Pagina 9 van 10
Geplaatst: 27 feb 2007, 14:21
door Tombo
ik ben idd echt benieuwd hoe die ene cilinder van jou gaat lopen

als je 'm ooit weg doet wil ik 'm wel overnemen

Geplaatst: 27 feb 2007, 16:05
door Riemer
heb men voetpakking vernield, dus gaat niet door
ik wacht wel tot ik mijn andere blok op kan halen, en dat klaar heb
Geplaatst: 27 feb 2007, 16:10
door Tombo
zelf even een pakking maken, van een taartdoos ofzo, of een stukje melkpak, gaat perfect

Geplaatst: 27 feb 2007, 17:16
door YamaSam
in nood, geoliede schoendozen hierow

Geplaatst: 27 feb 2007, 18:49
door edje
Riemer hoe kom je aan die carbonnen klepjes, en wat kosten ze? wat zou ik er van merken als ik ze er op zet?
setup:
50cc f5b
10mm carb
snelle pijp
hd kop
Geplaatst: 27 feb 2007, 22:06
door Riemer
die klepjes heb ik gekocht bij de bromboer, daar lag een hele stapel met verschillenden.
ik heb gewoon een membraan mee genomen, compleet, en degene gekocht die er op paste, beetje bijgeknipt en klaar was het.
ik kan er eeenorm veel toeren door maken, dat viel mij op, en hij trekt ook beter bij lagere toeren.
Geplaatst: 28 feb 2007, 10:33
door Tombo
Ik ga denk ik binnenkort ook maar eens langs mijn brommerboer voor een stel van die klepjes. Hoe dik zijn die van jou?
Geplaatst: 28 feb 2007, 13:24
door edje
moet je hem ook weer opnieuw afstellen??
Geplaatst: 28 feb 2007, 13:26
door Tombo
ik weet niet, als hij goed loopt niet

maar veranderingen bij een kleine 2-takt zijn vaak goed te merken, dus afstellen moet mss wel, maar dat kan je van te voren niet zeggen
Geplaatst: 28 feb 2007, 20:32
door fs-ael
het werkt idd erg goed de gasreactie is ook een stuk beter
eigenkijk zou je eenmembraan met wat meer kleppen moeten hebben
ik ben nog op zoek naar iets dat een beetje past in het blok
Geplaatst: 02 mar 2007, 19:23
door edje
wat ook wel appart is is een menbraam met dubbele kleppen. daar zit midden op een menbraamklep nog een klepje van een andere dikte. zo heb je in meerdere toerengebieden profijt van je menbraam. dat is denk ik wel te maken op een fs1. wat sommigen ook doen is de kleppen omdraaien zodat de reedstops er af kunnen. waar het goed voor is weet ik ook niet

Geplaatst: 02 mar 2007, 19:40
door Tombo
klopt, ehb ik ook gelezen. Dan bepaald de motor zelf hoe ver het membraan open gaat en heb je de reedstops niet nodig. Van dat dubbele membraan heb ik ook wel eens gezien. Op het kreidlerforum was ook iemand bezig met membranen op een sprinter, daar scheelde alleen een ander membraan al een dikke PK.
Geplaatst: 02 mar 2007, 19:42
door YamaSam
wat is n schijf toch heerlijk simpel

Geplaatst: 02 mar 2007, 20:24
door Tombo
haha dat denk je

Geplaatst: 03 mar 2007, 02:48
door YamaSam
inderdaad!
