Probleem alles nagekeken koppeling wat ik zelf weet maar hij ontkoppelt niet meer
Binnenkort te koop een mooie chroom yamaha 3e9 bijna alles functioneert behalve de koppeling maar is niet zo'n groot probleem voor een kenner
Ik heb vorig jaar alles vernieuwd als er liefhebbers zijn hoor ik het wel
oklim schreef:Probleem alles nagekeken koppeling wat ik zelf weet maar hij ontkoppelt niet meer
Binnenkort te koop een mooie chroom yamaha 3e9 bijna alles functioneert behalve de koppeling maar is niet zo'n groot probleem voor een kenner Ik heb vorig jaar alles vernieuwd als er liefhebbers zijn hoor ik het wel
Ik zou, als ik jou was, eerst eens kijken of je de FS1 bij iemand kan neerzetten die ernaar wil kijken voor je,
en dan pas overwegen de FS1 te koop te zetten
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
tandwielverhouding 12/48, maar kan in hogere versnellingen niet goed trekken (helemaal orginele rd, dus top rond de 50).
welke verhouding lijkt een beter idee dan? vanachter naar 52 gaan? (tandwiel vanvoor krijg ik niet los )
Bak in de 4 en voet op de rem en hopen dat je kopeling niet slipt. Anders kan een doek tussen de tandwielen helpen, maar ik heb ze wel eens zo vast gehad dat ik bang was het carter in 2-en te breken, zoveel stof ging er gewoon tissen de tandwielen door. Een schroevendraaier tussen de tanden steken betekent een kapotte schroevendrqaaie, of vervelender: en tandje weg. En nee, het zijn geen melktandjes die toch nog moeten wisselen. Ik heb een keer een groot tandwiel van een stuk strip voorzien dat blokkeert. Werkt altijd.
het stuk spijkerstof wat ik gebruikte ging er doorheen, die schroevendraaier leek mij bij voorbaat al geen goed idee en met een stang door de drijfstang kan ik de krukas net zo goed meteen weggooien. Ik ga nog es verder denken
Een stang door de drijfstang is een prima oplossing, zo doen dealers het ook al jaren (zijn zelfs speciale Yamaha gereedschappen voor; een soort V vormig ding wat om de drijfstang heen valt).