en ja die uitlaat maakte toch een herrie!!
@ niels : het is toch donker.. niemand die die uitlaat ziet

Handyman schreef:Niels schreef:Nee, hij zit gewoon tyfusvast....![]()
De 1e keer was ik n00b en heb ik een schroevendraaier ertussen gestoken, maar nu had ik zo'n stalen plaat met een stang eraan en die boog zelfs gewoon, zo vast zat 'ie![]()
En ik heb verschillende blokken gereviseerd enzo en nog nooit dit probleem gehad, dus mijn blok is gewoon vervloekt
Zet je blok in z'n 1, voortandwiel in de bankschroef, en een dopsleutel of een flinke ringsleutel op de koppelingsmoer.
Als 'ie dan niet los wil, gaat 'ie nooit meer los...
YamaSam schreef:ik heb vantweekeind een origineel oude ontsteking en vliegwiel gemonteerd..
Dankzij de vellemankit speelt bij mij de opening van de punten ook geen rol voor de vonksterkte. Ik moet zeggen dat die ontsteking van betere qualiteit is als de latere.. gewicht van het vliegwiel 970gr. dat was wel even wennen tegenover de rotor van nu 125gr. Deftige contactpunten erop, gesteld op 1.85 en vertrokken in één kick. De uitlaat had de laatste weken wel veel smurrie te verwerken gekregen, dus dat rookte effe deftig..
De experimentele ontstekingsplaat is verhuisd naar de geprepareerde blok, ik had teveel zin om te rijden, en de andere experimenten te testen..
-dubbele uitlaat -> sproeier naar 130 lang en de orri 16mm Mik, dik in orde, klank is magistraal gewoon, tegendruk helaas (zoals voorspeld) nougatbollen..
-Cylinderkop ->protuna HD eraf, kleine oude kop erop ->compressie pak naar beneden, ditto toptoeren
-nieuwe piston (na het gat) met experimentele vorm ook dik geslaagd, draait minder dan 500 tpm stationair en meer dan 10.000 voluit
-toerenteller in de teller doet het ook lekker, ik heb de uitlezing wat versneld (moet hem wel nog calibreren) en is een heerlijk zicht tijdens het rijden
-stukken aan het sorteren geweest, alle yammies op een rijtje gezet, en lijstjes klussen gemaakt per bak... laaange lijstjes!![]()
-alle fs1 spul semi geordend aan een rek gehangen, en een jupilervlag onder de yamahavlag gehangen!
en that's all for the weekend
Yamaha rd50m schreef: is degene met dubbele uitlaat al helemaal af nu, of moet nog veel aan gebeure? (kben er echt benieuwd naar![]()
)
en 500 toeren stationair is ook niet slecht, zit men men rd rond de 1500, wat al niet slecht is vind ik.
whoehoe, 200ste post