bajaboy schreef:zijn er nog mensen die wel spaken vlechten ?? wat me opvalt is dat vele eigenlijk alleen maar de monteren en alles door derde laten doen en dan weer op boven . vlechten is makkelijk simpel en ok spannen en richten zou niet iedereen het juiste gereedschap voor hebben maar het scheelt je wel een uur bij de fietsenmaker en die rekent ook zijn arbeidsuren.
Oud zegswijze uit Geldrop...."Schoenmaker blijf bij je leest"
Ik kan heel veel zelf maar een tank spuiten is een vak apart,alsmede wielen spaken.
Ik wil best bij iemand in de leer om velgen te spaken en spaken erin zetten is niet moeilijk,maarrrrr....richten en spannen is wat anders.
bedoelde eigenlijk te zeggen als je ze zelf velg (wat elke ... kan) scheelt dat je eem uur bij de fietsenboer .
maar wat kost het eigenlijk een wiel vlechten spannen en richten
fantomas schreef:Gisteren voor en achternaaf gepolijst inclusief de oude spaken die wel een polijstbeurt konden gebruiken. De spaken nadien met blanke lak ingespoten (blingbling) En het hele zaakje naar de fietsenmaker gebracht om in te spaken.
Vandaag achterveerbussen in paars gespoten (superglad)
In het weekend ga ik het frame opzetten en beginnen met opbouwen.
Wij willen foto's!!!!!!!!!!!!!
Mijn wielen zijn bij de fietsenmaker....Ik maak in het weekend wel foto's want ik ga mijn project starten....
Ben benieuwd naar je FS1 heb dit weekend mijn setjes uit de Uk en 4 brommers gaan morgen naar de UK
bajaboy schreef:bedoelde eigenlijk te zeggen als je ze zelf velg (wat elke ... kan) scheelt dat je eem uur bij de fietsenboer . maar wat kost het eigenlijk een wiel vlechten spannen en richten
zal wel per fietsen boer verschillen ik ken iemand doet t voor 25, had er eerst een die t deed voor 7 euro,maar die leeft niet meer, komt niet door het spaken maar door de ouderdom.
ik durf er eerlijk gezegd ook niet aan te beginnen, ik moet nog wel 2 minimaal 2 voorvelgen gedaan hebben
bajaboy schreef:bedoelde eigenlijk te zeggen als je ze zelf velg (wat elke ... kan) scheelt dat je eem uur bij de fietsenboer . maar wat kost het eigenlijk een wiel vlechten spannen en richten
bajaboy schreef:bedoelde eigenlijk te zeggen als je ze zelf velg (wat elke ... kan) scheelt dat je eem uur bij de fietsenboer . maar wat kost het eigenlijk een wiel vlechten spannen en richten
Wil je geen klanten dan?
tuurlijk wel maar het valt me gewoon op dat er weinig zelf gedaan word spuitwerk ligt in england chroomwerk bij brand of in rotterdam wielen bij een of andere fietsen boer etc etc er zijn er weinig die een brommer zelf herstellen ,ok sommige dingen als verchrome dat kan je niet zelf maar rest word niet eens geprobeerd lijkt t he
97% zelf gedaan . sommige dingen zei ik al heb ook ik het gereedschap niet voor of van.
en soms op je een specialist nodig wel lezen he !!!chrome bad heb ik ook niet staan.
ken je dat een brommer vast zetten op een aanhanger en lekker aan je schokbrekers met een spanband sjorren.
nu heb ik vanmiddag lekker geprobeerd en geknutseld en uitgeprobeerd en het werkt
alles wat ik heb gebruikt is een oude brommer buiten band .
als iemand er iets aan heeft bij deze ,heb je er niets mee lekker zo laten .
Laatst gewijzigd door bajaboy op 08 mar 2013, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
bajaboy schreef:ken je dat een brommer cast zetten op een aanhanger en lekker aan je schokbrekers met een spanband sjorren. nu heb ik vanmiddag lekker geprobeerd en geknutseld en uitgeprobeerd en het werkt alles wat ik heb gebruikt is een oude brommer buiten band . als iemand er iets aan heeft bij deze ,heb je er niets mee lekker zo laten .
en het werkt ook nog ,er zijn natuurlijk al lang van dit soort bevestigings dingen maar deze kost nul hahahha
raakt je velg niet en rubber op rubber gaat geen kant meer op .
bajaboy schreef:ken je dat een brommer cast zetten op een aanhanger en lekker aan je schokbrekers met een spanband sjorren. nu heb ik vanmiddag lekker geprobeerd en geknutseld en uitgeprobeerd en het werkt alles wat ik heb gebruikt is een oude brommer buiten band . als iemand er iets aan heeft bij deze ,heb je er niets mee lekker zo laten .