Algemene vragen en antwoorden over de FS1
pee67
5000km gereden
Berichten: 5445 Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere
Bericht
door pee67 » 10 aug 2008, 18:48
Dit is toch het nieuwe type?
tandwieldrager vast op de naaf
Niels
Site Admin
Berichten: 11146 Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag
Bericht
door Niels » 10 aug 2008, 18:48
Er zit als je goed aan de binnenkant van de lagers kijkt (kijk door het gaatje heen) een bus (nr. 7) tussen de lagers met daarin een klein gaatje.
Als je iets door dat gaatje heen steekt en je slaat erop dan valt 1 van de lagers eruit (onderkant op dat moment) en de andere spreekt dan voor zich.
jerrow
1000km gereden
Berichten: 1179 Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:15
Locatie: Sint-Truiden
Bericht
door jerrow » 10 aug 2008, 18:54
Die foto is toch een oud type, of blijft het binnenwerk hetzelfde...?
Wel een toffe tip, da wist ik nie...
[s](ik heb ook namelijk nooit die lagers vernieuwd)[/s]
Niels
Site Admin
Berichten: 11146 Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag
Bericht
door Niels » 10 aug 2008, 19:14
Het binnenwerk is voor zover ik weet hetzelfde.
Ik had die tekening erbij gedaan om het even te visualiseren, het is inderdaad een oude type (de tekening)
Succes!
mpro09
10000km gereden
Berichten: 14285 Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:
Bericht
door mpro09 » 10 aug 2008, 23:26
zijn alle voorvorkkeeringen hetzelfde?
Niels
Site Admin
Berichten: 11146 Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag
Bericht
door Niels » 11 aug 2008, 07:22
Nee
FS1SE
1000km gereden
Berichten: 1038 Lid geworden op: 07 jan 2007, 13:12
Locatie: playa del carmen
Bericht
door FS1SE » 11 aug 2008, 09:05
voor fs1(se) zijn er 3 modellen 1 modell chroom schroef bus alle trommelrem modellen behalve 2ru
model 2 alle schijfrem modellen
model 3 sheriff bijna het zelfde als dx maar dan met binnen gat 27 inplaats van 26
mpro09
10000km gereden
Berichten: 14285 Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:
Bericht
door mpro09 » 11 aug 2008, 21:13
ok dus alle dx is wel het zelfde
bedankt
edje
Bericht
door edje » 12 aug 2008, 11:50
setup
ori 40.25mm f5b met iets verbrede uitlaatpoort
10mm carb
gevlakte protuna kop
hoge immi pijp
13-44 tandwielen
schijfinlaat
welke schijf zou het hier het best op doen. ori of een snele zo uit de winkel? of nog met andere timiningen?
Martijn
Bericht
door Martijn » 12 aug 2008, 13:13
Is n snelle schijf niet enkel handig voor een hoogtoerige cilinder ?
Nu ja ik zeg altijd maar zoek en zij gult vinden (A)
edje
Bericht
door edje » 12 aug 2008, 13:18
ja maar die schijfen kosten wel 20-30 euro per stuk, als een ander dan al gezocht en gevonden heeft.....
Martijn
Bericht
door Martijn » 12 aug 2008, 16:57
Hmm das dan lastig ja !
Ik had bij mijn 50 cc F5B met 16 mm en snelle 2f2 uitlaat een snelle schijf en dat liep echt bagger. Dus toen geswitched naar ori en toen ging hij weer !
Weet niet hoe dat bij jou zou gaan ...
edje
Bericht
door edje » 12 aug 2008, 17:01
ori 2ru? of ori oud model?
en die snelle die er in zat, wat voor een was dat? gewoon zo een als je standaard in de winkel kna kopen?
Martijn
Bericht
door Martijn » 12 aug 2008, 17:18
2ru
Triforce
2500km gereden
Berichten: 4927 Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle
Bericht
door Triforce » 12 aug 2008, 17:44
Martijn heeft een wannabe beumer
maar is onderhuids gewoon een 2RU toch?