The big small question topic, part 5
-
- 100km gereden
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 06 jun 2009, 17:27
- Locatie: maastricht
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18362
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Dat zijn die veertjes
Je kan ze bestellen op www.50cc.nl
Een echte FS1 specialist weet trouwens dat een goed afgestelde 2-plaats koppeling met nieuw spul het goed moet houden, of je moet zwaar opgevoerd gaan rijden.

Je kan ze bestellen op www.50cc.nl
Een echte FS1 specialist weet trouwens dat een goed afgestelde 2-plaats koppeling met nieuw spul het goed moet houden, of je moet zwaar opgevoerd gaan rijden.
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23448
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
oklim schreef:Beste fs1 fans ik had even een vraag gisteren was ik de druk op mijn koppeling kwijt nou bleek achteraf tot het kunstof wormpje vastzat het binnenste wat van ijzer is draait door
Ik heb er een nieuw koppelingswormpje op gemonteerd
Bvd oklim
Is het draad in de kap zelf nog wel goed?
Yamaha Sheriff 1981
-
- 5000km gereden
- Berichten: 5445
- Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
- Locatie: Mieldere
-
- 100km gereden
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 06 jun 2009, 17:27
- Locatie: maastricht
Kogeltje heb ik niet vervangen
Toen ik hem ophaalde en proef reed zij hij tot ik rustig aan moest doen dat heb ik ook gedaan en thuis kon ik hem open draaien
Maar thuis slipte hij al meteen
hij liet zien tot hij de korf en de koppelings stift had vervangen ik heb hem daarna gebeld en hij zei tot hij er niks meer aan kon doen
Toen ik hem ophaalde en proef reed zij hij tot ik rustig aan moest doen dat heb ik ook gedaan en thuis kon ik hem open draaien
Maar thuis slipte hij al meteen
hij liet zien tot hij de korf en de koppelings stift had vervangen ik heb hem daarna gebeld en hij zei tot hij er niks meer aan kon doen
-
- 5000km gereden
- Berichten: 5445
- Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
- Locatie: Mieldere
Ik zou toch maar weer van voor af aan beginnen met je koppeling.
Koppelingsveren opmeten
koppelinhsplaten controleren op voering
koppelingswormset controleren of het kunsstofworm niet gescheurd is
aanwezigheid van de kogel
gebruik van juiste koppelingskabel (dus niet die van een dx op een fs1 met trommelrem zetten)
indien alles oke is, in elkaar zetten en koppelingafstellen
Koppelingsveren opmeten
koppelinhsplaten controleren op voering
koppelingswormset controleren of het kunsstofworm niet gescheurd is
aanwezigheid van de kogel
gebruik van juiste koppelingskabel (dus niet die van een dx op een fs1 met trommelrem zetten)
indien alles oke is, in elkaar zetten en koppelingafstellen
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23448
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
oklim schreef:Kogeltje heb ik niet vervangen
Toen ik hem ophaalde en proef reed zij hij tot ik rustig aan moest doen dat heb ik ook gedaan en thuis kon ik hem open draaien
Maar thuis slipte hij al meteen
hij liet zien tot hij de korf en de koppelings stift had vervangen ik heb hem daarna gebeld en hij zei tot hij er niks meer aan kon doen
Almere zeker?
Yamaha Sheriff 1981
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9209
- Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12
remlicht probleem...
2 draden die vanaf het achterlicht vertrekken (allemaal zwart wegens verneukte draadboom)
3 draden die naar het achterlicht gaan, een gele, een blauw-witte en een zwarte,
de twee laatste komen volgens mij van de remlichtschakelaar
als ik blauw en zwart of geel en zwart aansluit heb ik altijd één van de twee gloeidrade die brandt,
maar als ik blauw en geel insteek en van de zwarte gewoon rechtstreeks een kabel trek naar de lamp voor massa doet hij niet veel.
waarom?
2 draden die vanaf het achterlicht vertrekken (allemaal zwart wegens verneukte draadboom)
3 draden die naar het achterlicht gaan, een gele, een blauw-witte en een zwarte,
de twee laatste komen volgens mij van de remlichtschakelaar
als ik blauw en zwart of geel en zwart aansluit heb ik altijd één van de twee gloeidrade die brandt,
maar als ik blauw en geel insteek en van de zwarte gewoon rechtstreeks een kabel trek naar de lamp voor massa doet hij niet veel.
waarom?

Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9209
- Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12
probleem opgelost.
volgende probleem (en het laatste
)
pinkers branden allemaal maar pinken niet,
welk ding moet ik dan weer juist vervangen, of kan dat ook aan slechte aansluiting liggen?
volgende probleem (en het laatste

pinkers branden allemaal maar pinken niet,
welk ding moet ik dan weer juist vervangen, of kan dat ook aan slechte aansluiting liggen?
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9209
- Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12
NIX schreef:Check of de accu ze stroom geeft en de clignoteur laat ze knipperen. Rond potje met bruine en bruinwitte draad.
bedankt!
accu geeft ze stroom, want ze werken alle 4 zonder dat motor draait.
dus eventjes andere clignoteur zoeken
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia