid geworden op: 11 apr 2010, 20:14
Locatie: Mechelen

Bericht door Jens36 »

hans.m schreef:@Jens, wat is precies het nadeel van een bougie die er schuin inzit? de vonk die niet perfect in het midden is?


Recht geef een gelijkmatigere verbranding in de cilinder. Of het heeel veel doet weet ik niet. Maar alle beetjes helpen.
GoM!cky
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1145
Lid geworden op: 18 jan 2007, 23:03
Locatie: Hoepertingen België

Bericht door GoM!cky »

YamaSam schreef:die olielijnen naar de lagers had ik ook al gezien ja

ik ga werken op spoeling in het blok, en zuivere doorlaat aan de schijf, spoelers uitrichten op het blok, compressie verhogen, onsteking aanpassen, en nog enkele geheime truukjes uiteraard

ben benieuwd wat het zal doen

het blijft een 50 met de originele uitlaat en kop, op vraag van de vriend om hem uiterlijk gelijk te houden..


Ok ik ben ook benieuwd, hou ons op de hoogte als ge wilt...

Mijn persoonlijk gedacht is dat het een aangenaam resultaat zal geven, dan nog een goed pijpke erop fiksen :wink:
David
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1049
Lid geworden op: 18 nov 2009, 18:17
Locatie: Hever

Bericht door David »

GoM!cky schreef:
YamaSam schreef:het is blijkbaar ook een vijfbak :lol:

dan is die 90 idd wel heel voorzichtig gepland, gezien de ingrepen die ik van plan ben 8)

ook standaard dikke koppeling, je ziet dat dit onderblok eigenlijk voor de 70cc versie getekend is,
topspoeler op het carter is de helft breder dan die van een FS1!


Ja en je moet ook eens kijken waarom het zo belangrijk is dat je met de Suzuki AC altijd met oliebakje rijdt en smeert (en dus geen voorgemengde 2 takt) ... Dan ga je in tegenstelling tot bij FS1's en andere merken bij de AC problemen krijgen aan de krukaslager.

Dit heeft Richard me ooit eens verteld toen ik mijn AC had.

Ik denk dat jij deze makkelijk richting 100 km/h moet krijgen Sam 8)


Dat weet ik ook :D Het befaamde fenomeen: vastlopen bij een afdaling is er ook het gevolg van :P
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

vanavond toch eerst naar de racestal, en dan wat aan de V8 werken,
soms toch ook es wat werken aan je eigen spullen nietwaar?

op het einde van de avond begin ik dan aan een tafel voor die blokrevisies 8)
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23444
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

GoM!cky schreef:
Ja en je moet ook eens kijken waarom het zo belangrijk is dat je met de Suzuki AC altijd met oliebakje rijdt en smeert (en dus geen voorgemengde 2 takt) ... Dan ga je in tegenstelling tot bij FS1's en andere merken bij de AC problemen krijgen aan de krukaslager.

Dit heeft Richard me ooit eens verteld toen ik mijn AC had.


Het ene krukaslager word door de carterolie gesmeerd en die andere gewoon door de mengsmering.

@Sam die koppeling is zeker mooi en stevig van die Suzuki's.
Yamaha Sheriff 1981
Gesloten