Pagina 83 van 99

Geplaatst: 09 apr 2009, 14:29
door Jeti
Had vanmorgen iemand van het magazijn aan de lijn die zei dat ze het niet konden bestellen.
En langsgaan is niet heel heel om de hoek ofzo.

Trouwens in Groesbeek bedrijf gevonden die het kan bestellen, maar dan hebben ze het dinsdag pas.

Geplaatst: 09 apr 2009, 19:32
door fs1man
Gebruik dit frame nr maar was een 3e9 met schijfrem:3E9-200318. :wink:

Geplaatst: 09 apr 2009, 20:31
door Jeti
Maar is dat hetzelfde als RD mx dan?
Ga morgen eens kijken met Jeroen, en kijken of we dan ter plekke een oplossing kunnen vinden, desnoods voor de keuring eventjes.

Geplaatst: 09 apr 2009, 21:48
door fs1man
ik ken de rd,s met 2 schokbrekers achter eigenlijk alleen maar die hebben altijd dezelfde schijfrem gehad als de fs1, ik neem aan dat dat met de mono chock niet anders is.

hmm ik heb net even je foto,s bekeken maar volgens mij is de stuurpot anders dan die van een fs1 maar kan de rempot niet erg goed zien :roll:

Geplaatst: 10 apr 2009, 04:02
door Yamaha rd50m
joscabrio schreef:ik ken de rd,s met 2 schokbrekers achter eigenlijk alleen maar die hebben altijd dezelfde schijfrem gehad als de fs1, ik neem aan dat dat met de mono chock niet anders is.

hmm ik heb net even je foto,s bekeken maar volgens mij is de stuurpot anders dan die van een fs1 maar kan de rempot niet erg goed zien :roll:


op rd's hebben ook 4 types remmen gestaan, allereerste met trommel, den met schijf oude type met plakkertje erop, dan schijft nieuwer type achter de vork, en dan schijf nieuwer type voor de vork...

Geplaatst: 10 apr 2009, 09:17
door Jeti
De remblokken van de mx zijn in ieder geval anders dan van de "gewone" rd, maar weet niet hoeveel dat over de rest zegt ;)
Maar we gaan straks kijken naar een keurings-oplossing en Massink kan waarschijnlijk de goede bestellen, dus dat kan er dan na de keuring weer op ;) Komt wel goed :)

Geplaatst: 10 apr 2009, 09:41
door jeroenvans
tot straks jet :lol:

Geplaatst: 10 apr 2009, 12:05
door Dingetje
jeroenvans schreef:
PD schreef:
Dingetje schreef:mn zusje heeft een Sym MIO 50 brom die nu 45 gaat, maar k wou hem iets opvoeren door vario eruit te halen, want er zit volgens mij geen cdi begrenzing op. Moet ik dan ook de sproeier veranderen?


vario ring lekker laten zitten,
op de cdi zit een rode of een roze draad(weet het niet uit me hoofd bij sym mio) haal die er af en je cdi is ontgrenst
bij sym zit een lus aan de zijkant van de cdi, als je die niet hebt, dan is het een nieuw type, en heb je een andere cdi nodig... (is duur)
varioring er zekers uithalen, en sproeier niet veranderen...


ik ben dr nu ff mee bezig
dit is een hele wazige foto, maar je ziet wel iets
bedoel je deze rode lus? het lijkt meer op een zekering ofzo
Afbeelding

Geplaatst: 10 apr 2009, 12:29
door jonnotje
dat is ook een zekering ja, die bedoelt hij niet denk ik, volgens mij moet je bij de cdi ontsteking zoeken, niet bij de accu.. ze zullen het vast wel goed hebben verstopt

Geplaatst: 10 apr 2009, 12:32
door Dingetje
ja het cdi zie je links nog net op de foto
maar daar komen maar een paar draadjes uit en geen rode lus
nu zag ik enkel die rode lus dus k vond het de moeite waard om te vragen:P
waarschijnlijk is dit dus een nieuwer type cdi

Geplaatst: 10 apr 2009, 12:54
door jonnotje
ff google zoeken misschien.. of van die scooter site's die weten er veel vanaf

Geplaatst: 10 apr 2009, 13:11
door Dingetje
ja heb k gedaan, maar er lopen daar zoveel beunhazen rond dat iedereen iets anders zegt, maar k geloof jeroenvans, dat de begrenzing er nie afkan en dus een andere cdi inmoet, maar dan haal k de vario er wel uit.

Geplaatst: 10 apr 2009, 14:45
door jonnotje
die ring die je er tussenuit haalt, moet je er achter terug doen.. anders is je krukas niet vol

dus:

Bout/ring "vario" ring "vario"

word:

Bout/ring "vario" "vario" Ring



edit:
ik schreef 2x vario, omdat hij uit 2 delen bestaat, éen deel met de rolletjes, en een achterdeel

Geplaatst: 10 apr 2009, 18:23
door thomas-18
Welke verf gebruik je voor de onderpoten?

Geplaatst: 10 apr 2009, 18:56
door reddevil
zilveren bij de karwei :D