Iemand van mijn pa zijn werk heeft net gebeld dat hij zijn gestorven grootvader zijn schuur aan het opruimen is en dat hij zelf de gereedschappen niet wilt gebruiken. En omdat hij het zo cool vind dat ik een oldtimer brommer heb, wilt hij al dat gerief graag aan mij geven.
En ik heb mijn dolken terug gevonden op zolder!
Ik moet er wel een beetje roest afhalen en ze weer scherp maken. Moehahahhaha!
Wat mee zit is dat de tzr weer bruikbaar is maar wat meteen weer duidelijk word is nu hij weer gebruikt word hij ook weer gelijk de ruimte op eist. toen hij kapot stond kon hij in een hoekje tegen de muur , maar nu staat hij weer klaar om weg te rijden en neemt toch een plaats waar 2 fs1,tjes kunnen staan. Nu staan er 4 fs1,tjes waarvan er een gebruikt kan worden en eentje die op een andere condensator wacht en een lekke band heeft, de andere 2 zijn niet compleet. de een is een 378 en de ander is een fs1 de 378 zit best wel wat revisie werk aan denk aan het complete dx gebeuren inclusief de vork een nieuw achterspatbord een zadel een ontsteking en ondertussen een accu en nog wat kleine dingen en de sterwielen moeten nog opgeknapt worden helicols voor het voorwiel en opnieuw lakken van beiden wielen. De fs1 wacht nog op zijn motor en er moet nog een voorwiel voor gespaakt worden daarnaast moet ook van deze de voorvork nieuwe keringen hebben en vork hoezen en een origineel zij contactslot er zit nu tijdelijk een imitatie op en verder ook wat kleine dingetjes. ik ben nu sinds 2008 bezig en steeds gepoogt alles rijdend te krijgen maar het spul is oud en de onderdelen die je nieuw of gebruikt koopt gaan ook weer kapot of zijn het net niet helemaal daarmee doel ik op de imitatie onderdelen , omdat ik deze destijds wel nieuw gekocht heb maar ondertussen alweer grotendeels vervangen heb voor originele blijven deze brommertjes toch geld kosten daarnaast gaat er natuurlijk in huis ook wel eens wat kapot of moet vervangen worden en ook de auto heeft af en toe onderhoud of een onderdeeltje nodig. kortom ik heb het al vaker gezegd maar wil ik rijdende fs1,tjes hebben en houden dan moet ik gaan halveren de twee die nu nog het meeste nodig hebben gaan weer uit elkaar en gaan op de schap en als er dan wat van de over gebleven twee kapot gaat heb ik het liggen , het geeft ook in de schuur wat meer ruimte. de tweede tzr word eveneens niet meer opgebouwd er gaan dus 3 brommers op de schap. de fs1,tjes die rijdend worden of blijven zijn de 69er en de 72er het blokje van de 72er zit momenteel onder de 69er omdat het 69er blokje nog bij henk jan ligt en de 72er heeft momenteel het 2ru blokje dat word dus nog gewisseld als het 69er blok terug is. Omdat ik maar een zijkap heb met inham die zit op de 69er gaat de originele hoge uitlaat die er zeer slecht uit ziet er af en gaat de nog vrij nieuwe hoge uitlaat van de 72 er op de 69er de 72er krijgt dan weer een dikke luhac uitlaat. Het DX gebeuren zal uit eindelijk wel gereviseerd worden en zal met of het fs1 frame of het 378 frame voor de winter opgebouwd worden om met het 2ru blok in de wintermaanden te rijden met de sterwielen. Geloof me dat ik ze liever allemaal gebouwd of beter gezegd af gemaakt had maar het moet financieel en lichamelijk ook mogelijk zijn en je moet er de ruimte voor hebben, ze na elk seizoen uit elkaar halen omdat ze anders te vochtig staan worden ze ook niet beter van. twee fs1 tjes en de tzr die kan ik bij mijn moeder in de wintermaanden in een verwarmde berging zetten maar nog 2 fs1 ,tjes en nog een tzr dat gaat niet passen vandaar dat ik nu voor deze oplossing heb gekozen.
