Pagina 10 van 11

Geplaatst: 30 aug 2009, 15:38
door Andries
ik zou geen opgevoerde fs1 kopen
liever zelf opvoeren (is goedkoop en eenvoudig te realiseren)

Geplaatst: 30 aug 2009, 22:13
door Kevin_91
ik hoorde dat het opvoeren van een FS1 met veel beleid moet gebeuren en om eerlijk te zijn ben ik niet zo'n afstelwonder :P

Geplaatst: 30 aug 2009, 22:21
door Wimmel O
staan hier een aantal handige FAQ's op t forum waarin precies staat beschreven hoe je moet afstellen :wink:

Geplaatst: 30 aug 2009, 22:33
door Kevin_91
tja ik weet ook wel hoe ik het moet ;)
heb met mijn Puch maxi's ook veel af moeten stellen
maar ik krijg het nooit 100%. Altijd dat ie wel goed start en loopt, maar dat ie een flinke dip heeft. En als ik die dip dan probeer op te lossen wilt ie niet meer starten. Het probleem schuift steeds op bij mij :P

Geplaatst: 31 aug 2009, 13:46
door Zwepper
Kevin_91 schreef:ik hoorde dat het opvoeren van een FS1 met veel beleid moet gebeuren en om eerlijk te zijn ben ik niet zo'n afstelwonder :P


niet alleen bij een fs1 moet dat emt beleid gebeuren hoor
heb je bij elke brommer :!:

Geplaatst: 31 aug 2009, 15:40
door Twowheeler
Hoe komt dat toch, dat een fs1 de reputatie heeft dat ze kwetsbaar en fragiel zouden zijn?

Geplaatst: 31 aug 2009, 15:42
door Tombo
Omdat je vroeger voor een prikkie je FS1 kon opvoeren in vergelijking met Kreidler/zundapp enzo. So what dat je dan een cilinder meer of minder sloopt :P Afstellen konden de meeste volgens mij toen ook nog niet zo best.

Geplaatst: 31 aug 2009, 16:00
door Wimmel O
Sprak laatst ook weer zo'n man op een feestje die beweerde dat zijn fs1 vroeger 110 ging en dat ie een keer zo hard ging dat zn uitlaat losscheurde bij het ophangpunt :lol:

Geplaatst: 31 aug 2009, 16:03
door Tombo
Ook dat ja, vaak lag het ook aan de sleutelkwaliteiten van de vorige eigenaar

Geplaatst: 31 aug 2009, 16:10
door rise and shine
Elke brommer heeft zijn voor en na delen, ik heb voor een Yamaha gekozen omdat ik zundapp en kreidler lomp vind, en honda nog niet echt kende :P (ik vind trouwens de looks van yamaha mooier, maar van de honda is het blokje (na mijn mening) stukken leuker)

Geplaatst: 31 aug 2009, 17:00
door koppel
vroeger was alles beter en reed elke brommer minimaal 120 km per uur en geloofde we ook allemaal in sinterklaas

een fs1 is ook best fragiel en kwetsbaar, zo'n suzuki ap 50 of een honda ss 50 was een stuk degelijker............zundapp en kreidler ook

maar een fs1 heeft wel de looks, compleet, fraai afgewerkt, makkelijk op te voeren tot ongeveer 85 km per uur, en heeft ook best veel voorbeelden van japans vernuft, ze hadden het alleen wat steviger moeten uitvoeren.

veel collector's items in de autowereld zijn vaak ook geen toonbeelden van degelijkheid; denk aan engelse, franse en italiaanse wagentjes.............ze hebben elke week een grote beurt nodig.

Geplaatst: 31 aug 2009, 21:51
door Kevin_91
ik ga nou toch weer twijfelen hoor, mede dankzij mijn vader

Het doel van de brommer is plezierritjes in het weekend en vrije middagen en 1 keer in de week 5 min naar mijn werk en terug.
Mijn vader zegt: laat die oldtimers voor wat ze zijn en stop je geld in een nieuwere Derbi Senda of iets wat daar op lijkt uit 2005/2006. Dat gaat niet zomaar stuk.

Mijn mening is: Als zo'n derbi stuk gaat heb je gelijk 500 euro aan kosten. Gaat een Yamaha FS1 stuk dan zal het altijd minder zijn, zelfs bij een volledige blok revisie :P
plus dat zo'n derbi ook maar zo'n massa-brommer is.. best aardige brommers maar je ziet ze al zo veel :P Ik vind oldtimers gewoon mooier :P

Maar waar ik nog wel over twijfel: hoe vaak zal zo'n FS1 stuk gaan bij het gebruik wat ik hierboven aan gaf? Er van uitgaande dat ik een FS1 koop met een blok wat in zeer goede staat verkeert en wat zo'n 80 km/h rijdt.

Geplaatst: 31 aug 2009, 21:54
door mpro09
een ss steviger dan een fs1 :lol: :lol:

Geplaatst: 31 aug 2009, 21:56
door rise and shine
mpro09 schreef:een ss steviger dan een fs1 :lol: :lol:


mijn fs1 frame is gescheurd :mrgreen: dat heb ik een ss nog niet zien doen eigenlijk

Maar dat is natuurlijk het eeuwige honda-yamaha gezever. wie heeft nou het model van wie gekaapt.

Geplaatst: 31 aug 2009, 22:04
door Wimmel O
beetje kip-ei verhaal denk ik