Das dezelfde als mijne die ik had (is 2 maand geleden verkocht).
Wat ik mij wel zeker nog herinner is dat die teller wel meer dan 50 aangaf hoor Dus dan zit er een verkeerd binnenwerk op...
En wat ik mij ook nog herinner is dat deze helemaal standaard (zonder binnendemper) 85 km/h op de teller liep.
Dus ge gaat nie veel moeten doen om aan die 90 km/h te komen, die eerste types AC lopen hard.
De voorloper van de AC, de AS50 is NOG beter, die loopt standaard 100 km/h. Die zijn echt snel...
GoM!cky schreef:Das dezelfde als mijne die ik had (is 2 maand geleden verkocht).
Wat ik mij wel zeker nog herinner is dat die teller wel meer dan 50 aangaf hoor Dus dan zit er een verkeerd binnenwerk op... En wat ik mij ook nog herinner is dat deze helemaal standaard (zonder binnendemper) 85 km/h op de teller liep.
Dus ge gaat nie veel moeten doen om aan die 90 km/h te komen, die eerste types AC lopen hard.
De voorloper van de AC, de AS50 is NOG beter, die loopt standaard 100 km/h. Die zijn echt snel...
Oh jammer dat'ie weg is.. Alleen nog maar Yamaha's nu?
Die zijn zeker mooi En gaan idd standaard al heel snel.
Een "nadeel" aan de AC is de cilinderkop, aangezien de bougie daar schuin inzit.
Ik ken iemand die een kopje heeft laten aanpassen/maken zodat de bougie er recht in kan, misschien een idee?
Koste wel veel geld
dan is die 90 idd wel heel voorzichtig gepland, gezien de ingrepen die ik van plan ben
ook standaard dikke koppeling, je ziet dat dit onderblok eigenlijk voor de 70cc versie getekend is,
topspoeler op het carter is de helft breder dan die van een FS1!
YamaSam schreef:ik vind ze wel lelijk in vergelijk met een street
De eerste ac's lijken nogal opeen geprakt, nogal kort.
Ac is in België normaal altijd een 5-bak geweest.
Wat ben je van plan om aan te passen Sam?
Koppeling is inderdaad wel beter met 4gevoerde en 4 stalen platen tegenover de standaardkoppeling van een fs1.
@Jens, wat is precies het nadeel van een bougie die er schuin inzit? de vonk die niet perfect in het midden is?
GoM!cky schreef:Das dezelfde als mijne die ik had (is 2 maand geleden verkocht).
Wat ik mij wel zeker nog herinner is dat die teller wel meer dan 50 aangaf hoor Dus dan zit er een verkeerd binnenwerk op... En wat ik mij ook nog herinner is dat deze helemaal standaard (zonder binnendemper) 85 km/h op de teller liep.
Dus ge gaat nie veel moeten doen om aan die 90 km/h te komen, die eerste types AC lopen hard.
De voorloper van de AC, de AS50 is NOG beter, die loopt standaard 100 km/h. Die zijn echt snel...
Oh jammer dat'ie weg is.. Alleen nog maar Yamaha's nu?
Ja heb ook wel een beetje spijt, maar kan niet alles bijhouden hè... nu heb ik weer wat centen om aan de street verder te werken.
Nu enkel nog Yamaha's en 1 Honda Dax en 1 Honda CR 250
dan is die 90 idd wel heel voorzichtig gepland, gezien de ingrepen die ik van plan ben
ook standaard dikke koppeling, je ziet dat dit onderblok eigenlijk voor de 70cc versie getekend is, topspoeler op het carter is de helft breder dan die van een FS1!
Ja en je moet ook eens kijken waarom het zo belangrijk is dat je met de Suzuki AC altijd met oliebakje rijdt en smeert (en dus geen voorgemengde 2 takt) ... Dan ga je in tegenstelling tot bij FS1's en andere merken bij de AC problemen krijgen aan de krukaslager.
Dit heeft Richard me ooit eens verteld toen ik mijn AC had.
Ik denk dat jij deze makkelijk richting 100 km/h moet krijgen Sam
die olielijnen naar de lagers had ik ook al gezien ja
ik ga werken op spoeling in het blok, en zuivere doorlaat aan de schijf, spoelers uitrichten op het blok, compressie verhogen, onsteking aanpassen, en nog enkele geheime truukjes uiteraard
ben benieuwd wat het zal doen
het blijft een 50 met de originele uitlaat en kop, op vraag van de vriend om hem uiterlijk gelijk te houden..
YamaSam schreef:die olielijnen naar de lagers had ik ook al gezien ja
ik ga werken op spoeling in het blok, en zuivere doorlaat aan de schijf, spoelers uitrichten op het blok, compressie verhogen, onsteking aanpassen, en nog enkele geheime truukjes uiteraard
ben benieuwd wat het zal doen
het blijft een 50 met de originele uitlaat en kop, op vraag van de vriend om hem uiterlijk gelijk te houden..
Ok ik ben ook benieuwd, hou ons op de hoogte als ge wilt...
Mijn persoonlijk gedacht is dat het een aangenaam resultaat zal geven, dan nog een goed pijpke erop fiksen
dan is die 90 idd wel heel voorzichtig gepland, gezien de ingrepen die ik van plan ben
ook standaard dikke koppeling, je ziet dat dit onderblok eigenlijk voor de 70cc versie getekend is, topspoeler op het carter is de helft breder dan die van een FS1!
Ja en je moet ook eens kijken waarom het zo belangrijk is dat je met de Suzuki AC altijd met oliebakje rijdt en smeert (en dus geen voorgemengde 2 takt) ... Dan ga je in tegenstelling tot bij FS1's en andere merken bij de AC problemen krijgen aan de krukaslager.
Dit heeft Richard me ooit eens verteld toen ik mijn AC had.
Ik denk dat jij deze makkelijk richting 100 km/h moet krijgen Sam
Dat weet ik ook Het befaamde fenomeen: vastlopen bij een afdaling is er ook het gevolg van
GoM!cky schreef: Ja en je moet ook eens kijken waarom het zo belangrijk is dat je met de Suzuki AC altijd met oliebakje rijdt en smeert (en dus geen voorgemengde 2 takt) ... Dan ga je in tegenstelling tot bij FS1's en andere merken bij de AC problemen krijgen aan de krukaslager.
Dit heeft Richard me ooit eens verteld toen ik mijn AC had.
Het ene krukaslager word door de carterolie gesmeerd en die andere gewoon door de mengsmering.
@Sam die koppeling is zeker mooi en stevig van die Suzuki's.