Wat zit je mee vandaag? 3
- marco
- Sheriff of the Posbank
Re: Wat zit je mee vandaag? 3
Sleutelen op de meeting 4 laif 

- hans.m
- 1500km gereden
tot straks 

-
- 2500km gereden
Dat het eindelijk mee zit met de gezondheid ik ben net op controle geweest.
hartslag was netjes, cholesterol was onder de norm, suiker was goed en de bloeddruk was prima
vrijdag nog wel bloed laten prikken en urine inleveren om te kijken hoe het de afgelopen 3 maanden is geweest
maar het was allemaal positief dit keer.
ben er blij mee
hartslag was netjes, cholesterol was onder de norm, suiker was goed en de bloeddruk was prima

vrijdag nog wel bloed laten prikken en urine inleveren om te kijken hoe het de afgelopen 3 maanden is geweest
maar het was allemaal positief dit keer.
ben er blij mee

- Jeti
- 17500km gereden
Mooi zo, nu zo zien te houden! 
Mij zit mee dat ik ineens best veel geïnteresseerden heb op mijn opruim oud ijzer. Ga zelfs wielen naar Denemarken verzenden. Heb ik weer wat te doen, en kan ik weer een keertje tanken

Mij zit mee dat ik ineens best veel geïnteresseerden heb op mijn opruim oud ijzer. Ga zelfs wielen naar Denemarken verzenden. Heb ik weer wat te doen, en kan ik weer een keertje tanken

-
- 2000km gereden
Dat ik nu denk te begrijpen waarom het Spanninga-achterlicht niet meer op een (FS1-)brommer gemonteerd mocht worden :

Als destijds inderdaad een brommerachterlicht geen licht mocht doorlaten aan de zijkanten, dan gaf dat "witte" kunststof een probleem. Theoretisch zou dus dan ook Puch andere achterlichten moeten zijn monteren i.p.v. "hun" Spanninga-achterlicht
.

Als destijds inderdaad een brommerachterlicht geen licht mocht doorlaten aan de zijkanten, dan gaf dat "witte" kunststof een probleem. Theoretisch zou dus dan ook Puch andere achterlichten moeten zijn monteren i.p.v. "hun" Spanninga-achterlicht

-
- 2500km gereden
ik geloof dat daar minder zwaar aan getild werd willem een hoop achterlichten straalden ook naar de zijkant.
Tussen 40-45 mochten ze helemaal niet stralen
maar het spanninga lichtje was maar een nood oplossing omdat dat Stanley licht afgekeurd werd.
Tussen 40-45 mochten ze helemaal niet stralen

maar het spanninga lichtje was maar een nood oplossing omdat dat Stanley licht afgekeurd werd.
-
- 2000km gereden
fs1man schreef:maar het spanninga lichtje was maar een nood oplossing omdat dat Stanley licht afgekeurd werd.
En waarom werd het Stanley-licht afgekeurd

