Het grote kleine vragen topic v2.0
hey gasten,
nog even voor de zekerheid, waar komt de spanning vandaan waar de koplamp op brandt? ik heb geen accu.
ik dacht dat ie brandde als de motor draait, mijn oom zij daarentegen dat er ergens een schakelaar moet zitten om de lampen uit te zetten.
heb drie standen in mijn contactslot, is de tweede stand 'licht aan' als je een accu hebt?
misschien een beetje verwarrend want ik probeer uit te zoeken waarom mijn brommert zo raar doet.
aankicken wil ie niet, aanlopen wel. dat is opzich al niet de bedoeling. misschien omdat je met aanlopen een sterkere vonk krijgt?
ik krijg wel benzine want de bougie is nat, maar wel zwart.
áls hij eindelijk aan is giert ie als een gek in overtoeren zodra ik van 2 naar neutraal schakel. dat valt niet te verhelpen met de neutraalschroef dan slaat ie uit en als ik een beetje gas geef zegt ie 'bluueeghhbrap'
.
als ik mijn brommer uit wil zetten als ie zo staat te gieren, doet ie dat niet. het contactslot is dus kapot. of niet.
had ik dus de bovenkant van het contactslot eraf gehaald, zodat ie geen signaal geeft, ik aankicke: heel even broem broem en dat was het.
ik heb geen flauw idee waar dat aan kan liggen. dus ik proberen wanneer ie vonkt; doet ie dus in alledrie de standen(van het contactslot).
ook is de gelijkrichtercel kapot maar dat is al een tijdje geleden. de lampen zijn er ook allemaal uit nu om vervangen te worden. nou heb ik geen idee hoe het werkt met contact aan/uit, maar kan het zijn dat hij in de koplamp massa maakt an de motor uit moet?? en dat omdat de lamp eruit is dat ie ergens stroom lekt?
nouja ik heb geprobeert om het een beetje op een rijtje te zetten
zelf kom ik er niet uit, alle hulp is welkom, alvast bedankt.
nog even voor de zekerheid, waar komt de spanning vandaan waar de koplamp op brandt? ik heb geen accu.
ik dacht dat ie brandde als de motor draait, mijn oom zij daarentegen dat er ergens een schakelaar moet zitten om de lampen uit te zetten.
heb drie standen in mijn contactslot, is de tweede stand 'licht aan' als je een accu hebt?
misschien een beetje verwarrend want ik probeer uit te zoeken waarom mijn brommert zo raar doet.
aankicken wil ie niet, aanlopen wel. dat is opzich al niet de bedoeling. misschien omdat je met aanlopen een sterkere vonk krijgt?
ik krijg wel benzine want de bougie is nat, maar wel zwart.
áls hij eindelijk aan is giert ie als een gek in overtoeren zodra ik van 2 naar neutraal schakel. dat valt niet te verhelpen met de neutraalschroef dan slaat ie uit en als ik een beetje gas geef zegt ie 'bluueeghhbrap'

als ik mijn brommer uit wil zetten als ie zo staat te gieren, doet ie dat niet. het contactslot is dus kapot. of niet.

had ik dus de bovenkant van het contactslot eraf gehaald, zodat ie geen signaal geeft, ik aankicke: heel even broem broem en dat was het.
ik heb geen flauw idee waar dat aan kan liggen. dus ik proberen wanneer ie vonkt; doet ie dus in alledrie de standen(van het contactslot).
ook is de gelijkrichtercel kapot maar dat is al een tijdje geleden. de lampen zijn er ook allemaal uit nu om vervangen te worden. nou heb ik geen idee hoe het werkt met contact aan/uit, maar kan het zijn dat hij in de koplamp massa maakt an de motor uit moet?? en dat omdat de lamp eruit is dat ie ergens stroom lekt?
nouja ik heb geprobeert om het een beetje op een rijtje te zetten

