Het grote kleine vragen topic v2.0

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Gesloten
Niels
Site Admin
Site Admin

Bericht door Niels »

Wie kan mij vertellen welke types lampjes er in een FS1 zitten?
Ik bedoel dan de bajonetfittingen zegmaar, in de zin van BA 9S etc.
R&zo

Bericht door R&zo »

hey gasten,
nog even voor de zekerheid, waar komt de spanning vandaan waar de koplamp op brandt? ik heb geen accu.
ik dacht dat ie brandde als de motor draait, mijn oom zij daarentegen dat er ergens een schakelaar moet zitten om de lampen uit te zetten.
heb drie standen in mijn contactslot, is de tweede stand 'licht aan' als je een accu hebt?

misschien een beetje verwarrend want ik probeer uit te zoeken waarom mijn brommert zo raar doet.
aankicken wil ie niet, aanlopen wel. dat is opzich al niet de bedoeling. misschien omdat je met aanlopen een sterkere vonk krijgt?
ik krijg wel benzine want de bougie is nat, maar wel zwart.
áls hij eindelijk aan is giert ie als een gek in overtoeren zodra ik van 2 naar neutraal schakel. dat valt niet te verhelpen met de neutraalschroef dan slaat ie uit en als ik een beetje gas geef zegt ie 'bluueeghhbrap' :x .
als ik mijn brommer uit wil zetten als ie zo staat te gieren, doet ie dat niet. het contactslot is dus kapot. of niet. :?
had ik dus de bovenkant van het contactslot eraf gehaald, zodat ie geen signaal geeft, ik aankicke: heel even broem broem en dat was het.
ik heb geen flauw idee waar dat aan kan liggen. dus ik proberen wanneer ie vonkt; doet ie dus in alledrie de standen(van het contactslot).

ook is de gelijkrichtercel kapot maar dat is al een tijdje geleden. de lampen zijn er ook allemaal uit nu om vervangen te worden. nou heb ik geen idee hoe het werkt met contact aan/uit, maar kan het zijn dat hij in de koplamp massa maakt an de motor uit moet?? en dat omdat de lamp eruit is dat ie ergens stroom lekt?

nouja ik heb geprobeert om het een beetje op een rijtje te zetten :lol:
zelf kom ik er niet uit, alle hulp is welkom, alvast bedankt.
Niels
Site Admin
Site Admin

Bericht door Niels »

De 2e stand van het contactslot is altijd licht aan, ook zonder accu.
Ik zou toch maar eens kijken of je kabelboom nog compleet en origineel is...
Andries
1500km gereden
1500km gereden

Bericht door Andries »

ik wil mijn blokdelen en volgende week mijn carters ontvetten/schoonmaken, want die zijn erg smerig
ik zat zelf te denken aan spiritus met water in een emmer/bak en daarin alles leggen
kan dit, zo ja hoe lang moet het dan ongeveer staan en zo nee hoe kan ik het dan doen?
Triforce
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Triforce »

ik doe het altijd in diesel, of met remmen reiniger werkt ook perfect
jerrow
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door jerrow »

Hey, ik had een klein vraagje.

Hoe kun je nou weten wanneer je een 5bak blokje hebt?

Heeft een 4-bak zo'n "vorkje" waar het neutraal-kogeltje zit boven het blok?

Zijn er 5 bakjes gemaakt met Membraaminlaat?

Stel dat ik een blokje heb gevonden in een schuur dat zo'n "vorkje" heeft, nummers die beginnen met FS1-6...... niet glad maar met ribbels, en die heeft een membraaminlaat. Wie zou dan kunnen zeggen van welke FS1 dit komt en of dit een 5 bakkie is?
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

5-bakken zijn uitgebracht in membraan- en roterende inlaat. Een 5-bak heeft altijd zo'n vorkje en daaronder zo'n soort van kruiskopschroefje. Een 4-bak niet, daar is dat stuk waar die neutraalhouder in zit bij een 5-bak, onbewerkt gelaten van het gietstuk. Beste is nog om er ff een schakelpedaal op te zetten :P
jerrow
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door jerrow »

