Wat zit je mee vandaag? 2

Voor alles wat niet FS1-gerelateerd is
Gesloten
eriks
2000km gereden
2000km gereden

Bericht door eriks »

ginofs1 schreef:ja ik denk 15 / 20 min rijden.
is daar ook mooi maar geen water alleen bos.

Mijn idee is naar Germany verhuizen !!!
Niels
Site Admin
Site Admin

Bericht door Niels »

eriks schreef:
Tombo schreef:
mpro09 schreef:
Tombo schreef:Ja, alleen ik ga voor geen geld naar de Randstad verhuizen ;)

waarom niet?

Geweaun :P

eriks schreef:

Nu wil het toeval dat ik 1 collega heb die in Belgie woont .... en 1 in Veenendaal jullie buurtgemeente toch ?

Ja, Veenendaal ligt naast Ede ja?

Tis inderdaad waar je voor kiest randstad zit veel chemie maar die zit door heel nederland heen ook wel alleen niet van die grote plants

Was er niet iets in Ede of iets Turks chemie bedrijf ? heb die mensen wel eens een rondleiding gegeven .

Het is ook wat je wilt doen natuurlijk, chemie is natuurlijk het toppunt van industrie.
Ikzelf wil meer in de richting (micro)elektronica en embedded systems.

Voor de (petro)chemie moet je wel ergens in de buurt van de havens (Rotterdam/Rozenburg/Moerdijk)
Daar heb je bedrijven als Huntsman, Shell, BP, DuPont (jou wel bekend :P) enz. en dat zijn natuurlijk de grote jongens.
In het noorden heb je dan nog de NAM, wat ook praktisch Shell is en in het zuiden heb je Chemelot (DSM Geleen).
En dan afgezien van een Akzo Nobel of een BASF hier en daar houdt het al snel op... :roll:
eriks
2000km gereden
2000km gereden

Bericht door eriks »

Niels schreef:
eriks schreef:
Tombo schreef:
mpro09 schreef:

waarom niet?

Geweaun :P

eriks schreef:

Nu wil het toeval dat ik 1 collega heb die in Belgie woont .... en 1 in Veenendaal jullie buurtgemeente toch ?

Ja, Veenendaal ligt naast Ede ja?

Tis inderdaad waar je voor kiest randstad zit veel chemie maar die zit door heel nederland heen ook wel alleen niet van die grote plants

Was er niet iets in Ede of iets Turks chemie bedrijf ? heb die mensen wel eens een rondleiding gegeven .

Het is ook wat je wilt doen natuurlijk, chemie is natuurlijk het toppunt van industrie.
Ikzelf wil meer in de richting (micro)elektronica en embedded systems.

Voor de (petro)chemie moet je wel ergens in de buurt van de havens (Rotterdam/Rozenburg/Moerdijk)
Daar heb je bedrijven als Huntsman, Shell, BP, DuPont (jou wel bekend :P) enz. en dat zijn natuurlijk de grote jongens.
In het noorden heb je dan nog de NAM, wat ook praktisch Shell is en in het zuiden heb je Chemelot (DSM Geleen).
En dan afgezien van een Akzo Nobel of een BASF hier en daar houdt het al snel op... :roll:

Klopt helemaal Tombo het is net wat je wilt, das het leven keuzes maken :D
Je bent nog jong zat dus komt wel goed
Ja Dupont klinkt me bekend in de oren .....
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Ik heb ook gesolliciteerd bij Mammoet in Schiedam en de RDW in Zoetermeer. Op het 1e gezicht leek de reisafstand wel te doen. Totdat ik gesprek moest komen en er naartoe ging rijden. De reistijd viel toch wel tegen :P
eriks
2000km gereden
2000km gereden

Bericht door eriks »

Tombo schreef:Ik heb ook gesolliciteerd bij Mammoet in Schiedam en de RDW in Zoetermeer. Op het 1e gezicht leek de reisafstand wel te doen. Totdat ik gesprek moest komen en er naartoe ging rijden. De reistijd viel toch wel tegen :P