zelf kom ik er niet uit, alle hulp is welkom, alvast bedankt.
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: 03 feb 2007, 21:19
- jerrow
- 1000km gereden
- Berichten: 1179
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:15
- Locatie: Sint-Truiden
Hey, ik had een klein vraagje.
Hoe kun je nou weten wanneer je een 5bak blokje hebt?
Heeft een 4-bak zo'n "vorkje" waar het neutraal-kogeltje zit boven het blok?
Zijn er 5 bakjes gemaakt met Membraaminlaat?
Stel dat ik een blokje heb gevonden in een schuur dat zo'n "vorkje" heeft, nummers die beginnen met FS1-6...... niet glad maar met ribbels, en die heeft een membraaminlaat. Wie zou dan kunnen zeggen van welke FS1 dit komt en of dit een 5 bakkie is?
Hoe kun je nou weten wanneer je een 5bak blokje hebt?
Heeft een 4-bak zo'n "vorkje" waar het neutraal-kogeltje zit boven het blok?
Zijn er 5 bakjes gemaakt met Membraaminlaat?
Stel dat ik een blokje heb gevonden in een schuur dat zo'n "vorkje" heeft, nummers die beginnen met FS1-6...... niet glad maar met ribbels, en die heeft een membraaminlaat. Wie zou dan kunnen zeggen van welke FS1 dit komt en of dit een 5 bakkie is?
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18360
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
5-bakken zijn uitgebracht in membraan- en roterende inlaat. Een 5-bak heeft altijd zo'n vorkje en daaronder zo'n soort van kruiskopschroefje. Een 4-bak niet, daar is dat stuk waar die neutraalhouder in zit bij een 5-bak, onbewerkt gelaten van het gietstuk. Beste is nog om er ff een schakelpedaal op te zetten 

- jerrow
- 1000km gereden
- Berichten: 1179
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:15
- Locatie: Sint-Truiden
Tombo schreef:5-bakken zijn uitgebracht in membraan- en roterende inlaat. Een 5-bak heeft altijd zo'n vorkje en daaronder zo'n soort van kruiskopschroefje. Een 4-bak niet, daar is dat stuk waar die neutraalhouder in zit bij een 5-bak, onbewerkt gelaten van het gietstuk. Beste is nog om er ff een schakelpedaal op te zetten
Hey super, dan heb ik toch een mooie schuurvondst gedaan...

Lalalala

- PD
- 1250km gereden
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: 30 jun 2008, 12:26
- Locatie: Zevenaar
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18360
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
-
- Site Admin
- Berichten: 11146
- Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
- Locatie: Den Haag
Tombo schreef:5-bakken zijn uitgebracht in membraan- en roterende inlaat. Een 5-bak heeft altijd zo'n vorkje en daaronder zo'n soort van kruiskopschroefje. Een 4-bak niet, daar is dat stuk waar die neutraalhouder in zit bij een 5-bak, onbewerkt gelaten van het gietstuk. Beste is nog om er ff een schakelpedaal op te zetten
Er zit niet echt een kruiskopschroefje onder ofzo, dat vorkje zit gewoon met een kruiskopbout vast.
Onder het vorkje zit een bus (soort van T vorm) met dan in het verticale deel een hol gedeelte met daarin een veertje en een kogeltje.
Werkt redelijk simpel en dit soort principes zitten ook op veel van de grotere Yamaha's

@ jerrow: FS1-6 is waarschijnlijk een 5bak met membraaninlaat van 1974 of 1975 (FS50)
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: 03 feb 2007, 21:19
Tombo schreef:Ik gebruik tegenwoordig Dasty ontvetter van de Wibra, werkt beter als remmenreinigerIk heb er mn hele achternaaf vetvrij mee gekregen (gemonteerd in de brommer, that is), dat lukte met wasbenzine/thinner/remmenreiniger etc allemaal niet. Die is nu weer mooi blank
mooi ga ik dat eens proberen
- jerrow
- 1000km gereden
- Berichten: 1179
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:15
- Locatie: Sint-Truiden
Niels schreef:Tombo schreef:5-bakken zijn uitgebracht in membraan- en roterende inlaat. Een 5-bak heeft altijd zo'n vorkje en daaronder zo'n soort van kruiskopschroefje. Een 4-bak niet, daar is dat stuk waar die neutraalhouder in zit bij een 5-bak, onbewerkt gelaten van het gietstuk. Beste is nog om er ff een schakelpedaal op te zetten
Er zit niet echt een kruiskopschroefje onder ofzo, dat vorkje zit gewoon met een kruiskopbout vast.
Onder het vorkje zit een bus (soort van T vorm) met dan in het verticale deel een hol gedeelte met daarin een veertje en een kogeltje.
Werkt redelijk simpel en dit soort principes zitten ook op veel van de grotere Yamaha's
@ jerrow: FS1-6 is waarschijnlijk een 5bak met membraaninlaat van 1974 of 1975 (FS50)
Ja, had het ook op't framenummerverloop gelezen. Me very happy man

-
- 500km gereden
- Berichten: 866
- Lid geworden op: 24 mei 2007, 20:24
- Locatie: putten