The big small question topic, part 5

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Gesloten
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11146
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Als je echt de spoel meet dan zou het tegen 0 Ohm aan moeten zitten.
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

Niels schreef:Als je echt de spoel meet dan zou het tegen 0 Ohm aan moeten zitten.


Zoiets dacht ik al, ik zal een nieuwe gaan monteren morgen aangezien deze nog gewoon goed is.

maar zou dit het stotteren en niet goed in de toeren ook kunnen verhelpen??
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

Dat zou wel kunnen, maar dan denk ik eerder aan je tijdstip. Die staat echt helemaal goed?
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

Twowheeler schreef:Dat zou wel kunnen, maar dan denk ik eerder aan je tijdstip. Die staat echt helemaal goed?


Maakt niet uit in wel tijdstip ik hem zet, hij houdt in en wilt gewoon niet verder de toeren in want hij houdt gewoon op bij een bepaald aantal toeren en die blijft hetzelfde.
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10824
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Triforce schreef:Wat mag de weerstand zijn van een ontstekingsspoel??

Ik heb namelijk een weerstand van 395 ohm in de de spoel zitten van de cdi ontsteking!

Ik heb nog een nieuwe liggen als hij vervangen moet worden.

(zou dit de oorzaak kunnen zijn van het stotteren en inhouden??)


Meet de nieuwe even door en vergelijk. Een kapotte spoel laat geen stroom door, dus ik denk niet dat dat het is. Vaak is inhouden boven een bepaald toerental de bobine of de condensator/CDI. CDI's gaan vaak stuk op interne soldeerverbindingen. Sommigen maken ze open om te checken. Heb ik zelf alleen ooit bij een afstandsbediening gedaan.
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

NIX schreef:
Triforce schreef:Wat mag de weerstand zijn van een ontstekingsspoel??

Ik heb namelijk een weerstand van 395 ohm in de de spoel zitten van de cdi ontsteking!

Ik heb nog een nieuwe liggen als hij vervangen moet worden.

(zou dit de oorzaak kunnen zijn van het stotteren en inhouden??)


Meet de nieuwe even door en vergelijk. Een kapotte spoel laat geen stroom door, dus ik denk niet dat dat het is. Vaak is inhouden boven een bepaald toerental de bobine of de condensator/CDI. CDI's gaan vaak stuk op interne soldeerverbindingen. Sommigen maken ze open om te checken. Heb ik zelf alleen ooit bij een afstandsbediening gedaan.


Ik krijg nu ook helemaal geen vonk met de andere spoel, maar kan het zijn dat een cdi ontstekingsspoel wel een weerstand nodig heeft??

De nieuwe spoel heeft een weerstand van 2ohm dus 390ohm minder dan de andere.
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

maar ik ben er al achter wat is het, De CDI die gewoon stuk is, heb het maar nagevraagd aan iemand die er verstand van heeft.
Arnoute

Bericht door Arnoute »

is hammerite hittebestendig?
staat nie meteen vermeld, dus nee zeker?
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23445
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Arnoute schreef:is hammerite hittebestendig?
staat nie meteen vermeld, dus nee zeker?


Kan wel wat hebben maar is niet echt bestand tegen hoge temperaturen.
Yamaha Sheriff 1981
Arnoute

Bericht door Arnoute »

marco schreef:
Arnoute schreef:is hammerite hittebestendig?
staat nie meteen vermeld, dus nee zeker?


Kan wel wat hebben maar is niet echt bestand tegen hoge temperaturen.

voor uitlaatpijp van honda?
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

Dan moet je die hittebestendige verf hebben, anders gaat het zeker fout bij je bocht
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

zijn deze tanks hetzelfde qua model? Zo nee, wat is het verschil?
(het gaat dus niet om de stickers, dat zie ik zelf ook :P)

Afbeelding
Afbeelding
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

De stikkers zijn anders :prof: :mrgreen:

Denk dat ze hetzelfde zijn, als er verschil inzit zit het op het punt dat je niet ziet: de voorkant.
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

Vraag 2
Past een rd tank op een fs1?
Camiel
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5485
Lid geworden op: 06 jul 2009, 17:44

Bericht door Camiel »

Weet iemand hoe deze creatie eruit ziet :P?

een sherrifzadel met een 1j5/2f2 tank ??
een gewoon zadel met een sherrif tank ??

Ziet er verschrikkelijk uit denk ik :P
Maar zou t opzich wel eens willen zien XD
Niet dat ik t ooit zou willen voor mn brommer :P
Laatst gewijzigd door Camiel op 15 sep 2010, 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gesloten