Wat heb jij vandaag met of op je brommer gedaan? v2.0

Voor alles wat niet FS1-gerelateerd is
Gesloten
reddevil
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door reddevil »

haha luilak duurt volgens mij nog wel even!

en ja die uitlaat maakte toch een herrie!!

@ niels : het is toch donker.. niemand die die uitlaat ziet :lol:
Axel

Bericht door Axel »

@Thomash: als je versterking nodig heb, k race in een half uurtje ofzo naar hoofddorp :twisted: :lol:
edje

Bericht door edje »

Handyman schreef:
Niels schreef:Nee, hij zit gewoon tyfusvast.... :shock:

De 1e keer was ik n00b en heb ik een schroevendraaier ertussen gestoken, maar nu had ik zo'n stalen plaat met een stang eraan en die boog zelfs gewoon, zo vast zat 'ie :shock:

En ik heb verschillende blokken gereviseerd enzo en nog nooit dit probleem gehad, dus mijn blok is gewoon vervloekt :evil:

Zet je blok in z'n 1, voortandwiel in de bankschroef, en een dopsleutel of een flinke ringsleutel op de koppelingsmoer.
Als 'ie dan niet los wil, gaat 'ie nooit meer los... :cry:

kun je hem beter in zijn hoogste versnelling zetten :wink:
rise and shine
7500km gereden
7500km gereden
Contacteer:

Bericht door rise and shine »

Ik ben vandaag lekker een rondje gereden over de postbank met jeroen, ik op de dax en hij op de fs1.

Daarna hebben we bij mij thuis aan het kloten geweest met mijn fs1, alle spaken uit de wielen gehaalt ( was niet echt heel gemakkelijk om dat 2^3 vast zat gerot. En we zijn tot de conclusie gekomen dat mijn voorvelg een 'platte kant' heeft. Dus maar eens kijken of ik die ga vervangen of het gewoon laat zitten :oops:
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

ik heb vantweekeind een origineel oude ontsteking en vliegwiel gemonteerd..

Dankzij de vellemankit speelt bij mij de opening van de punten ook geen rol voor de vonksterkte. Ik moet zeggen dat die ontsteking van betere qualiteit is als de latere.. gewicht van het vliegwiel 970gr. dat was wel even wennen tegenover de rotor van nu 125gr. Deftige contactpunten erop, gesteld op 1.85 en vertrokken in één kick. De uitlaat had de laatste weken wel veel smurrie te verwerken gekregen, dus dat rookte effe deftig..

De experimentele ontstekingsplaat is verhuisd naar de geprepareerde blok, ik had teveel zin om te rijden, en de andere experimenten te testen..
-dubbele uitlaat -> sproeier naar 130 lang en de orri 16mm Mik, dik in orde, klank is magistraal gewoon, tegendruk helaas (zoals voorspeld) nougatbollen..
-Cylinderkop ->protuna HD eraf, kleine oude kop erop ->compressie pak naar beneden, ditto toptoeren
-nieuwe piston (na het gat) met experimentele vorm ook dik geslaagd, draait minder dan 500 tpm stationair en meer dan 10.000 voluit
-toerenteller in de teller doet het ook lekker, ik heb de uitlezing wat versneld (moet hem wel nog calibreren) en is een heerlijk zicht tijdens het rijden
-stukken aan het sorteren geweest, alle yammies op een rijtje gezet, en lijstjes klussen gemaakt per bak... laaange lijstjes! :lol:
-alle fs1 spul semi geordend aan een rek gehangen, en een jupilervlag onder de yamahavlag gehangen!
en that's all for the weekend :P
when men were men, and helmets were for divers
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden

Bericht door Yamaha rd50m »

YamaSam schreef:ik heb vantweekeind een origineel oude ontsteking en vliegwiel gemonteerd..

Dankzij de vellemankit speelt bij mij de opening van de punten ook geen rol voor de vonksterkte. Ik moet zeggen dat die ontsteking van betere qualiteit is als de latere.. gewicht van het vliegwiel 970gr. dat was wel even wennen tegenover de rotor van nu 125gr. Deftige contactpunten erop, gesteld op 1.85 en vertrokken in één kick. De uitlaat had de laatste weken wel veel smurrie te verwerken gekregen, dus dat rookte effe deftig..

De experimentele ontstekingsplaat is verhuisd naar de geprepareerde blok, ik had teveel zin om te rijden, en de andere experimenten te testen..
-dubbele uitlaat -> sproeier naar 130 lang en de orri 16mm Mik, dik in orde, klank is magistraal gewoon, tegendruk helaas (zoals voorspeld) nougatbollen..
-Cylinderkop ->protuna HD eraf, kleine oude kop erop ->compressie pak naar beneden, ditto toptoeren
-nieuwe piston (na het gat) met experimentele vorm ook dik geslaagd, draait minder dan 500 tpm stationair en meer dan 10.000 voluit
-toerenteller in de teller doet het ook lekker, ik heb de uitlezing wat versneld (moet hem wel nog calibreren) en is een heerlijk zicht tijdens het rijden
-stukken aan het sorteren geweest, alle yammies op een rijtje gezet, en lijstjes klussen gemaakt per bak... laaange lijstjes! :lol:
-alle fs1 spul semi geordend aan een rek gehangen, en een jupilervlag onder de yamahavlag gehangen!
en that's all for the weekend :P

is degene met dubbele uitlaat al helemaal af nu, of moet nog veel aan gebeure? (kben er echt benieuwd naar :shock: :D )
en 500 toeren stationair is ook niet slecht, zit men men rd rond de 1500, wat al niet slecht is vind ik.

whoehoe, 200ste post :P
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

Yamaha rd50m schreef: is degene met dubbele uitlaat al helemaal af nu, of moet nog veel aan gebeure? (kben er echt benieuwd naar :shock: :D )
en 500 toeren stationair is ook niet slecht, zit men men rd rond de 1500, wat al niet slecht is vind ik.
whoehoe, 200ste post :P

Goh, als de streetkit er gespoten opzit en een afgewerkte versie van de ontsteking gemonteerd is, dan ben ik er bijna denk..

een vriendin stoelenbekleedster zal dan de cover van het streetzadel maken,
en laatste eforreke wordt dan het linker deukkapje..
->EN DAN IS IE AF! :P

whahah, kan ik aan de rest beginnen :lol:
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Net weer gevoeld hoe ontiegelijk hoog mijn compressie nu is 8) :P
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

Tombo schreef:Net weer gevoeld hoe ontiegelijk hoog mijn compressie nu is 8) :P

kun je dat es meten hoe ontieglijk die dan juist is?
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Ik heb geen manometer. Maar het is echt een stuk meer als voorheen. Als ik hem gewoon met de voet aankick, doet het gewoon pijn :P
edje

Bericht door edje »

dat word dan euro 98 :lol:

@sam, wat heb je aan die zuiger veranderd dan als ik vragen mag?
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

hahhah... sorry Ed, zoek dat zelf maar uit :)

eerst ten gronde testen, voor ik het hier post, voor je het weet vervijlt de helft van't forum z'n fizzy naar de haaien :D
huidige stand van zaken:
Afbeelding
Afbeelding
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

de teller:

en de uitlaat.. still smoking :D
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

haha dat ziet er wel gaaf uit 8)

voor te tegendruk gewoon een boutje in je demper ofzo
Jelle

Bericht door Jelle »

godverdekke sam, dat ziet er beestig uit :shock: 8)
Gesloten