Yamaha was gerust op de hoogte van het feit dat het Stanley-licht in Nederland niet op een brommer gemonteerd mocht worden en monteerde dus een achterlicht dat al wel gebruikt werd... de Spanninga. Wellicht werden de regels verscherpt en mocht ook dat Spanninga-licht niet meer... dan zouden we eens moeten kijken of Puch na 1970 nog wel Spanninga-lichten gebruikte, maar als ik me niet vergis gebruikten zij (vervolgens ?) de Lucia 10.
-
- 2500km gereden
Wat ik nu ga zeggen heb ik puur van horen zeggen de fs1 zou in eerste instantie voor de type goedkeuring zijn aangeboden vrijwel geheel in 5 bak uitvoering met Stanley achterlicht en hoge uitlaat maar met 4 bak en het fiets systeem.
Het Stanley achterlicht werd o.a. afgekeurd vanwege de afmeting van de reflector en de hoge uitlaat omdat deze het fietsen belemmerde.
Er waren destijds al brommers met een hoge uitlaat maar die liepen anders en belemmerde het fietsen niet.
Voor de uitlaat en het achterlicht is in Nederland naar een oplossing gezocht en daar kwam de 3 delige 69 uitlaat uit en het Spanninga achterlicht.
De uitstraling naar de zijkanten was volgens mij meer een opmerking zoals je die tegenwoordig ook krijgt bij je apk zo van als er verder geen afkeur punten zijn is het goed maar omdat in dit geval nu de reflector te klein is vermelden we dit ook gewoon omdat het ergens in de regeltjes stond.
De regels zijn zeker niet strenger geworden voor wat betreft de uitstraling Willem niet veel later kwam de Puch maxi met het bekende kleine vierkante achterlicht
dat naar alle kanten uit straalde en ook Peugeot had een achterlicht dat alle kanten uit straalde behalve naar beneden.
Er stond in de wet dat de kentekenplaat verlicht moest zijn maar het verzekering plaatje was geen kentekenplaat en hoefden daarom ook niet verlicht te zijn.
er waren brommers als bijvoorbeeld Peugeot en volgens mij Honda die hadden het plaatje onder het bagage rekje zitten dus boven het achterlicht.
In 1975 en 76 zijn in Nederland de opstaande Ulo achterlichten gemonteerd maar ook dit was een Nederlands idee omdat het sokkel achterlicht niet echt in de smaak viel
dat de hoeken zwart werden gemaakt was omdat ze zich in wilden dekken tegen het toen nog bestaande regeltje de uitstraling naar de zij kanten , dat is bij de latere Stanley achterlichten ook gedaan maar fietsen hadden allang achterlichten die wel degelijk naar de zijkanten uit straalden.
de regel werd pas verwijderd uit het regelement toen Volvo met de v 40 kwam deze had standaard aan de zijkant verlichting en ja die werd in Nederland gebouwd economische belangen toen kon de wet wel snel veranderd worden
maar voorheen werden vooral Amerikaanse autos afgekeurd die aan de zijkant verlichting hadden tijdens de apk.
Het Stanley achterlicht werd o.a. afgekeurd vanwege de afmeting van de reflector en de hoge uitlaat omdat deze het fietsen belemmerde.
Er waren destijds al brommers met een hoge uitlaat maar die liepen anders en belemmerde het fietsen niet.
Voor de uitlaat en het achterlicht is in Nederland naar een oplossing gezocht en daar kwam de 3 delige 69 uitlaat uit en het Spanninga achterlicht.
De uitstraling naar de zijkanten was volgens mij meer een opmerking zoals je die tegenwoordig ook krijgt bij je apk zo van als er verder geen afkeur punten zijn is het goed maar omdat in dit geval nu de reflector te klein is vermelden we dit ook gewoon omdat het ergens in de regeltjes stond.
De regels zijn zeker niet strenger geworden voor wat betreft de uitstraling Willem niet veel later kwam de Puch maxi met het bekende kleine vierkante achterlicht
dat naar alle kanten uit straalde en ook Peugeot had een achterlicht dat alle kanten uit straalde behalve naar beneden.
Er stond in de wet dat de kentekenplaat verlicht moest zijn maar het verzekering plaatje was geen kentekenplaat en hoefden daarom ook niet verlicht te zijn.
er waren brommers als bijvoorbeeld Peugeot en volgens mij Honda die hadden het plaatje onder het bagage rekje zitten dus boven het achterlicht.
In 1975 en 76 zijn in Nederland de opstaande Ulo achterlichten gemonteerd maar ook dit was een Nederlands idee omdat het sokkel achterlicht niet echt in de smaak viel
dat de hoeken zwart werden gemaakt was omdat ze zich in wilden dekken tegen het toen nog bestaande regeltje de uitstraling naar de zij kanten , dat is bij de latere Stanley achterlichten ook gedaan maar fietsen hadden allang achterlichten die wel degelijk naar de zijkanten uit straalden.
de regel werd pas verwijderd uit het regelement toen Volvo met de v 40 kwam deze had standaard aan de zijkant verlichting en ja die werd in Nederland gebouwd economische belangen toen kon de wet wel snel veranderd worden

maar voorheen werden vooral Amerikaanse autos afgekeurd die aan de zijkant verlichting hadden tijdens de apk.
- Wiking
- 500km gereden
Ik was vandaag wat spullen aan het verzamelen voor de koningsdag markt en in een klein zakje vond ik het 1988 verzekeringsplaatje van mijn RD 

-
- 2000km gereden
Dat ik weer zonder problemen de berichten hier kan lezen nadat mijn grafische kaart de geest had gegeven en er continu een "vitrage" over mijn scherm hing... gisteren op de vrijmarkt een werkende kaart op de kop getikt voor slechts € 5
.
(ben nu dus 4-5 dagen nieuwe berichtjes aan het doorlezen)

(ben nu dus 4-5 dagen nieuwe berichtjes aan het doorlezen)
- Nickvdb
- 250km gereden
Wilde misschien een stuurslotje kopen, aangezien ik 'm altijd in centrum Antwerpen zet, maar kon me er nooit voor opbrengen er 40 eur voor te betalen..
Vandaag het kot opgeruimd, bleek dat er een stuurslotje zat op één van de oude onderdelen die Jens bij m'n FS1 had gestoken... Past met m'n sleuteltje!
Vandaag het kot opgeruimd, bleek dat er een stuurslotje zat op één van de oude onderdelen die Jens bij m'n FS1 had gestoken... Past met m'n sleuteltje!

- Jeti
- 17500km gereden
Schuurvondsten in eigen schuur zijn altijd leuk.
(maar niet altijd positief.. Of je hebt teveel, of het is een te grote rommel
)
(maar niet altijd positief.. Of je hebt teveel, of het is een te grote rommel

- Nickvdb
- 250km gereden
Jeti schreef:Schuurvondsten in eigen schuur zijn altijd leuk.
(maar niet altijd positief.. Of je hebt teveel, of het is een te grote rommel)
Ik kies voor optie 2
-
- 500km gereden
Er ligt hier een mooie gps en gopro op mijn bureau! Rararara, voor wanneer? 

- Jeti
- 17500km gereden