niels16 schreef:maar behoort het zo te zijn dat als jij de moertjes bovenop je kop losdraait en dat je dan zo de tapeinden eruit draait en de moertje vast blijven zitten want anders ga ik dat bij de niewe met loctite vastzetten ofzo
Ja de vorige eigenaar kan ze heel vast hebben gezet of door ouderdom beetje vast is gekoekt, gewoon een nieuw tapeindje en klar is kees, 50 cent bij JMPB!
mn zusje heeft een Sym MIO 50 brom die nu 45 gaat, maar k wou hem iets opvoeren door vario eruit te halen, want er zit volgens mij geen cdi begrenzing op. Moet ik dan ook de sproeier veranderen?
ik hbe geleerd dat bij iedere stap die je met het opvoeren van een scooter doet je 1 maat groter moet gaan met sproeiers,
met mij peugeot fox was dat alvast zo,
bijvoorbeeld:
-luchtfilter ontgrenzen(drampjes eruit trekken)
-vario ring eruit halen(van tussen de vario, naar achter de vario zetten. want als je hem er helemaal uit haalt is je krukas niet mee helemaal gevuld)
-strakkere veertjes in de koppeling
nu zou je dus ongeveer 3 sproeiermaten groter moeten gaan zoeken ongeveer...
kan zijn dat deze informatie niet klopt, want ik ben niet zo van de scooters. maar zo is het mij wel gelukt om een peugeot fox F**king hard te laten lopen
Dingetje schreef:mn zusje heeft een Sym MIO 50 brom die nu 45 gaat, maar k wou hem iets opvoeren door vario eruit te halen, want er zit volgens mij geen cdi begrenzing op. Moet ik dan ook de sproeier veranderen?
vario ring lekker laten zitten,
op de cdi zit een rode of een roze draad(weet het niet uit me hoofd bij sym mio) haal die er af en je cdi is ontgrenst
Dingetje schreef:mn zusje heeft een Sym MIO 50 brom die nu 45 gaat, maar k wou hem iets opvoeren door vario eruit te halen, want er zit volgens mij geen cdi begrenzing op. Moet ik dan ook de sproeier veranderen?
vario ring lekker laten zitten, op de cdi zit een rode of een roze draad(weet het niet uit me hoofd bij sym mio) haal die er af en je cdi is ontgrenst
bij sym zit een lus aan de zijkant van de cdi, als je die niet hebt, dan is het een nieuw type, en heb je een andere cdi nodig... (is duur)
varioring er zekers uithalen, en sproeier niet veranderen...
das niet zo moeilijk, als je de cdi ontgrensd en de varioring eruit haalt, dan gaan de kleppen zweven bij 65 dus zonder grote ingrepen is dat ong de top...