Pagina 79 van 101
Geplaatst: 17 jul 2011, 21:14
door marco
Ik dacht dat Porsche's ook boxermotoren hadden.
Geplaatst: 17 jul 2011, 21:23
door fs1willem
marco schreef:Ik dacht dat Porsche's ook boxermotoren hadden.
De meeste wel, maar deze types niet : 924, 928, 944 en 968. Dit zijn de zogenaamde transaxle-typen. Motor voorin en versnellingsbak achterin voor een betere gewichtsverdeling en daardoor betere wegligging.
Geplaatst: 17 jul 2011, 21:31
door marco
Weet ik dat ook weer.
Mischien zie je nog wel een keer rijden hier in de buurt.
Geplaatst: 17 jul 2011, 21:46
door the_destroyers
Mooie wagen!

Geplaatst: 17 jul 2011, 21:48
door Twowheeler
die heeft een vriend van me ook
Geplaatst: 18 jul 2011, 04:04
door henkie22222
Die zag ik bij de meeting van Jet nog staan toen ik vertrok, vroeg me al af van die was. Zag er trouwens zeer net uit, zeker voor het aantal gemaakte kilometers

Geplaatst: 18 jul 2011, 08:53
door Tombo
VW Porsche!
Geplaatst: 18 jul 2011, 09:41
door YamaSam
fs1willem schreef:marco schreef:Boxermotoren 4 laif

Ehhh... is een viercilinder lijnmotor

! En nee, het is geen VW

!

zo heb ik ook ooit even één gehad, das een audimotor als ik me niet vergis hé?
blij dat ie het bij jouw wel lekker doet, ik kreeg er nachtmerries van
bovendien zat ik met mn hoofd tegen het dak

Geplaatst: 18 jul 2011, 10:09
door Twowheeler
ja is een audi motor, dat maakt ze nog redelijk betrouwbaar

Geplaatst: 18 jul 2011, 11:54
door NIX
Is volgens mij niet zomaar een Audi motor, maar een halve V8. En er is volgens mij een V8, dacht de 928, zo uit m'n hoofd.
Geplaatst: 18 jul 2011, 11:59
door Twowheeler
ja klopt, dat is een alluminium v8.
er is ook een porsche geweest met daar de helft van, maar volgens mij had deze een audi motor
Geplaatst: 18 jul 2011, 13:05
door fs1willem
Hopelijk hebben jullie meer verstand van FS1

!
Nee, de 944 heeft geen Audi-motor en heeft die ook nooit gehad. De motor in de 944 is de helft van een door Porsche speciaal voor de 928 ontworpen V8-5 liter. Ze hebben op een bepaald moment gedacht dat het met de helft ook wel kon

. Heel veel motoronderdelen van de 928 en 944 zijn daardoor uitwisselbaar.
De 924 werd door Porsche ontworpen voor VW. Maar die haakte af vanwege de oliecrisis in de jaren 70. Porsche vond het echter jammer van het ontwerp en kocht het voor miljoenen minder terug van VW om het vervolgens zelf op de markt te brengen. Echter onder voorwaarde dat hij gebouwd werd in de fabriek die VW inmiddels speciaal hiervoor had gebouwd. De 924 heeft inderdaad een Audi-onderblok, maar de bovenkant is Porsche. Veel 924 onderdelen zijn VW en daarom goed betaalbaar. In 1985 kwam de 924S op de markt en deze kreeg de zelfde 2,5-liter als de 944.
De verkoopcijfers van de 924, 928 en 944 hebben destijds Porsche van de ondergang gered. Vanwege de oliecrisis was er bijna geen vraag meer naar de duurdere en meer brandstofverslindende 911.
Geplaatst: 18 jul 2011, 13:12
door Twowheeler
oeps, haal 924 en 944 dus door elkaar

Geplaatst: 18 jul 2011, 13:45
door fs1willem
Twowheeler schreef:oeps, haal 924 en 944 dus door elkaar

Ach, kan de beste overkomen...
Geplaatst: 18 jul 2011, 15:22
door NIX
Welnee, we hebben gewoon wel gelijk.
Denk ik...