Pagina 88 van 100

Geplaatst: 06 jan 2008, 17:22
door Niels
Die kan inderdaad.
Ik zelf gebruik 10W30 van Motul (verkopen ze op www.jmpb.nl)

Geplaatst: 06 jan 2008, 17:29
door Aad
Niels schreef:Die kan inderdaad.
Ik zelf gebruik 10W30 van Motul (verkopen ze op www.jmpb.nl)


Gebruik ik ook, op die bus staat dat 't speciaal voor bromfiets natte platen koppelingen is, op de 10W40 dacht ik vooral voor motoren (weet ik niet zeker)

Geplaatst: 06 jan 2008, 17:54
door jeroenvans
yampe heeft zelfs olie speciaal voor natte platen van yamaha 2t bromfietsen....

Geplaatst: 06 jan 2008, 18:36
door Tombo
Aad schreef:
Niels schreef:Die kan inderdaad.
Ik zelf gebruik 10W30 van Motul (verkopen ze op www.jmpb.nl)


Gebruik ik ook, op die bus staat dat 't speciaal voor bromfiets natte platen koppelingen is, op de 10W40 dacht ik vooral voor motoren (weet ik niet zeker)

10w40/10w30 zegt iets over de dikte van de olie, en niet over natte platen koppeling e.d.
Je moet gewoon een olie kopen die geschikt is voor een natte platen koppeling (bv voor een motorfiets, maar weer niet van een ducati :P), bij auto-olie heb je kans dat die gaat slippen.
10w30 of 10w40 maakt bij een fs1 niet zo heel veel uit, het werkt alle 2 even goed. Verder maakt het merk ook niet zo bijzonder veel uit, zolang het maar geschikt is voor een natte platenkoppeling

Geplaatst: 06 jan 2008, 19:33
door phil91
Dankje jongens,

Ik moet toch nog wat dingetjes bestellen bij yamahafs1.com dan doe ik er een flesje 10w/40 bij want 30 hebben ze niet.

ik rijd volgens mij al een tijdje zonder welke gevolgen heeft dat eigenlijk?

Geplaatst: 06 jan 2008, 19:34
door Tombo
Kijk voor de gein eens op jmpb.nl, die heeft veel hetzelfde, is goedkoper én heeft 10w30 :P

Geplaatst: 06 jan 2008, 19:41
door Handyman
Ik tief er de 10W40 van de Aldi in, 7 euro voor 6 liter geloof ik.
Alles slipt, behalve de koppeling ! :D

Ik ben wel eens benieuwd wat er zo "speciaal" is aan olie-voor-natte-platen-koppeling.

Geplaatst: 06 jan 2008, 19:42
door Niels
Handyman schreef:Ik ben wel eens benieuwd wat er zo "speciaal" is aan olie-voor-natte-platen-koppeling.


Die is nat :shock:

Geplaatst: 06 jan 2008, 19:47
door Tombo
:shock:
Er zitten van die speciale dopes enzo in, of juist niet (wat bij auto's dan wel weer zo is).
Iig, je hébt kans dat je koppeling daardoor kan gaan slippen :P het hoeft niet. Maar voorkomen is altijd beter als genezen :prof:

Geplaatst: 06 jan 2008, 20:02
door phil91
Tombo schreef:Kijk voor de gein eens op jmpb.nl, die heeft veel hetzelfde, is goedkoper én heeft 10w30 :P



heb ik gedaan, blijkt juist in alle punten niet zo te zijn, onderdelen zijn 10/20% duurder en heeft een paar dingen niet die ik moet hebben.

Geplaatst: 06 jan 2008, 20:03
door Handyman
Ligt aan de soort olie, mineraal of synth las ik net :


Een (semi)synthetische olie is veel "gladder" dan een minerale olie. Daarom kan in motorfietsen met een natte platenkoppeling een "normale" minerale olie ingezet worden zonder speciale dopes, of een (semi)synthetische olie, maar dan moet het een olie zijn met zogenaamde "friction modifiers". Dit is dus de speciale motorfiets motorolie.



Geen synthetische olie gebruiken dus, of speciale.
Van de Shell :

[web]http://www.shell.com/home/page/nl-nl/shell_for_motorists/lubematch/app_lubematch.html[/web]

Klik op 't motortje, kies Yamaha, type FS1... :shock:

Geplaatst: 06 jan 2008, 20:31
door Tombo
phil91 schreef:
Tombo schreef:Kijk voor de gein eens op jmpb.nl, die heeft veel hetzelfde, is goedkoper én heeft 10w30 :P



heb ik gedaan, blijkt juist in alle punten niet zo te zijn, onderdelen zijn 10/20% duurder en heeft een paar dingen niet die ik moet hebben.

Die onderdelen zijn dan wss origineel :P en bij peter kempe imitatie

Geplaatst: 06 jan 2008, 21:48
door Martijn
hoe dik is een voor poot van een fs1 ?

ivm clipons ?

Geplaatst: 07 jan 2008, 13:20
door Tombo
witloof schreef:
Niels schreef:Hij zou dan niet kleiner zijn, maar juist helemaal weg zijn.
En je ziet het wel.

Weet niemand dit?? :?



ik weet dat :D


er zit idd verschil tussen :D

He jelle, verblijdt ons met je kennis :prof:
Ik wil het verschil nou onderhand wel eens weten :P

Geplaatst: 07 jan 2008, 15:59
door Jelle
volgens mij ( ben niet zeker:D)


heb je dat lipje bij de latere modellen..

dit lijkt op een 'verbetering'

iets waar ze eerst nog niet aan gedacht hadden...

ik durf wel niet zeggen sinds wanneer dit zou zijn

ik denk dat het iets te maken heeft met het wormwieltje ..