Tombo schreef:5-bakken zijn uitgebracht in membraan- en roterende inlaat. Een 5-bak heeft altijd zo'n vorkje en daaronder zo'n soort van kruiskopschroefje. Een 4-bak niet, daar is dat stuk waar die neutraalhouder in zit bij een 5-bak, onbewerkt gelaten van het gietstuk. Beste is nog om er ff een schakelpedaal op te zetten :P

Hey super, dan heb ik toch een mooie schuurvondst gedaan... :D

Lalalala :jeej:
PD
1250km gereden
1250km gereden

Bericht door PD »

Triforce schreef:ik doe het altijd in diesel, of met remmen reiniger werkt ook perfect

een lege jarry can open snijden beetje was benzine in de bodem doen carters er in
en dan met een verf kwast alles schoon borstelen,

wat werkt echt heeel goed :lol:
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Ik gebruik tegenwoordig Dasty ontvetter van de Wibra, werkt beter als remmenreiniger :P Ik heb er mn hele achternaaf vetvrij mee gekregen (gemonteerd in de brommer, that is), dat lukte met wasbenzine/thinner/remmenreiniger etc allemaal niet. Die is nu weer mooi blank
Niels
Site Admin
Site Admin

Bericht door Niels »

Tombo schreef:5-bakken zijn uitgebracht in membraan- en roterende inlaat. Een 5-bak heeft altijd zo'n vorkje en daaronder zo'n soort van kruiskopschroefje. Een 4-bak niet, daar is dat stuk waar die neutraalhouder in zit bij een 5-bak, onbewerkt gelaten van het gietstuk. Beste is nog om er ff een schakelpedaal op te zetten :P

Er zit niet echt een kruiskopschroefje onder ofzo, dat vorkje zit gewoon met een kruiskopbout vast.
Onder het vorkje zit een bus (soort van T vorm) met dan in het verticale deel een hol gedeelte met daarin een veertje en een kogeltje.
Werkt redelijk simpel en dit soort principes zitten ook op veel van de grotere Yamaha's :wink:

@ jerrow: FS1-6 is waarschijnlijk een 5bak met membraaninlaat van 1974 of 1975 (FS50)
Andries
1500km gereden
1500km gereden

Bericht door Andries »

Tombo schreef:Ik gebruik tegenwoordig Dasty ontvetter van de Wibra, werkt beter als remmenreiniger :P Ik heb er mn hele achternaaf vetvrij mee gekregen (gemonteerd in de brommer, that is), dat lukte met wasbenzine/thinner/remmenreiniger etc allemaal niet. Die is nu weer mooi blank

mooi ga ik dat eens proberen
jerrow
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door jerrow »

Niels schreef:

Er zit niet echt een kruiskopschroefje onder ofzo, dat vorkje zit gewoon met een kruiskopbout vast.
Onder het vorkje zit een bus (soort van T vorm) met dan in het verticale deel een hol gedeelte met daarin een veertje en een kogeltje.
Werkt redelijk simpel en dit soort principes zitten ook op veel van de grotere Yamaha's :wink:

@ jerrow: FS1-6 is waarschijnlijk een 5bak met membraaninlaat van 1974 of 1975 (FS50)

Ja, had het ook op't framenummerverloop gelezen. Me very happy man :happy:
nico
500km gereden
500km gereden

Bericht door nico »

heey

had ff een snelle vraag
ben nu bezig met me voor vork want die ware lek...
maar ik heb nu de rubber er af en nu wil ik de pote er ui hale maar dat lukt nie want er zit een chrome bus over heen maar die krijg ik nie los..

dus mijn vraag is hoe krijg ik die los??? :wink:
nico
500km gereden
500km gereden

Bericht door nico »

volgens mij moet ik hem draaie maar dat had ik net ook geprobeert maar dat lukt nie :?
Gesloten