Pagina 85 van 100

Geplaatst: 14 sep 2010, 21:27
door Niels
Als je echt de spoel meet dan zou het tegen 0 Ohm aan moeten zitten.

Geplaatst: 14 sep 2010, 23:09
door Triforce
Niels schreef:Als je echt de spoel meet dan zou het tegen 0 Ohm aan moeten zitten.


Zoiets dacht ik al, ik zal een nieuwe gaan monteren morgen aangezien deze nog gewoon goed is.

maar zou dit het stotteren en niet goed in de toeren ook kunnen verhelpen??

Geplaatst: 14 sep 2010, 23:18
door Twowheeler
Dat zou wel kunnen, maar dan denk ik eerder aan je tijdstip. Die staat echt helemaal goed?

Geplaatst: 15 sep 2010, 02:23
door Triforce
Twowheeler schreef:Dat zou wel kunnen, maar dan denk ik eerder aan je tijdstip. Die staat echt helemaal goed?


Maakt niet uit in wel tijdstip ik hem zet, hij houdt in en wilt gewoon niet verder de toeren in want hij houdt gewoon op bij een bepaald aantal toeren en die blijft hetzelfde.

Geplaatst: 15 sep 2010, 09:32
door NIX
Triforce schreef:Wat mag de weerstand zijn van een ontstekingsspoel??

Ik heb namelijk een weerstand van 395 ohm in de de spoel zitten van de cdi ontsteking!

Ik heb nog een nieuwe liggen als hij vervangen moet worden.

(zou dit de oorzaak kunnen zijn van het stotteren en inhouden??)


Meet de nieuwe even door en vergelijk. Een kapotte spoel laat geen stroom door, dus ik denk niet dat dat het is. Vaak is inhouden boven een bepaald toerental de bobine of de condensator/CDI. CDI's gaan vaak stuk op interne soldeerverbindingen. Sommigen maken ze open om te checken. Heb ik zelf alleen ooit bij een afstandsbediening gedaan.

Geplaatst: 15 sep 2010, 13:47
door Triforce
NIX schreef:
Triforce schreef:Wat mag de weerstand zijn van een ontstekingsspoel??

Ik heb namelijk een weerstand van 395 ohm in de de spoel zitten van de cdi ontsteking!

Ik heb nog een nieuwe liggen als hij vervangen moet worden.

(zou dit de oorzaak kunnen zijn van het stotteren en inhouden??)


Meet de nieuwe even door en vergelijk. Een kapotte spoel laat geen stroom door, dus ik denk niet dat dat het is. Vaak is inhouden boven een bepaald toerental de bobine of de condensator/CDI. CDI's gaan vaak stuk op interne soldeerverbindingen. Sommigen maken ze open om te checken. Heb ik zelf alleen ooit bij een afstandsbediening gedaan.


Ik krijg nu ook helemaal geen vonk met de andere spoel, maar kan het zijn dat een cdi ontstekingsspoel wel een weerstand nodig heeft??

De nieuwe spoel heeft een weerstand van 2ohm dus 390ohm minder dan de andere.

Geplaatst: 15 sep 2010, 15:45
door Triforce
maar ik ben er al achter wat is het, De CDI die gewoon stuk is, heb het maar nagevraagd aan iemand die er verstand van heeft.

Geplaatst: 15 sep 2010, 17:19
door Arnoute
is hammerite hittebestendig?
staat nie meteen vermeld, dus nee zeker?

Geplaatst: 15 sep 2010, 17:20
door marco
Arnoute schreef:is hammerite hittebestendig?
staat nie meteen vermeld, dus nee zeker?


Kan wel wat hebben maar is niet echt bestand tegen hoge temperaturen.

Geplaatst: 15 sep 2010, 17:25
door Arnoute
marco schreef:
Arnoute schreef:is hammerite hittebestendig?
staat nie meteen vermeld, dus nee zeker?


Kan wel wat hebben maar is niet echt bestand tegen hoge temperaturen.

voor uitlaatpijp van honda?

Geplaatst: 15 sep 2010, 17:38
door Twowheeler
Dan moet je die hittebestendige verf hebben, anders gaat het zeker fout bij je bocht

Geplaatst: 15 sep 2010, 17:47
door Jeti
zijn deze tanks hetzelfde qua model? Zo nee, wat is het verschil?
(het gaat dus niet om de stickers, dat zie ik zelf ook :P)

Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: 15 sep 2010, 17:52
door Twowheeler
De stikkers zijn anders :prof: :mrgreen:

Denk dat ze hetzelfde zijn, als er verschil inzit zit het op het punt dat je niet ziet: de voorkant.

Geplaatst: 15 sep 2010, 17:52
door Jeti
Vraag 2
Past een rd tank op een fs1?

Geplaatst: 15 sep 2010, 17:55
door Camiel
Weet iemand hoe deze creatie eruit ziet :P?

een sherrifzadel met een 1j5/2f2 tank ??
een gewoon zadel met een sherrif tank ??

Ziet er verschrikkelijk uit denk ik :P
Maar zou t opzich wel eens willen zien XD
Niet dat ik t ooit zou willen voor mn brommer :P