Heb ik ook een hekel aan reistijd dat is niet betaalde tijd mijn gevoel wrod dalijk wel anders binnen 5 jaar zijn er 5800 nieuwe operators nodig in de randstad vergrijzing enz en veel jonge aanwas is er niet ...
Niels
Site Admin
Site Admin

Bericht door Niels »

eriks schreef:
Tombo schreef:Ik heb ook gesolliciteerd bij Mammoet in Schiedam en de RDW in Zoetermeer. Op het 1e gezicht leek de reisafstand wel te doen. Totdat ik gesprek moest komen en er naartoe ging rijden. De reistijd viel toch wel tegen :P

Heb ik ook een hekel aan reistijd dat is niet betaalde tijd mijn gevoel wrod dalijk wel anders binnen 5 jaar zijn er 5800 nieuwe operators nodig in de randstad vergrijzing enz en veel jonge aanwas is er niet ...

Die vergrijzing merk ik ook altijd idd. als ik bij klanten kom.
Bij de meesten ligt de gemiddelde leeftijd al boven 40. :?
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Alleen maar gunstig voor ons toch :P
eriks
2000km gereden
2000km gereden

Bericht door eriks »

Tombo schreef:Alleen maar gunstig voor ons toch :P

Yep inderdaad de jeugd heeft de toekomst !!
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Jeti »

Dan moeten we nog even 10 jaar wachten.
Komende jaren worden eerst de 50+ ers nog aangenomen in bedrijven, in plaats van starters..
Die hebben werkervaring, en zijn stabieler. Geen kinderwensen meer enzo.
En onze generatie is ook zo weer weg als het ze niet bevalt. Weinig zekerheid voor bedrijven.

Dat zit me trouwens niet mee vandaag, maar tegen, afgelopen 4 jaar al.. :roll:
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

In de technische sector lees en hoor je overal dat ze staan te springen om starters. Eigenlijk iedereen die ik van m'n opleiding (WTB en autotechniek) ken had binnen de kortste keren een baan.
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Jeti »

Tombo schreef:In de technische sector lees en hoor je overal dat ze staan te springen om starters. Eigenlijk iedereen die ik van m'n opleiding (WTB en autotechniek) ken had binnen de kortste keren een baan.

Hmz, misschien toch maar omscholen dan ;)
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Huisgenote van me heeft hetzelfde, die heeft dan HBO creatieve therapie o.i.d. gestudeerd maar die komt eigenlijk ook nergens aan de bak
Niels
Site Admin
Site Admin

Bericht door Niels »

Idd!

Had net contact met mijn werkgever in NL en ze proberen mij te houden :lol:
Ze zeggen dat ze daar gelijke groei en een gelijk niveau kunnen bieden als in R&D.
Ben logischerwijs nogal sceptisch :lol:
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Jeti »

Tombo schreef:Huisgenote van me heeft hetzelfde, die heeft dan HBO creatieve therapie o.i.d. gestudeerd maar die komt eigenlijk ook nergens aan de bak

Eerste zin van de brief van UWV was niet voor niets "Wegens het grote aantal aanvragen, kunnen we helaas niet persoonlijk contact met u opnemen".
En dit land is zich dan druk aan het maken over een elfstedentocht.. :roll:
Heb gelukkig wel misschien/waarschijnlijk (?) op niet al te lang termijn iets anders op niveau. Nog even afwachten.

Wat me wel mee zit:
moby frame met kenteken verkocht 8)
eriks
2000km gereden
2000km gereden

Bericht door eriks »

Jeti schreef:
Tombo schreef:Huisgenote van me heeft hetzelfde, die heeft dan HBO creatieve therapie o.i.d. gestudeerd maar die komt eigenlijk ook nergens aan de bak

Eerste zin van de brief van UWV was niet voor niets "Wegens het grote aantal aanvragen, kunnen we helaas niet persoonlijk contact met u opnemen".
En dit land is zich dan druk aan het maken over een elfstedentocht.. :roll:
Heb gelukkig wel misschien/waarschijnlijk (?) op niet al te lang termijn iets anders op niveau. Nog even afwachten.

Wat me wel mee zit:
moby frame met kenteken verkocht 8)

Waarom gaan jullie niet een tijdje vrijwillgerswerk doen in een mooi warm land ??
Gesloten