Pagina 79 van 100
Geplaatst: 13 dec 2007, 11:45
door andres
allright!
nog een vraagje, weet iemand de kleurencode van een rode yamaha rd50m van bouwjaar 1980?

Geplaatst: 13 dec 2007, 12:08
door edje
yamaha heeft geen kleurcodes

Geplaatst: 13 dec 2007, 13:04
door mpro09
het verschil in koplamp is dacht ik dat de fs1 2 gaten heeft voor kabels en een rd maar 1 maar verder past het wel
Geplaatst: 13 dec 2007, 13:22
door Yamaha rd50m
voor die kleur is denk het beste dat jij de tank meeneemt en laat scannen in een winkel ofzo en dan kunne ze die wel perfect na maken normaal
Geplaatst: 13 dec 2007, 20:13
door Tombo
Kleine vraag, welk type tandwiel zit er op het oude type (dus met losse tandwieldrager) achterwiel?
Klein of groot gat?
Geplaatst: 13 dec 2007, 20:47
door Martijn
Ik dacht net als bij een RD met een groot gat !
Mn 2ru heeft een klein gat

Geplaatst: 13 dec 2007, 21:02
door Tombo
Heeft je 2RU klein gat? Dan is oud type groot gat.
Nog meer mensen die het hiermee eens zijn?

Geplaatst: 13 dec 2007, 21:03
door gbostoen
kan er mij dan niemand een gemakkelijkere schema geven?of uitleggen hoe het zit?
Geplaatst: 13 dec 2007, 21:03
door jeroenvans
2ru kleingat...
Geplaatst: 13 dec 2007, 21:20
door jeroenvans
gbostoen schreef:kan er mij dan niemand een gemakkelijkere schema geven?of uitleggen hoe het zit?
het schema met die kleurtjes is echt het meest gemakkelijk... maar waarover wil je uitleg... wat werkt er niet?
Geplaatst: 14 dec 2007, 12:30
door Riemer
Tombo schreef:Heeft je 2RU klein gat? Dan is oud type groot gat.
Nog meer mensen die het hiermee eens zijn?

klein gat is wat je direct op de naaf schroeft,
groot gat is wat je op het losse tandwiel gedeelte schroeft, wat weer in de naaf past.
Geplaatst: 14 dec 2007, 12:48
door Axel
Me brom schakelt een beetje slecht de laatste tijd en moet ik dan de veertjes vervangen de schakelgaffel en de schakelwals (zag ik bij JMPB), en die zitten toch achter de koppelingsplaten zeg maar?
Geplaatst: 14 dec 2007, 12:49
door Niels
Jah dat zijn ze inderdaad!
Eentje zit op de schakelas (niet de gaffel, dat is een schakelvork die in de bak zelf zit) en de andere op het heveltje die de schakelwals in de versnelling positioneert
Controleer meteen dan of aan de andere kant van het blok, waar de schakelas eruit komt en waar je het pookje op zet, er een ring met een clip zit, anders draait je koppelingshuis tegen 1 van die veren aan

Geplaatst: 14 dec 2007, 12:52
door Axel
Ok dus ik moet de sckakelasveer en de schakelwalsveer hebben, bedankt!
Geplaatst: 14 dec 2007, 13:04
door Niels
Jep!
Het zijn 2 verschillende veertjes en het is sterk aan te raden om de originele te gebruiken omdat een dikkere veer tegen het koppelingshuis aan loopt met kans op breken van de veer of zelfs de complete schakelas!