Op het schap heb je ze ook nog, Jos, rustigaan en je ziet later wel weer. Kunt er altijd weer 1 of 2 ombouwen. Die van jou zijn (gelukkig!) toch geen folder modellen, dus het maakt niet uit wat voor wielen, zadel en tankset je erop zet.
fs1man schreef:Wat mee zit is dat de tzr weer bruikbaar is maar wat meteen weer duidelijk word is nu hij weer gebruikt word hij ook weer gelijk de ruimte op eist. toen hij kapot stond kon hij in een hoekje tegen de muur , maar nu staat hij weer klaar om weg te rijden en neemt toch een plaats waar 2 fs1,tjes kunnen staan. Nu staan er 4 fs1,tjes waarvan er een gebruikt kan worden en eentje die op een andere condensator wacht en een lekke band heeft, de andere 2 zijn niet compleet. de een is een 378 en de ander is een fs1 de 378 zit best wel wat revisie werk aan denk aan het complete dx gebeuren inclusief de vork een nieuw achterspatbord een zadel een ontsteking en ondertussen een accu en nog wat kleine dingen en de sterwielen moeten nog opgeknapt worden helicols voor het voorwiel en opnieuw lakken van beiden wielen. De fs1 wacht nog op zijn motor en er moet nog een voorwiel voor gespaakt worden daarnaast moet ook van deze de voorvork nieuwe keringen hebben en vork hoezen en een origineel zij contactslot er zit nu tijdelijk een imitatie op en verder ook wat kleine dingetjes. ik ben nu sinds 2008 bezig en steeds gepoogt alles rijdend te krijgen maar het spul is oud en de onderdelen die je nieuw of gebruikt koopt gaan ook weer kapot of zijn het net niet helemaal daarmee doel ik op de imitatie onderdelen , omdat ik deze destijds wel nieuw gekocht heb maar ondertussen alweer grotendeels vervangen heb voor originele blijven deze brommertjes toch geld kosten daarnaast gaat er natuurlijk in huis ook wel eens wat kapot of moet vervangen worden en ook de auto heeft af en toe onderhoud of een onderdeeltje nodig. kortom ik heb het al vaker gezegd maar wil ik rijdende fs1,tjes hebben en houden dan moet ik gaan halveren de twee die nu nog het meeste nodig hebben gaan weer uit elkaar en gaan op de schap en als er dan wat van de over gebleven twee kapot gaat heb ik het liggen , het geeft ook in de schuur wat meer ruimte. de tweede tzr word eveneens niet meer opgebouwd er gaan dus 3 brommers op de schap. de fs1,tjes die rijdend worden of blijven zijn de 69er en de 72er het blokje van de 72er zit momenteel onder de 69er omdat het 69er blokje nog bij henk jan ligt en de 72er heeft momenteel het 2ru blokje dat word dus nog gewisseld als het 69er blok terug is. Omdat ik maar een zijkap heb met inham die zit op de 69er gaat de originele hoge uitlaat die er zeer slecht uit ziet er af en gaat de nog vrij nieuwe hoge uitlaat van de 72 er op de 69er de 72er krijgt dan weer een dikke luhac uitlaat. Het DX gebeuren zal uit eindelijk wel gereviseerd worden en zal met of het fs1 frame of het 378 frame voor de winter opgebouwd worden om met het 2ru blok in de wintermaanden te rijden met de sterwielen. Geloof me dat ik ze liever allemaal gebouwd of beter gezegd af gemaakt had maar het moet financieel en lichamelijk ook mogelijk zijn en je moet er de ruimte voor hebben, ze na elk seizoen uit elkaar halen omdat ze anders te vochtig staan worden ze ook niet beter van. twee fs1 tjes en de tzr die kan ik bij mijn moeder in de wintermaanden in een verwarmde berging zetten maar nog 2 fs1 ,tjes en nog een tzr dat gaat niet passen vandaar dat ik nu voor deze oplossing heb gekozen.
Ik ben net klaar met werken en stapte uit het huis en aan de overkant zie ik een prachtige witte Triumph Bonneville staan! :3 Moest ik natuurlijk weer vragen aan de eigenaar van het huis of die daar woont. *HEAVY BREATHING*
Ik zoek die mens al 1 jaar! Ik wist dat hij in Rupelmonde woonde, maar nog nooit had ik zijn motor zien staan. Wat ik hebben wil voor mijn verjaardag: EEN RIT ACHTEROP! <3 Ik ben ineens hyperactief.
Mihramoon schreef:Ik ben net klaar met werken en stapte uit het huis en aan de overkant zie ik een prachtige witte Triumph Bonneville staan! :3 Moest ik natuurlijk weer vragen aan de eigenaar van het huis of die daar woont. *HEAVY BREATHING*
Ik zoek die mens al 1 jaar! Ik wist dat hij in Rupelmonde woonde, maar nog nooit had ik zijn motor zien staan. Wat ik hebben wil voor mijn verjaardag: EEN RIT ACHTEROP! <3 Ik ben ineens hyperactief.
achterop Zelf rijden ja! Toch leuk, heel wat modellen met een knipoog naar het verleden: Triumph bonneville, kawasaki w800, bmw 9rt, norton 961, honda cb1100ex,...