Pagina 9 van 9

Re: Tuning door dr. Bob

Geplaatst: 13 feb 2025, 18:32
door Dr. Bob
NIX schreef: 13 feb 2025, 11:13 Dat is een massief pijpje, zo. Wat voor kickstart is dat eigenlijk?
Sheriff 80

Re: Tuning door dr. Bob

Geplaatst: 15 feb 2025, 11:52
door kittop
De Cilinder van Britte haar DT250mx ligt bij Piet Pijp.
Er moet een overmaatje in.
De keuze van zuiger is origineel of Wossner.
Ik neig altijd naar origineel, maar is Wossner wat?

Re: Tuning door dr. Bob

Geplaatst: 15 feb 2025, 23:00
door marco
Dr. Bob schreef: 13 feb 2025, 18:32
NIX schreef: 13 feb 2025, 11:13 Dat is een massief pijpje, zo. Wat voor kickstart is dat eigenlijk?
Sheriff 80
Ja die is net ff breder en gaat zelfs langs een bellymoet 😎

Re: Tuning door dr. Bob

Geplaatst: 16 feb 2025, 11:26
door Dr. Bob
kittop schreef: 15 feb 2025, 11:52 De Cilinder van Britte haar DT250mx ligt bij Piet Pijp.
Er moet een overmaatje in.
De keuze van zuiger is origineel of Wossner.
Ik neig altijd naar origineel, maar is Wossner wat?
Ik zou voor origineel gaan, heb geen ervaring met Wossner. Vaak is de bolling of de hoogte van andere merken zuigers anders dan origineel, of de zuigerveren vreten de cilinder op...

Re: Tuning door dr. Bob

Geplaatst: 16 feb 2025, 22:43
door yamjan
Wat Bob benoemd klopt.

Een ander voordeel van ‘origineel’ is dat de hemden van de originele zuigers veel steviger zijn.

Merken als Wiseco en Wossner maken mooie lichte zuigers en hebben een geweldige reputatie, maar zijn hun zuigers wel zo goed? Deze gesmede zuigers hebben vrij dunne en slappe wanden die erg snel, vaak na enkele uren gebruik, ingedrukt worden en dus meer zuigerspeling krijgen. Geen probleem bij racegebruik waar blokken toch om de haverklap uit elkaar gaan voor inspectie / revisie.

Voor zo’n grote 250 cc pot zou ik zeker voor de degelijke originele originele zuiger gaan, daar kan jouw dochter nog een flink aantal jaren mee vooruit!

Re: Tuning door dr. Bob

Geplaatst: 19 feb 2025, 19:56
door Dr. Bob
Vandaag weer de uitlaat iets aangepast en getest en de FS1 had er zin in. Koud weer, zonnig en een zwakke oostenwind achter en hij bleef maar doorgaan! Dat gaat een keer fout....
Afbeelding

Re: Tuning door dr. Bob

Geplaatst: 07 mar 2025, 18:41
door Dr. Bob
Misschien wel de snelste Kenny Roberts van Nederland met een 5 bak FS1 schijfblok, watergekoelde 70 cc Minarelli cilinder, 21mm Dellorto carburateur, Yasuni uitlaat en 4 plaats koppeling. Gebouwd door Gino en later nog een beetje aangepast door mij.
Afbeelding
Afbeelding
Geniet van de geweldige acceleratie!
https://www1.picturepush.com/photo/a/16 ... 796163.mp4

Re: Tuning door dr. Bob

Geplaatst: 10 mar 2025, 16:43
door Marcel
Nu nog een keer met een GPS meting :-)

Re: Tuning door dr. Bob

Geplaatst: 10 mar 2025, 16:49
door Tombo
Poeh, met een goede start zit die onder de 10 sec. op de 100 km/h, dat is serieus snel voor een brommer haha.
Vond het een paar jaar geleden al een heftige machine om op te rijden, alleen trilde ik er toen bijna vanaf :lol:

Re: Tuning door dr. Bob

Geplaatst: 10 mar 2025, 18:40
door Dr. Bob
Dat trillen is inmiddels opgelost, cilinder stond iets scheef op het carter. En hij liep in het filmpje hier 131 op de GPS. Kan wel wat zwaardere tandwielen aan, maar dat sprinten vind ik juist prachtig!

Re: Tuning door dr. Bob

Geplaatst: 11 mar 2025, 11:59
door Kees
Poeh, hé.
Mooi ding zeg!!!

En rap!!! Petje af!

Re: Tuning door dr. Bob

Geplaatst: 11 mar 2025, 13:22
door marco
Trekt zeker flink op😎

Re: Tuning door dr. Bob

Geplaatst: 21 apr 2025, 21:57
door Niels
Mooie en zeker heel snelle brommer :cool: